راکت آسترا سرانجام در مدار زمین قرار گرفت - تکفارس 
راکت آسترا سرانجام در مدار زمین قرار گرفت - تکفارس 

راکت آسترا سرانجام در مدار زمین قرار گرفت

مهدی حلوائی
۱ آذر ۱۴۰۰ - 15:48
راکت 3 آسترا

راکت ۳ استارت‌آپ آسترا (Astra) سرانجام در چهارمین تلاش خود موفق شد تا برای اولین بار در مدار زمین قرار بگیرد. در این ماموریت که با نام LV0007 شناخته می‌شود، راکت ۳ از سکوی پرتاب آسترا واقع در آلاسکا در ساعت ۱:۱۶ دقیقه به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی در روز شنبه ۲۰ نوامبر به فضا پرتاب شد. راکت ۳ آسترا در این پرواز بدون سرنشین، محموله‌ای را به‌طور آزمایشی برای نیروی فضایی آمریکا حمل می‌کرد.

کریس کمپ، مدیرعامل شرکت آسترا، در توییتر اعلام کرد که راکت ۳ با موفقیت در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین و با زاویه‌ی مورد نظر ۸۶.۰ درجه در مدار قرار گفته است. آسترا در حالی به این موفقیت دست پیدا کرده که پرواز پیشین راکت‌ ۳ این شرکت به دلیل نقص فنی در یکی از ۵ پیشرانه‌ی دلفین (Delphin) آن نیمه‌کاره باقی ماند و راکت دقایقی پس از پرتاب مجبور به بازگشت به زمین شد.

این موفقیت آسترا را در بین معدود شرکت‌های خصوصی‌ای قرار می‌دهد که موفق شده‌اند تا فضاپیمایی را در مدار زمین قرار دهند. در جریان پرتاب راکت ۳، هر ۵ پیشرانه‌ی دلفین به مدت سه دقیقه روشن شدند و راکت را به پرواز درآوردند. پس از آن با جداشدن راکت از پرتاب‌گر، پیشرانه‌ی Aether شروع به فعالیت کرد و راکت را در مدار قرار داد. شما می‌توانید ویدیوی این پرتاب را از کانال ناسا در یوتیوب مشاهده کنید.

منبع: DigitalTrends

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.