قطعی اینترنت موجب اختلال در استیم و پلی استیشن نتورک شد
قطعی اینترنت موجب اختلال در استیم و پلی استیشن نتورک شد
قطعی اینترنت موجب اختلال در استیم و پلی استیشن نتورک شد

قطعی اینترنت موجب اختلال در استیم و پلی استیشن نتورک شد

مهدی حلوائی
۱ مرداد ۱۴۰۰ - 17:37
قطعی اینترنت از سوی شرکت آکامای

در پی قطعی سراسری اینترنت در روز پنجشنبه، بسیاری از وب‌سایت‌های بزرگ از جمله صفحات بانک‌ها و سرویس‌های گیمینگ حدود ۱ ساعت از دسترس خارج شدند. در طی این قطعی، کاربران دسترسی خود به سرویس‌هایی مانند پلی استیشن نتورک سونی را از دست دادند. چندین شرکت هواپیمایی مانند دلتا و بریتیش ایرویز نیز در جریان قطعی اینترنت از دسترس خارج شدند.

مطالب مرتبط:

به‌نظر می‌رسد که مشکل قطعی اینترنت از طرف سرورهای شرکت آکامای بوده است. آکامای (Akamai)، که به عنوان شبکه تحویل محتوا میزبان بخش بزرگی از اینترنت است، مدتی بعد مشکل سرویس خود را رفع کرد. این شرکت در ایمیلی به وب‌سایت ورج اعلام کرد که این مشکل به‌دلیل حملات سایبری رخ نداده و شرکت در حال بررسی شرایط موجود است.

به موجب این قطعی، برخی از سرویس‌های گیمینگ نیز با اختلال مواجه شدند. به گزارش DownDetector، چیزی بیش از ۴۰٫۰۰۰ هزار کاربر در اتصال به شبکه‌ی پلی استیشن نتورک با مشکل مواجه شده بودند و فروشگاه استیم نیز دچار اختلال شده بود. این پلتفرم همچنین از قطعی سرور بازی‌های Fortnite و Call of Duty نیز خبر داد. صفحه‌ی وضعیت شبکه‌ پلی استیشن نیز بروز این مشکل را تایید کرد. به گفته‌ی سونی، این مشکل از طرف سرویس پلی استیشن نتورک نبوده و قطعی اینترنت موجب بروز آن شده است.

قطعی اینترنت از سوی شرکت آکامای

همچنین وب‌سایت برخی از بانک‌ها در جریان این قطعی از دسترس خارج شد و براساس برخی گزارش‌ها، سیستم‌های ۹۱۱ نیز در چندین ایالت غیرفعال شده بودند. البته هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که دلیل قطعی سرویس  ۹۱۱ چه چیزی بوده است. کلانتری دپارتمان گریسن کانتی در ویرجینا اعلام کرد که قطعی این سرویس به دلیل پارگی یکی از فیبرهای نوری بوده و این مشکل به سرعت حل شده است.

این قطعی اینترنت بار دیگر نشان داد که فعالیت بسیاری از وب‌سایت‌های مهم به چند شرکت مشخص وابسته است. کاربری در ماه ژوئن به‌طور ناخواسته موجب قطعی شبکه‌ی فستلی (Fastly) شد و به موجب آن، وب‌سایت‌هایی مانند ردیت، توییچ و ورج از دسترس خارج شدند. مشکلات مربوط به سرویس‌های اینترنتی آمازون نیز در گذشته موجب قطعی‌های بزرگ اینترنت شده بود.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید