نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس جایزه بهترین نمایشگر دیسپلی میت را دریافت کرد - تکفارس 
نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس جایزه بهترین نمایشگر دیسپلی میت را دریافت کرد - تکفارس 
نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس جایزه بهترین نمایشگر دیسپلی میت را دریافت کرد - تکفارس 

نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس جایزه بهترین نمایشگر دیسپلی میت را دریافت کرد

افشین نوری
۷ مهر ۱۴۰۰ - 11:18
آیفون 13 پرو مکس اپل

اپل عرضه چهار مدل سری آیفون ۱۳ خود را شروع کرده است و رده‌بالاترین مدل این سری یعنی آیفون ۱۳ پرو مکس احتمالاً تا اواخر ماه اکتبر به دست مشتریان خواهد رسید. انتظار می‌رود این مدل به‌لطف سخت‌افزارهای خوبی که دارد عملکرد خوبی در کاربرد روزمره داشته باشد. یکی از مشخصات خوب این گوشی، نمایشگر آن است که گروه دیسپلی میت (DisplayMate) به‌تازگی جایزه بهترین نمایشگر گوشی هوشمند را به آن داده است.

دیسپلی میت گفته است که نمایشگر اولد (OLED) آیفون ۱۳ پرو مکس گرید +A را کسب کرده که بالاترین گرید ممکن است و توانسته است رکورد ۱۲ گوشی هوشمند قبلی را بشکند. امسال اپل بعد از سال‌ها انتظار سرانجام نمایشگر ۱۲۰ هرتزی را روی آیفون‌های رده‌بالای خود ارائه کرده و انتظار می‌رود که همه مدل‌های سال آینده به این قابلیت مجهز شوند.

نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس بالاتر از هر گوشی دیگر

همانطور که می‌دانید مدل‌های پرو آیفون ۱۳ از یک نمایشگر جدید سوپر رتینا XDR با قابلیت پروموشن (ProMotion) بهره می‌برند. این نمایشگر می‌تواند نرخ نوسازی خود را بسته به محتوای پخش‌شده بین ۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد.

مطالب مرتبط:

به گفته دیسپلی میت، یکی از رکوردهایی که آیفون ۱۳ پرو مکس موفق به شکست آن شده است حداکثر روشنایی نمایشگرهای اولد است. اپل گفته که این گوشی می‌تواند به حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت برای نمایش محتواهای عادی برسد و برای نمایش محتواهای HDR حداکثر روشنایی آن می‌تواند به ۱۲۰۰ نیت برسد که واقعاً فوق‌العاده است. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، آیفون ۱۲ پرو مکس دارای حداکثر روشنایی عادی ۸۰۰ نیت بود و برای نمایش محتوای HDR این عدد به ۱۰۰۰ نیت می‌رسید. رکوردهای دیگری که نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس آن‌ها را شکسته شامل بیشترین دقت مطلق رنگ ، بالاترین نسبت کنتراست و کمترین بازتاب نمایشگر می‌شوند.

آیفون 13 پرو مکس

سامسونگ تامین‌کننده نمایشگر آیفون ۱۳ پرو مکس بوده است

نکته جالب توجه در مورد آیفون ۱۳ پرو مکس این است که نمایشگر اولد LTPO آن را سامسونگ تامین کرده است. البته مشاوران زنجیره تامین نمایشگر به‌تازگی گزارش داده‌اند که ال جی نیز سال آینده این نمایشگرها را برای اپل تامین خواهد کرد. فناوری LTPO در حال حاضر در تعدادی از گوشی‌های اندرویدی نیز به کار گرفته شده است.

ما انتظار داریم که سال آینده شاهد این فناوری روی همه مدل‌های سری آیفون ۱۴ باشیم و شایعات اخیر نیز این موضوع را تائید کرده‌ و گفته‌اند که همه مدل‌های آیفون ۱۴ از نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی اولد LTPO بهره خواهند برد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید