تعداد کاربران پولی یوتیوب از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت - تکفارس 
تعداد کاربران پولی یوتیوب از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت - تکفارس 
تعداد کاربران پولی یوتیوب از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت - تکفارس 

تعداد کاربران پولی یوتیوب از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشت

افشین نوری
۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - 19:08
یوتیوب

تعداد مشترکین سرویس‌های پولی یوتیوب همچنان در حال افزایش است و ما در سه ماهه سوم سال گذشته شاهد بودیم که تعداد مشترکین سرویس‌های یوتیوب پریمیوم و یوتیوب موزیک پریمیوم  به ۳۰ میلیون نفر رسید. حالا بلومبرگ گزارش داده است که یوتیوب به یک رکورد تازه دست یافته است و تعداد مشترکین پولی این پلتفرم از مرز ۵۰ میلیون نفر گذشته است.

یوتیوب موزیک پریمیوم و یوتیوب پریمیوم در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون نفر مشترک دارند

آماری که امروز بلومبرگ منتشر کرده است، مربوط به تعداد مشترکین دو سرویس یوتیوب موزیک پریمیوم و  یوتیوب پریمیوم می‌شود که به کاربران خود اجازه می‌دهند تا از ویدیوها و موزیک‌های بدون تبلیغات بهره ببرند. آمار ۵۰ میلیون نفر همچنین شامل افرادی می‌شود که فعلاً در مرحله آزمایشی این سرویس‌ها قرار دارند. یوتیوب هنوز اعلام نکرده است که چه میزان درآمد از این سرویس‌های پولی خود کسب کرده است و اینکه قیمت متوسط اشتراک ماهانه آن‌ها چند دلار است.

مطالب مرتبط:

گوگل در طول یک دهه گذشته محصولات اشتراکی زیادی با اسامی مختلف راه‌اندازی کرده است که اکثر آن‌ها ناموفق بوده‌اند؛ اما حالا به نظر می‌رسد که این شرکت بالاخره راه خود را پیدا کرده و یوتیوب موزیک را به‌عنوان رقیب اسپاتیفای ارائه کرده است. طبق جدیدترین گزارش موسسه تحقیقاتی Midia Research، یوتیوب موزیک در حال حاضر سریع‌ترین رشد را در بین همه سرویس‌های موزیک دنیا داشته است و بیش از ۸ درصد مشترکین دنیا را در اختیار دارد. با این‌حال، اسپاتیفای با فاصله زیادی، همچنان در صدر قرار دارد.

یوتیوب

یوتیوب در آخرین سه ماهه خود، فروش ۸ میلیارد دلاری را گزارش کرده بود که این رقم رشد ۸۴ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. لیور کوهن (Lyor Cohen) رئیس واحد جهانی یوتیوب، که پنج سال پیش در این شرکت استخدام شد، تلاش زیادی برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای پولی یوتیوب در بخش موزیک کرده است. یوتیوب موزیک هرچند در سال اول راه‌اندازی خود در سال ۲۰۱۸ بنتوانست رشد خوبی داشته باشد، اما حالا تبدیل به رقیب جدی اسپاتیفای و اپل موزیک شده است.

یوتیوب موزیک در حال اضافه کردن قابلیت‌های جدید و ارائه تجربه کاربری جدید است

اخیراً گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه یوتیوب موزیک در حال کار روی یک قابلیت‌ جدید برای جستجوی آهنگ‌های دانلود شده است. حالا این قابلیت به این سرویس اضافه شده و شما می‌توانید در حالت آفلاین نیز به موزیک‌های دانلودشده گوش کنید. این قابلیت، از طریق جستجوی آهنگ‌ها در بخش  “Downloads” قابل‌دسترسی است.
این قابلیت برای کسانی که اغلب اوقات از اپلیکیشن یوتیوب موزیک در حالت آفلاین استفاده می کنند بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. با این قابلیت کاربران به‌راحتی خواهند توانست آهنگ‌های موردعلاقه خود را جستجو و پیدا کنند.

این سرویس همچنین یک بخش مفید به نام “Replay Mix” معرفی کرده است که درواقع پلی‌لیستی از آهنگ‌های بیشتر پخش‌شده بوده و بسیار شبیه به پلی لیست On Replay اسپاتیفای است. این قابلیت به‌عنوانی بخشی از گزینه “Mixed for you” برای شما ظاهر خواهد شد.

این پلی لیست می‌تواند تعداد ۱۰۰ آهنگ را شامل بشود و امکان اتوپلی بی‌نهایت را در اختیار شما قرار بدهد. اخیراً شنیده شده است که یوتیوب موزیک روی ساعت‌های هوشمندی که سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر از Wear OS 3 را اجرا می‌کنند قابل‌دسترس نخواهد بود. همچنین، با وجود اینکه این سرویس روی مدل‌های جدید گلکسی واچ یعنی گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک قابل‌دسترس است، اما اگر شما سیستم‌عامل این ساعت‌ها را ارتقا ندهید قادر به استفاده از سرویس‌های استریم یوتیوب موزیک نخواهید بود.

از طرف دیگر، اسپاتیفای، رقیب یوتیوب موزیک، اخیراً اعلام کرده است که یک اپلیکیشن Wear OS جدید معرفی خواهد کرد که شامل قابلیت‌هایی مانند شنیدن آفلاین خواهد بود. این قابلیت، درصورت معرفی، برای اولین بار در ساعت‌های هوشمند Wear OS ارایه می‌شود و ظاهراً با ساعت‌های قدیمی‌تر هم کار خواهد کرد.

منبع: Phone Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید