ایلان ماسک ۱۰ درصد از سهام خود در تسلا را می‌فروشد - تکفارس 
ایلان ماسک ۱۰ درصد از سهام خود در تسلا را می‌فروشد - تکفارس 
ایلان ماسک ۱۰ درصد از سهام خود در تسلا را می‌فروشد - تکفارس 

ایلان ماسک ۱۰ درصد از سهام خود در تسلا را می‌فروشد

مهدی حلوائی
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - 13:35
تسلا و ایلان ماسک

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا، روز گذشته در توییتر اعلام کرد که ۱۰ درصد از سهام این شرکت را در صورتی که کاربران تویییتر از او بخواهند، به فروش خواهد رساند. ماسک به‌لطف افزایش ارزش سهام تسلا در شهریورماه به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل شد.

ماسک در توییتر یک نظرسنجی ۲۴ ساعته را در مورد فروش ۱۰ درصد از سهام خود در شرکت تسلا راه‌اندازی کرد و قول داد که بر اساس نتیجه‌ی این نظرسنجی عمل کند. ۵۶ درصد از کابران تا ساعت ۶ عصر روز گذشته از این تصمیم او حمایت کرده بوده‌اند. ماسک همچنین اعلام کرد که فروش سهام خود تنها راه پرداخت مالیات برای او بوده چرا که او از هیچ شرکت و سازمانی حقوق و پاداش دریافت نمی‌کند.

ایلان ماسک تا بهمن‌ماه سال گذشته ۲۲.۴ درصد از سهام شرکت تسلا را در اختیار داشت که معادل ۲۲۷ میلیون سهم بوده و ارزش ۱۰ درصد از این سهام برابر با ۲۷.۸ میلیارد خواهد بود. وب‌سایت فوربز ثروت ماسک را ۳۱۸.۴ میلیارد دلار تخمین زده است. کاخ سفید در شهریورماه گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌داد میانگین نرخ مالیات وارده بر ۴۰۰ خانواده‌ی میلیاردر در آمریکا در بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ برابر با ۸.۲ درصد بوده است. این مالیات بسیار کم‌تر از میانگین مالیاتی است که شهروندان عادی می‌پردازند چرا که حداکثر مالیات وارده بر درآمد حاصل از سود و فروش سهام ۲۰ درصد بوده اما این عدد برای درآمدهای دیگر ۳۷ درصد است.

منبع: Forbes

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید