چگونه از شر تبلیغات یوتیوب خلاص شویم؟ - تکفارس 
چگونه از شر تبلیغات یوتیوب خلاص شویم؟ - تکفارس 
چگونه از شر تبلیغات یوتیوب خلاص شویم؟ - تکفارس 

چگونه از شر تبلیغات یوتیوب خلاص شویم؟

محمد صداقت
۹ آذر ۱۴۰۲ - 20:00
تبلیغات یوتیوب

یوتیوب این روزها در حال مقابله با مسدودکننده‌های تبلیغات است. بنابراین هنگامی که تبلیغات یوتیوب مزاحم ویدیو دیدن شما می‌شود، موهایتان را نکشید. راه‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کند تا مستقیم به محتوای موردنظر خود برسید.  

پخش تبلیغات یک امر اجتناب‌ناپذیر است. کسانی که خدمات موردعلاقه خود را تبلیغ می‌کنند، می‌توانند در نتفلیکس اختلال ایجاد کنند، درام‌های هولو را برش دهند و آموزش‌های یوتیوب را مختل کنند. اما این تبلیغات پول زیادی به همراه دارند که بخش زیادی از آن به تولیدکننده محتوا بازمی‌گردد.

یوتیوب ۲.۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و به یک لیگ خاص برای پخش رایگان تبدیل‌شده است. بااین‌حال هنوز هم سرویس‌های زیادی وجود دارند که می‌خواهند با آن رقابت کنند. این مسئله برای سازندگان و بینندگان عالی است. اما هنگامی که چهارمین تبلیغ متوالی اجرا می‌شود و شما آخرین دستورالعمل‌های کار خود را فراموش می‌کنید، ماجرا عوض می‌شود.

شما ممکن است که با تبلیغات بازرگانی در تلویزیون یا وب‌سایت‌ها بزرگ شده باشید و آن‌ها را به‌عنوان هزینه مشاهده رایگان می‌پذیرید. اما تبلیغات یوتیوب واقعاً مزاحم و خسته‌کننده هستند و این پلتفرم، رد کردن این تبلیغات را سخت می‌کند. البته خوشبختانه هنوز راه‌هایی برای دور زدن این تبلیغات وجود دارد.

هزینه یوتیوب پریمیوم را پرداخت کنید

رد کردن تبلیغات یوتیوب
رد کردن تبلیغات یوتیوب

هزینه: یک ماه رایگان و پس از آن

  • دانش‌آموزی: ۷.۹۹ دلار ماهیانه
  • شخصی: ۱۳.۹۹ دلار ماهیانه
  • خانوادگی (۵ نفر به همراه خودتان): ۲۲.۹۹ دلار

یوتیوب پریمیوم را با تلویزیون یوتیوب اشتباه نگیرید. این نوع از یوتیوب مشابه یوتیوب اصلی است اما تبلیغات ندارد. بخش موسیقی یوتیوب Premium به مشترکان اجازه می‌دهد که آهنگ‌ها و ویدیوهای بدون آگهی را روی پس‌زمینه دسکتاپ اجرا کنند. بدون تبلیغ بودن باعث می‌شود که مردم بتوانند از یوتیوب پریمیوم در موبایل خود استفاده کنند.

این روش قانونی و اخلاقی برای رد کردن تبلیغات یوتیوب است. این روش باعث می‌شود که سازندگان بتوانند پول تبلیغات را از شما دریافت کنند. بااین‌حال ترفند واقعی حفظ عضویت رایگان یوتیوب پریمیوم است. (یک گزینه: برای سه ماه در یوتیوب پریمیوم رایگان عضو شوید.)

چندین اخطار وجود دارد: گزینه پریمیوم در همه جا در دسترس نیست. بنابراین اگر به منطقه پشتیبانی نشده سفر می‌کنید، ممکن است که تبلیغات را مشاهده کنید. این مسئله از طریق آدرس IP مشخص می‌شود. VPN می‌تواند با تغییر آدرس IP مشکل شما را برطرف کند.

اگر در سایتی هستید که کوکی‌های مرورگر را مسدود می‌کند، ممکن است که تبلیغات را مشاهده نمایید. برای جلوگیری از این مسئله باید مطمئن شوید که با حساب گوگلی وارد سایت می‌شوید که از آن برای ثبت نام و خرید یوتیوب پریمیوم استفاده کرده‌اید.

چند ثانیه صبر کنید

خوشبختانه اکثر تبلیغات درون جریانی که حین یک ویدیو یوتیوب پخش می‌شود، معمولاً کمتر از ۱۵ ثانیه هستند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را رد کنید. این مسئله باعث سازش بیننده‌ها و جلوگیری از تبلیغات است. تنها یک مسئله وجود دارد: سازندگان این گزینه را دارند که امکان رد کردن تبلیغات را غیرفعال کنند.

شما پس از ۵ ثانیه می‌توانید روی گزینه عبور از تبلیغات کلیک کنید. در این صورت کلیپ برای سازنده حساب نمی‌شود. برای آن که سازنده به هدفش برسد، شما باید حداقل ۱۰ ثانیه از تبلیغ را مشاهده کنید.

بااین‌حال اگر ویدیوی شما در تبلیغات بنری یوتیوب وجود دارد، نوار قرمز رنگ را تا انتها بکشید و روی گزینه بازپخش کلیک کنید. این مسئله به شما امکان نمی‌دهد که از تبلیغات اولیه عبور کنید اما ممکن است برای رد کردن بنرهای مزاحم مفید باشد.

Tab+Enter را امتحان کنید

رد کردن تبلیغات یوتیوب

قبل از پخش ویدیو در یوتیوب، روی Tab+Enter کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری درباره دلیل دیدن تبلیغ و سازنده آن به دست آورید. شما می‌توانید آگهی‌های تجاری را گزارش دهید و بخواهید که دیگر آن را مشاهده نکنید.

شما باید توقف دیدن این آگهی را انتخاب کنید و نگذارید که یک تبلیغ خاص دوباره برای شما نمایش داده شود. بااین‌حال توجه کنید که این مسئله نمی‌تواند شما را از دیدن محتوای تبلیغ در آینده دور کند.

روی گزارش دادن این تبلیغ کلیک کنید. با انجام این کار به صفحه جدیدی منتقل می‌شوید که به شما کمک می‌کند در مورد علائم تجاری، کالاهای تقلبی و حتی تعدد تبلیغات، با سازنده صحبت کنید.

این مسئله به معنای پایان تبلیغات نیست. اما حداقل می‌تواند تبلیغات مزاحم را تا حدی محدود کند. اگر از شخصی‌سازی متنفرید، می‌توانید شخصی‌سازی آگهی را خاموش کنید. شخصی‌سازی به ردیابی اقدامات آنلاین شما نیاز دارد.

اگر می‌توانید، تبلیغات یوتیوب را مسدود کنید

زمانی بود که شما می‌توانستید به کمک مسدودکننده‌های تبلیغات، در یوتیوب فعالیت کنید. اما پس از مدت‌های زیادی تست، گوگل استفاده از آن‌ها را محدود کرده است. در واقع هنگامی که گوگل متوجه استفاده شما از این مسدود کننده‌ها شود، استفاده آن‌ها از یوتیوب تقریباً غیرممکن خواهد شد.

برای کسانی که بلاک شده‌اند، هنوز هم راه‌هایی برای دور زدن این مسئله وجود دارد. مسئله‌ای که وجود دارد، تغییر دائمی وضعیت یوتیوب است. این مسئله سبب می‌شود که تبلیغات برای یک روز مسدود شوند و تکلیف روز بعدی مشخص نباشد. اما در ادامه راه‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید:

۱- از مسدود کننده تبلیغات استفاده کنید: اگر هنوز به‌روزرسانی جدید یوتیوب را دریافت نکرده‌اید، می‌توانید از uBlock Origin، Privacy Badger، Ghostery  و Adblock Plus به‌عنوان بهترین مسدودکننده‌های تبلیغات استفاده نمایید. افزونه‌های کروم مانند AdBlock، Adblock Plus و AdAway نیز می‌توانند این کار را انجام دهند. Edge می‌تواند از افزونه‌های کروم استفاده کند اما فایرفاکس افزونه‌های مشابهی دارد.

۲- uBlock Origin را به‌روزرسانی کنید: توسعه‌دهندگان uBlock Origin در Reddit  اعلام کردند که کاربران می‌توانند فیلترهای uBlock  را به‌روزرسانی کنند و از این طریق مانع از مشاهده تبلیغات شوند. توجه کنید که این کار سختی است زیرا شما باید به صورت دائمی این به‌روزرسانی‌ها را انجام دهید. یوتیوب روزانه چند بار اسکریپت‌های خود را به‌روز می‌کند تا این مسدودکننده‌ها را دور بزند.

۳- از مرورگری استفاده کنید که تبلیغات را مسدود می‌کند: مرورگرهای جایگزین مانند Brave، Opera و Vivaldi دارای ویژگی‌هایی هستند که به طور پیش‌فرض، تبلیغات را مسدود می‌کنند. با استفاده از این مرورگرها می‌توانید ممنوعیت استفاده از مسدودکننده‌ها را دور بزنید.

۴- از یوتیوب خارج شوید یا از تب ناشناس استفاده کنید: ممنوعیت استفاده از مسدودکننده‌های تبلیغات در گوگل مبتنی بر حساب و کوکی است. بنابراین خروج از یوتیوب و باز کردن یک پنجره پرایوت (مانند حالت ناشناس کروم) و حتی حذف کوکی‌ها، به مردم اجازه می‌دهد که از مسدودکننده‌ها استفاده کنند.

YouTube Clones را برای رد کردن تبلیغات یوتیوب امتحان کنید

رد کردن تبلیغات یوتیوب
رد کردن تبلیغات یوتیوب

روش‌های فوق برای استفاده در دسکتاپ هستند. مسدود کردن تبلیغات یوتیوب در تلفن همراه دشوار است. بااین‌حال اگر از برندهای معتبر تلفن همراه استفاده نمی‌کنید، چندین برنامه برای مسدودسازی تبلیغات وجود دارد.

بسیاری از این برنامه‌ها روی دستگاه‌های اندروید کار می‌کنند و از شما می‌خواهند تغییراتی را در سیستم‌عامل خود ایجاد کنید. یکی از این برنامه‌ها Amazon Fire می‌باشد که از شما می‌خواهد برنامه‌ها را به صورت جانبی بارگذاری نمایید. شما معمولاً نمی‌توانید این برنامه‌ها را در فروشگاه‌های رسمی مانند گوگل پلی پیدا کنید. اما مزیت این برنامه‌ها حذف کامل تبلیغات است.

اگر برنامه‌هایی مانند SmartTubeNext ،NewPipe یا SkyTube را نصب می‌کنید، به یاد داشته باشید که ممکن است برای همیشه دوام نداشته باشند. گوگل در سال ۲۰۲۲ به طور قانونی YouTube Vanced را تهدید کرد و این پروژه را مجبور به تعطیلی کرد. این اتفاق ممکن است برای ابزارهای دیگر هم اتفاق بیفتد.

ویدیوهای موردعلاقه خود را دانلود کنید

اگر ویدیوهایی وجود دارد که زیاد آن‌ها را تماشا می‌کنید، می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید. مطمئناً  یوتیوب این پول را از سازنده‌ها می‌گیرد. اما اگر دلیل شما شخصی باشد، احتمالاً شرایط گوگل را نقض نمی‌کنید. برای آموزش کامل می‌توانید نحوه دانلود ویدیو از یوتیوب را بخوانید.

تبلیغات یوتیوب را در محتوای خودتان متوقف کنید

ممکن است که شما محتوای یوتیوب خود را بسازید و به این درآمدها علاقه‌ای نداشته باشید. شما این کار را برای نشان دادن هنر خود به دیگران انجام می‌دهید. این امکان وجود دارد که شما بتوانید تبلیغات را خاموش کنید تا مردم ویدیوهای شما را به راحتی مشاهده کنند. برای این کار:

  • یوتیوب را باز کنید
  • روی آواتار خود کلیک کنید
  • روی YouTube Studio > Continue > Content کلیک کنید
  • روی باکس کنار ویدیوهایی که نمی‌خواهید تبلیغات داشته باشند، ضربه بزنید
  • drop-down menu > Monetization > Off > Apply را باز کنید تغییرات را ذخیره کنید و نگران کسب درآمد از یوتیوب نباشید

منبع: pcmag

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید