راهنمای کاربر گلکسی S21 FE سامسونگ فاش شد - تکفارس  
راهنمای کاربر گلکسی S21 FE سامسونگ فاش شد - تکفارس  
راهنمای کاربر گلکسی S21 FE سامسونگ فاش شد - تکفارس  

راهنمای کاربر گلکسی S21 FE سامسونگ فاش شد؛ نگاهی بر تمام مشخصات رسمی

مهدی ملکی
۱۰ شهریور ۱۴۰۰ - 10:20
سامسونگ گلکسی S21 FE

 FEاشاره به گوشی گلکسی S21 FE اکنون پس از مدت‌ها تاخیر در معرفی این گوشی می‌تواند بسیاری از کاربران بی‌حوصله کند؛ محصولی که احتمالاً به دلیل بحران پیش آمده در خصوص کمبود تراشه‌ها، بارها و بارها با تاخیرهای داخلی جهت معرفی روبه‌رو شده است. با این حال انتظار می‌رود که سرانجام طی هفته‌های آینده سامسونگ سکوت خود را بکشند و دست به معرفی رسمی این محصول بزند.

با این وجود سامسونگ معمولاً به عنوان شرکتی شناخته می‌شود که نمی‌تواند از انتشار ناخواسته اطلاعات کلیدی و بسیار مهم محصولاتش پیش از معرفی و عرضه رسمی جلوگیری کند. به تازگی در همین راستا دفترچه راهنمای این محصول فاش شده است. با توجه به اطلاعات موجود در این دفترچه، گلکسی S21 FE به درگاه میکرو اس‌دی کارت (microSD) مجهز نخواهد بود.

از مدتی پیش این شایعه بارها مطرح شده بود که البته تاییدیه سازمان چینی TENNA با اشاره به وجود این درگاه، تمام شایعات را رد کرد. اکنون اشاره رسمی دفترچه راهنمای خود این محصول باعث ایجاد سردرگمی‌های بسیاری شده است.

مطالب مرتبط:

این احتمال وجود دارد که این اختلاف‌های فاحش در میان نسخه‌های مورد توسعه برای مناطق مختلف رخ دهد. همیشه این احتمال وجود دارد که شرکت‌هایی بزرگ مانند سامسونگ با توجه به تقاضا و نیاز کاربران هر منطقه، تغییراتی را در محصولات خود ایجاد کنند.

سامسونگ گلکسی S21 FE

از دیگر مواردی که به صراحت در همین دفترچه به چشم می‌خورند، عدم وجود شارژر درون جعبه و همچنین فقدان جک ۳.۵ میلی‌متری صداست. عدم وجود این دو مورد با توجه به سیاست‌های کلی سامسونگ در حذف شارژر و جک ۳.۵ میلی‌متر از پرچم‌داران اخیرش چندان تعجب‌برانگیز نیست. این غول کره‌ای اگرچه در ابتدا با سیاست‌های اپل در حذف شارژر و همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری موافق نبود اما در ادامه رویه‌اش را تغییر داد.

البته محصولات میان‌رده و پایین‌رده این شرکت افزون بر ارائه شارژر و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا، اغلب از درگاه کارت میکرو اس‌دی نیز بهره‌مند هستند. این‌طور به نظر می‌رسد هر چه کاربران پول بیشتری برای محصولات می‌پردازند، ویژگی‌ها و لوازم جانبی کمتری در اختیارشان قرار می‌گیرد.

این دفترچه همچنین سایر مشخصات گلکسی S21 FE که پیش‌تر در شایعات فاش شده بود را نیز تایید می‌کند. از جمله این مشخصات حسگر تشخیص اثر انگشت اولترا سونیک زیرنمایشگر، استاندارد مقامت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار IP68، نرخ تازه‌سازی بالای نمایشگر و همچنین طراحی ظاهری بسیار مشابه با گوشی‌های سری گلکسی S21 است.

افزون بر این موارد ما از قبل می‌دانیم که این گوشی در چهار رنگ مختلف مشکی، سبز، بنفش و سفید در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. پشتیبانی از شارژ بی‌سیم، شارژ بی‌سیم معکوس، سامسونگ پی (Samsung Pay)، وایرلس دکس (Wireless DeX) و Dolby Atmos از جمله دیگر ویژگی‌های این دستگاه است.

انتظار می‌رود گلکسی S21 FE مبتنی بر پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ باشد و سامسونگ طبق معمول آن را در بعضی از مناطق با پردازنده اگزینوس ۲۱۰۰، رم ۶ و ۸ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت عرضه کند.

سرانجام باید گفت گلکسی S21 FE به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعت با پشتیبانی از نرخ شارژ سریع ۲۵ وات مجهز خواهد شد؛ نرخی که برای استفاده از آن باید شخصاً به تهیه یک آداپتور شارژ اقدام کنید.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید