شایعه: ال جی دیسپلی در حال توسعه نمایشگر هول پانچ آیفون ۱۴ پرو است - تکفارس 
شایعه: ال جی دیسپلی در حال توسعه نمایشگر هول پانچ آیفون ۱۴ پرو است - تکفارس 
شایعه: ال جی دیسپلی در حال توسعه نمایشگر هول پانچ آیفون ۱۴ پرو است - تکفارس 

شایعه: ال جی دیسپلی در حال توسعه نمایشگر هول پانچ آیفون ۱۴ پرو است

افشین نوری
۱ آبان ۱۴۰۰ - 09:28
ال جی

وب‌سایت کره‌ای TheElec گزارش داده است که ال جی دیسپلی در حال توسعه فناوری دوربین زیر نمایشگر برای استفاده در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است. این فناوری قبلاً در گوشی‌های گلکسی زد فولد ۳ و ZTE Axon 30 5G به کار رفته است.

برای کسانی که اطلاعاتی درباره دوربین زیر نمایشگر ندارند باید بگوییم که ارائه این دوربین نیاز به نمایشگر دیگری دارد که سوراخ دوربین سلفی را بپوشاند. رزولوشن و تراکم پیکسلی این نمایشگر کاملاً متفاوت از نمایشگر اصلی است و همین ویژگی باعث می‌شود تا دوربین زیر نمایشگر قابل‌دیدن باشد.

مطالب مرتبط:

اما توسعه این فناوری ابتدا نیاز به تکنولوژی نمایشگر هول پانچ دارد تا بتوان سوراخ آن را با یک نمایشگر دیگر پوشاند. این موضوع باعث شده تا ال جی دیسپلی ابتدا به سراغ طراحی نمایشگر هول پانچ برود. TheElec در گزارش خود گفته است که این شرکت قصد دارد میزان گذردهی نور دوربین زیر نمایشگر را تا سال ۲۰۲۳ تا ۲۰ درصد و تا سال ۲۰۲۴ تا ۴۰ درصد افزایش دهد. پوشش روی دوربین زیر نمایشگر نیز باید دارای تراکم پیکسلی کمتر از ۲۰۰۰ پیکسل باشد تا امکان عبور نور از نمایشگر به سمت دوربین را بدهد.
آیفون ۱۴ پرو ممکن است از نمایشگر هول پانچ ال جی استفاده کند

یک وب‌سایت چینی به نام mydrivers با انتشار گزارشی ادعا کرده است که اپل در حال انجام مذاکراتی با ال جی درباره تامین نمایشگرهای هول پانچ برای گوشی آیفون ۱۴ پرو است. این گزارش که به نقل از یک منبع آگاه در زنجیره تامین نمایشگر منتشر شده است، همخوانی خوبی با گزارش وب‌سایت TheElec دارد.

این خبر اگر صحت داشته باشد می‌تواند اتفاق خوبی برای اپل باشد، برای اینکه این شرکت برای تامین نمایشگر آیفون‌های نسل بعدی خود دیگر وابسته به سامسونگ نخواهد بود و این به معنای آن است که ال جی تبدیل به تامین کننده اصلی نمایشگرهای اپل خواهد شد. ضمن اینکه ال جی مدت‌هاست که از بازار گوشی هوشمند کناره‌گیری کرده و نمی‌تواند در این بخش رقیبی برای اپل باشد. تصویر زیر، مربوط به رندر آیفون ۱۴ است که دید بهتری از آن در اختیار ما قرار می‌دهد.

آیفون ۱۴

ما شاید در سال‌های آینده شاهد جایگزینی فناوری ناچ با دوربین زیر نمایشگر باشیم، اما هنوز خیلی زود است که با قطعیت درباره آن صحبت کنیم. اپل در سری آیفون ۱۳، اندازه ناچ این سری را تا ۲۰ درصد کاهش داده اما همچنان در این زمینه از رقیب اصلی خود یعنی سامسونگ بسیار عقب است.

سامسونگ تاکنون از فناوری هول پانچ برای بسیازی از گوشی‌های خود استفاده کرده و هم‌اکنون در حال حرکت به سمت دوربین زیر نمایشگر است. تنها راهی که برای اپل باقی مانده این است که یا دوربین زیر نمایشگر اختصاصی خودش را توسعه بدهد یا اینکه از یک شرکت دیگر برای تامین آن استفاده بکند.
سوال دیگری که وجود دارد این است که آیا نمایشگرهای هول پانچ ال جی به‌اندازه کافی خوب خواهند بود و آیا ال جی خواهد توانست این نمایشگرها را به‌موقع به دست اپل برساند. تحلیلگران معتقدند که نمایشگرهای هول پانچ احتمالاً تا سال ۲۰۲۳ آماده نخواهند شد و ممکن است اصلاً به زمان معرفی سری آیفون ۱۴ نرسند.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید