آلفابت شرکت ساخت نرم افزار برای ربات های صنعتی را تأسیس کرد - تکفارس 
آلفابت شرکت ساخت نرم افزار برای ربات های صنعتی را تأسیس کرد - تکفارس 
آلفابت شرکت ساخت نرم افزار برای ربات های صنعتی را تأسیس کرد - تکفارس 

آلفابت شرکت ساخت نرم افزار برای ربات های صنعتی را تأسیس کرد

حامد شهرزاد
۲ مرداد ۱۴۰۰ - 18:42
Intrinsic

شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت یک شرکت جدید به نام انترنسک که در ساخت نرم‌افزار برای ربات‌های صنعتی فعالیت دارد، تأسیس خواهد کرد. شرکت تابعه یکی از اقدامات شرکت آلفابت در جهت توسعه صنعت رباتیک خواهد بود. شرکت‌های نسبتاً بزرگ و بلندپرواز بر روی فناوری جدید مانند ویمو (اتومبیل‌های خودران)، وینگ (هواپیما‌های بدون سرنشین تحویل) و وریلی (مراقبت‌های بهداشتی و بیوتکنولوژی) تمرکز دارند.

جزئیات مربوط به اینکه انترنسک دقیقاً چه چیزی را خواهد ساخت یا مشتریان آن مشخص نیست. یک پست در وبلاگ آلفابت از مدیر عامل جدید این شرکت یعنی وندی‌تان وایت منتشر کرده است، در مورد اهداف داخلی به طور گسترده صحبت کرده است. وندی‌تان وایت گفته است که با ایجاد نرم‌افزاری که باعث صنعتی شدن رباتیک می‌شود توانایی خلاق و اقتصادی رباتیک صنعتی را برای میلیون‌ها کسب و کار، کارآفرین و توسعه دهنده دیگر فراهم می‌کند ربات‌ها برای استفاده آسان‌تر، کم هزینه‌تر و انعطاف پذیر‌تر در دسترس خواهند بود.

مطالب مرتبط:

رباتیک سالهاست که در گوگل یک هدف بلندپروازانه به حساب می‌آید، اما تلاش‌های این شرکت متمرکز نشده است و هنوز نتوانسته است هیچ موفقیت تجاری داشته باشد.

در سال ۲۰۱۳، گوگل خرید ربات‌ها را آغاز کرد و تقریباً در شش ماه هفت شرکت خریداری کرد، از جمله اسکفت (یک شرکت ژاپنی معروف به ربات‌های دو پا)، بات اند دالی (سازندگان فیلم‌های پرمخاطب و بسیار جالب) و بوستون داینامیک را خریداری کرد. این شرکت سپس رپلیکنت نامگذاری شد و اندی روبین، مدیر اجرایی سیستم عامل تلفن همراه اندروید را بنیان نهاد.

آلفابت

هرچند در طول سال‌ها، هیچ خبری از رپلیکنت منتشر نشد و گوگل بیشتر خرید‌های خود را فروخت یا تعطیل کرد. دلیل این موضوع تا حدودی به این دلیل که ساخت ربات‌ها سخت است و سود چندانی ندارند، بوده است. اما همچنین به دلیل خروج روبین از شرکت در سال ۲۰۱۴ پس از متهم شدن به سوء رفتار جنسی (که گوگل آن را مخفی نگه داشت) پروژه‌های جدید گوگل با شکست مواجه شدند.

از زمان شکست رپلیکنت، این شرکت با استفاده از یادگیری ماشین برای آموزش ربات‌ها برای تغییر در‌اشیاء بدون نظارت مستقیم، بیشتر روی جنبه نرم‌افزاری کار‌ها تمرکز کرده است. این مطابق با نقاط قوت گوگل است و ظاهراً تمرکز انترنسک نیز همین موضوع خواهد بود.

وندی‌تان وایت می‌نویسد:

طی چند سال گذشته، تیم ما در حال بررسی این موضوع است که چگونه به ربات‌های صنعتی توانایی انجام حس، یادگیری و ایجاد تنظیمات خودکار هنگام انجام وظایف را می‌دهد، بنابراین آن‌ها در طیف وسیعی از موارد و برنامه‌ها کار می‌کنند. ما نرم‌افزاری را آزمایش کرده‌ایم که از تکنیک‌هایی مانند درک خودکار، یادگیری عمیق، یادگیری تقویت‌کننده، برنامه‌ریزی حرکت، شبیه‌سازی و کنترل نیرو استفاده می‌کند.

اگرچه شایان ذکر است که این شرکت در حال حاضر تنها تلاش رباتیک گوگل به منظور پیشرفت در این صنعت نیست. در سال ۲۰۱۹، این شرکت در اعلام پروژه اوری دی ربات خود سر و صدای زیادی را در محافل خبری بر پا کرد. اوری دی ربات تلاشی از طرف گوگل است که در انکوباتور فناوری ایکس شرکت برای توسعه یک ربات یادگیری با اهداف مختلف انجام شده است.

آنچه برای این پروژه اتفاق افتاده مشخص نیست و کلیک کردن روی وب سایت این کمپانی فقط شما را به سمت یک پست وبلاگ رهنمود می‌کند که از سال ۲۰۱۹ بدون تغییر است. شاید انترنسک در جلب توجه گوگل شانس بیشتری داشته باشد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید