۳ قابلیت جذاب هوش مصنوعی به یوتیوب اضافه شد - تکفارس 
۳ قابلیت جذاب هوش مصنوعی به یوتیوب اضافه شد - تکفارس 
۳ قابلیت جذاب هوش مصنوعی به یوتیوب اضافه شد - تکفارس 

۳ قابلیت جذاب هوش مصنوعی به یوتیوب اضافه شد

فرزاد اسرافیلی
۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - 09:36
3 قابلیت جدید هوش مصنوعی در یوتیوب

به تازگی با اضافه شدن ۳ قابلیت جدید هوش مصنوعی در یوتیوب، کاربران می‌توانند علاوه بر مشاهده بخش‌های مهم و جذاب ویدیو، با آن‌ها تعامل داشته باشند.

یوتیوب نقش هوش مصنوعی را در افزایش تجربه تماشای ویدیو پررنگ کرده است. ۳ قابلیت جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو اضافه شده است که هدف آن تسهیل تماشای بخش‌های برجسته ویدیوهای طولانی، تعامل با نظرات و یادگیری محتوای آموزشی است.

قابلیت اول نحوه تماشای ویدیوها را تجزیه و تحلیل می‌کند. بدین صورت که بخش‌های خسته کننده را رد می‌کند و به طور خودکار به بخش‌های جذاب می‌رود. اگر برای جلو زدن روی صفحه دوبار ضربه بزنید دکمه‌ای ظاهر می‌شود که به شما امکان می‌دهد مستقیماً به بهترین بخش که توسط هوش مصنوعی به عنوان بخش جالب شناسایی می‌شود بروید.

در حال حاضر، این ابزار ناوبری ویدیویی هوش مصنوعی به صورت آزمایشی تنها برای تعداد محدودی از مشترکین YouTube Premium در ایالات متحده در دسترس است. با این حال، ممکن است در ادامه تبدیل به تغییر دهنده بازی برای کسانی شود که به دنبال تجربه تماشای کارآمدتر ویدیوها هستند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی سازماندهی و دسته‌بندی نظرات به مضامین و موضوعات است. این ابزار به یوتیوبرها دید کلی از نظرات مخاطبانشان می‌دهد، و باعث می‌شود به گفتگوها یا تولید محتوای جدید بر اساس بازخورد بینندگان بپیوندند.

اگر شما نیز از این قابلیت بهره مند هستید، گزینه «Sort by Topics» به معنای مرتب سازی بر اساس موضوعات را در بخش نظرات ویدیوها مشاهده خواهید کرد. سپس سازندگان می‌توانند خلاصه‌های نظرات ایجاد شده توسط هوش مصنوعی را مرور کنند و نظرات با موضوعات ناخواسته را حذف کنند. البته لازم به ذکر است این قابلیت تنها برای برخی از ویدیوها فعال است.

سومین قابلیت هوش مصنوعی به تعامل و آموزش مربوط می‌شود. هنگام تماشای ویدیو، بینندگان می‌توانند روی دکمه «Ask» به معنای پرسش ضربه بزنند تا به ابزار هوش مصنوعی مکالمه‌ای دسترسی پیدا کنند. این هوش مصنوعی شروع به ارائه پاسخ‌، آزمون و محتوای مرتبط بدون وقفه در پخش می‌کند. این دستیار هوش مصنوعی در ویدیوهای آکادمیک و آموزشی می‌تواند با ارائه آزمون‌ها و پاسخ‌هایی به درک عمیق مطالب کمک کند.

هیچ یک از این قابلیت‌های هوش مصنوعی در دسترس عموم نیست، اما کابران نسخه YouTube Premium می‌توانند به صورت آزمایشی برخی از این ویژگی‌ها استفاده کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید