IGTV با اینستاگرام تی وی جایگزین می شود - تکفارس 
IGTV با اینستاگرام تی وی جایگزین می شود - تکفارس 
IGTV با اینستاگرام تی وی جایگزین می شود - تکفارس 

IGTV با اینستاگرام تی وی جایگزین می شود

مهدی ملکی
۱۴ مهر ۱۴۰۰ - 08:58
اینستاگرام

اینستاگرام سرانجام پس از مدت‌ها، امروز اعلام کرد که به استفاده از IGTV پایان می‌دهد.

به این ترتیب این شرکت از این پس در عوض IGTV، از اینستاگرام تی‌وی (Instagram TV) استفاده خواهد کرد و همان‌طور که انتظار می‌رود، دیگر خبری از فرمت اختصاصی IGTV نیز نخواهد بود.

در نتیجه شما اکنون می‌توانید شاهد ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای در بخش فید اینستاگرام باشید. پیش از این، امکان اشتراک ویدیوهای ۶۰ دقیقه‌ای تنها در IGTV امکان‌پذیر بود. علاوه بر، دیگر نیاز نیست که اپلیکیشن اصلی را برای تماشای آن‌ها ترک کنید.

مطالب مرتبط:

یکی از سخنگویان اینستاگرام عنوان کرده که اپلیکیشن اینستاگرام تی‌وی (IGTV) مانند گذشته به عنوان یک مقصد برای کسانی که مشتاق تماشای ویدیو هستند،‌ شناخته خواهد شد.

این سرویس در ژوئن ۲۰۱۸ میلادی معرفی شد تا تبدیل به معادل موبایل یوتیوب برای کسانی شود که به مشاهده ویدیوهای طولانی علاقه‌مند هستند. با این وجود، اقدام اینستاگرام به جایی راه نبرد و تنها دو ماه بعد، تیک تاک در ایالات متحده آمریکا عرضه شد.

اینستاگرام تی وی

اینستاگرام از آن زمان با معرفی ریلز (Reels) دوباره برای رقابت با تیک تاک روی ویدیوهای کوتاه متمرکز شده است.

از زمان راه‌اندازی ریلز در آگوست ۲۰۲۰،‌ این شبکه اجتماعی توجه و موفقیت‌های زیادی را کسب کرده است. شروع به پخش تبلیغات، انتشار پست‌های روی بخش فید فیس بوک و …، از جمله مزایایی هستند که به لطف ریلز محقق شده‌اند.

البته ریلز برخلاف یوتیوب و یا تیک تاک، هنوز هم به روش مناسبی برای پرداخت درآمد به تولید کنندگان محتوا، مجهز نشده است. فیس بوک مدتی پیش اعلام کرد که تا انتهای ۲۰۲۲، مبلغ ۱ میلیارد دلار را به تولید کنندگان محتوا پرداخت خواهد کرد که مسلماً بخشی از آن به سازندگان ریلز اختصاص خواهد یافت اما هنوز شاید یک سیستم مشخص و معین نیستیم.

فیس بوک، شرکت مادر اینستاگرام معمولاً مشکی با تغییر و امتحان ایده‌های نو ندارد و حتی گاهاً عدم تغییر موجب واکنش‌های شدیدی بر ضد این شرکت می‌شود.

وال استریت ژورنال در تاریخ ۱۴ سپتامبر گزارشی منتشر کرده بود که در آن ادعا کرده بود اینستاگرام اثرات نامطلوبی روی رفتار نوجوانان به‌ویژه دختران نوجوان دارد. به گفته وال استریت ژورنال، فیس بوک از این موضوع باخبر بوده، اما برای برطرف کردن آن هیچ تلاشی نکرده و آن را بی‌اهمیت جلوه داده است.

هرچند فیس بوک این اتهامات را رد کرده است، اما آنتیگون دیویس (Antigone Davis) مدیر واحد امنیت فیس بوک روز پنجشنبه در پاسخ به یک سوال گفته بود که فیس بوک قصد دارد یک پلتفرم جدید به نام «اینستاگرام برای کودکان» ارائه کند تا از سلامت بچه‌ها اطمینان حاصل کند.

مدتی پیش این شرکت اعلام کرد که کار روی این نسخه را متوقف کرده است. به این ترتیب شاید ایجاد «اینستاگرام تی‌وی» تاثیرات مثبت و یا منفی روی اقدامات و اظهارات اخیر فیس بوک داشته باشد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید