آمازون نیز همچون گوگل از اندروید اپ باندل پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 
آمازون نیز همچون گوگل از اندروید اپ باندل پشتیبانی خواهد کرد - تکفارس 

آمازون نیز همچون گوگل از اندروید اپ باندل پشتیبانی خواهد کرد

مهدی ملکی
۲۶ تیر ۱۴۰۰ - 12:08
اندروید اپ باندل

همزمان با شروع ماه آگوست سال جاری میلادی، گوگل تنها اجازه می‌دهد که توسعه دهندگان در عوض استفاده از فرمت APK برای اپلیکیشن‌ها، از فرمت اندروید اپ باندل (AAB) برای انتشار آن‌ها روی فروشگاه پلی استفاده کنند.

آمازون نیز در همین راستا از قافله عقب نخواهد ماند. این شرکت نیز اکنون اعلام کرده که در حال کار روی فرمت AAB برای پشتیبانی در فروشگاه اختصاصی خود است. فروشگاه این شرکت منبع اصلی ارائه اپلیکیشن‌های اندروید روی ویندوز ۱۱ خواهد بود.

به چه صورت؟ مایکروسافت در رویداد معرفی ویندوز ۱۱ تایید کرد که این نسخه جدید از سیستم عاملش می‌تواند به صورت بومی اپلیکیشن‌های اندروید را اجرا کند. بنابراین نیاز نیست که شما اپلیکیشن‌های اندرویدی خود را از روی یک گوشی هوشمند استریم کنید.

پس از نصبت اپلیکیشن‌ها از این فروشگاه، اپلیکیشن‌های اندرویدی در یک ماشین مجازی اجرا خواهند شد که از صدا، قلم و شبکه بلوتوث پشتیبانی خواهد کرد. همچنین باینری‌های ARM، از طریق یک اینتل بریج (Intel bridge) اجرا خواهند شد؛ اما توسعه‌دهندگان قادر به ارسال APKهای یونیورسال خود به مایکروسافت استور را خواهند داشت.

اندروید اپ باندل

از طرفی باید تاکید کرد که آمازون به قبول فرمت APK ارسالی از سوی توسعه دهندگان ادامه خواهد داد و در حقیقت روند ارسال تغییر نخواهد کرد. باندل‌ها نسبت به APKهای پیشین مزیت‌هایی همانند حجم کمتر برای دانلود سریع‌تر و همچنین ویژگی‌های پویا مثل بارگذاری‌هایی که تنها مورد نیاز کاربر است، دارند.

شاید در ذهنتان این سوال ایجاد شده است که اندروید اپل باندل چیست؟ یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اندروید حجم برنامه‌های آن است. این اپلیکیشن‌های بزرگ سرعت گوشی‌ها را پایین می‌آورند. همچنین آمارها نشان می‌دهند که کاربران اندروید از نصب کردن اپ‌های سنگین‌تر اجتناب می‌کنند.

به همین دلیل است که گوگل یک فرمت انتشار جدید به نام اندروید اپل را معرفی کرده است که به توسعه دهندگان در بهینه کردن اندازه‌ی اپلیکیشن‌ها بر اساس دستگاه‌های مختلف کمک می‌کند. این باندل اپلیکیشن شامل کدهای نهایی و منابع اپ خواهد بود اما فایل APK را تولید نمی‌کند. توسعه دهندگان با استفاده از این ابزار دیگر به ساختن، خروجی گرفتن و مدیریت اپ‌های مختلف احتیاجی نخواهند داشت و تنها باید طرح کلی assets و زبان‌هایی که می‌خواهند در دسترس کاربرانشان قرار دهند را مشخص نمایند.

گوگل ادعا کرده است که این روند می‌تواند حجم اپ‌ها را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. این شرکت، اندروید اپ باندل‌ها را مدت‌ها پیش بر روی اپلیکیشن‌های خودش مثل یوتیوب امتحان کرده است که نتیجه‌ی آن کاهش ۲۳ درصدی حجم این برنامه‌ها می‌باشد.

با این حال برخلاف رویه‌ای که گوگل در پیش گرفته است، تمام ویژگی‌های مذکور باندل‌ها حین عرضه فروشگاه آمازون در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت. براساس گفته آمازون، ویژگی‌های این فروشگاه جدید به مروز زمان و به تدریج عرضه می‌شود. جزئیات کامل درباره ویژگی‌های AAB همزمان با نزدیک شدن به زمان عرضه فروشگاه آمازون به صورت عمومی منتشر خواهد شد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.