ایالت تگزاس آمریکا یک قانون جدید در رابطه با شبکه‌های اجتماعی تصویب کرد - تکفارس 
ایالت تگزاس آمریکا یک قانون جدید در رابطه با شبکه‌های اجتماعی تصویب کرد - تکفارس 
ایالت تگزاس آمریکا یک قانون جدید در رابطه با شبکه‌های اجتماعی تصویب کرد - تکفارس 

ایالت تگزاس آمریکا یک قانون جدید در رابطه با شبکه‌های اجتماعی تصویب کرد

افشین نوری
۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - 14:46
شبکه اجتماعی

گرک ابوت (Greg Abbott)، فرماندار تگزاس، به‌تازگی قانونی را امضا کرده است که براساس آن شبکه‌های اجتماعی دیگر نخواهند توانست محتواهای کاربران این ایالت را صرفاً به‌خاطر «بیان دیدگاهایشان» حذف کنند.

این قانون جدید که HB 20  نام دارد، شبکه‌های اجتماعی را ملزم ‌می‌کند تا با انتشار گزارش‌های شفاف دوره‌ای پروسه بررسی محتواهای کاربران را در پلتفرم‌های خودشان توضیح دهند. طبق این قانون، هر شبکه‌های اجتماعی که متوجه یک محتوای غیرقانونی در پلتفرم خود بشود باید آن را در عرض ۴۸ ساعت بررسی و نتیجه را اعلام کند.

شرکت‌هایی که این قانون را نقض کنند از طرف دادگاه ایالتی تگزاس مورد پیگیرد قرار خواهند گرفت. این قانون، در مورد پلتفرم‌هایی اجرا خواهد شد که بیش از ۵۰ میلیون کاربر فعال دارند و مردم از آن‌ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر، کامنت گذاشتن و به‌اشتراک‌گذاری عکس و اطلاعات خود استفاده می‌کنند. این قانون شامل تامین‌کنندگان سرویس اینترنت و سایت‌های خبری و سرگرمی نخواهد شد.

مطالب مرتبط:

البته پلتفرم‌های ارسال ایمیل هم مشمول این قانون خواهند شد و شرکت‌های ارائه‌دهنده ایمیل نمی‌توانند مانع از ارسال پیام‌های کاربران براساس محتواهای آن‌ها شوند؛ مگر اینکه شرکت سرویس‌دهنده به این نتیجه برسد پیام‌های ارسالی حاوی بدافزار، محتواهای غیرقانونی و موارد خشنونت‌آمیز هستند.

قانون ایالت تگزاس بخشی از تلاش‌ جمهوری‌خواهان برای جلوگیری از حذف محتواهای بحث‌برانگیز اما قانونی توسط شبکه‌های اجتماعی هستند. قانون مشابهی نیز اخیراً در ایالت فلوریدا تصویب شده بود که آن قانون نیز در همین راستای مبارزه با سانسور در شبکه‌های اجتماعی بود.

البته آینده قانون تگزاس هنوز مشخص نیست و ممکن است با چالش‌های زیادی از سوی منتقدان روبه‌رو شود. اخیراً یک قاضی ایالتی فلوریدا، مانع از اجرای قانون این ایالت در رابطه با شبکه‌های اجتماعی شده بود.

بعد از امضای قانون تگزاس، موسسه NetChoice که یکی از منتقدان قانون فلوریدا نیز بوده است با انتشار بیانیه‌ای گفته است:

قانون HB 20 تگزاس از همان مشکلات قانون فلوریدا در رابطه با نقض متمم اول قانون اساسی رنج می‌برد و احتمالاً به‌زودی با موانع زیادی بر سر راه خود مواجه خواهد شد.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید