گوگل کارمزد پلی استور را به ۱۵ درصد کاهش داد - تکفارس 
گوگل کارمزد پلی استور را به ۱۵ درصد کاهش داد - تکفارس 
گوگل کارمزد پلی استور را به ۱۵ درصد کاهش داد - تکفارس 

گوگل کارمزد پلی استور را به ۱۵ درصد کاهش داد

مهدی حلوائی
۳۰ مهر ۱۴۰۰ - 09:34
گوگل

گوگل و دیگر شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری اخیراً به علت رویکرد تجاری خود از سوی مقامات ناضر بر رقابت در کشورهای مختلف تحت فشار قرار گرفته‌اند. از این رو بسیاری از این شرکت‌ها دست به تغییراتی در ساختار کسب و کار خود زده و قصد دارند تا از رفتارهای ضدرقابتی دوری کنند.

حالا گوگل نیز در راستای پیروی از همین موضوع، کارمزد خود از فروشگاه پلی استور را از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش داده است. این شرکت همچنین اعلام کرده که از این پس توسعه‌دهندگان محصولاتی مانند کتاب‌های دیجیتالی و سرویس‌های استریم موزیک تنها موظف به پرداخت کارمزد ۱۰ درصدی به گوگل خواهند بود.

گوگل در اوایل سال جاری میلادی نیز کارمزد خود از خریدهای درون‌برنامه‌ای اپلیکیشن‌های پلی استور را به ۱۵ درصد کاهش داده بود اما این مورد تنها توسعه‌دهندگانی را شامل می‌شد که سود اپلیکیشن‌ آن‌ها در یک سال به ۱ میلیون دلار می‌رسید. به گزارش محققین شرکت Sensor Tower، گوگل در سال ۲۰۲۰ موفق شد تا مبلغ ۱۱.۶ میلیارد دلار را از ۳۸.۸ میلیارد دلار خرج‌شده در خریدهای درون‌برنامه‌ای پلی استور به دست بیاورد.

نظر شما در مورد کاهش کارمزد ۵۰ درصدی گوگل از پلی استور چیست؟ آیا این اقدام گوگل، فشار سازمان‌های ناضر بر رقابت را از روی این شرکت خواهد کرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید