نتیجه نظرسنجی ماه ژانویه استیم منتشر شد - تکفارس 
نتیجه نظرسنجی ماه ژانویه استیم منتشر شد - تکفارس 
نتیجه نظرسنجی ماه ژانویه استیم منتشر شد - تکفارس 

نتیجه نظرسنجی ماه ژانویه استیم منتشر شد

مهدی حلوائی
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - 18:46
استیم

نتیجه‌ی نظرسنجی ماه ژانویه‌ استیم نشان می‌دهد که کارت گرافیک RTX 4090 علی‌رغم قیمت بالای خود موفق شده تا در رتبه‌ی دوم لیست برترین کارت‌های گرافیک استیم قرار بگیرد. در این لیست کارت گرافیک لپ تاپ RTX 3060 در رتبه‌ی اول قرار داشته و نرخ استفاده از لپ تاپ‌های مجهز به این کارت در بین کاربران بیشترین رشد را داشته است (۰.۴۴ درصد).

RTX 4090 اولین کارت از سری ایدا لاولیس است که موفق به حضور در لیست برترین کارت‌های گرافیک استیم می‌شود. در واقع سهم ۰.۲۴ درصدی این کارت با توجه به قیمت ۱،۶۰۰ دلاری آن، محبوبیت بیشتر آن نسبت به کارت‌های سری RX 6000 XT ای ام دی را نشان می‌دهد. علاوه بر این، نرخ استفاده از کارت‌های RTX 3050 ،RTX 3060 Ti و RTX 3090 انویدیا نیز نسبت به ماه قبل افزایش پیدا کرده است. در طرف دیگر، کارت RX 6700 XT ای ام دی با رشدی ۰.۰۶ درصدی برترین محصول تیم قرمز در ماه ژانویه بوده است. در حال حاضر GTX 1650 کماکان محبوب‌ترین کارت گرافیک در بین کاربران استیم است.

نظرسنجی ماه ژانویه استیم

در بخش تراشه‌ها، ای ام دی موفق شد تا رشد ۰.۶۸ درصدی را تجربه کند و حالا ۳۲.۸۴ درصد از سیستم‌های کاربران استیم به تراشه‌های این شرکت مجهز شده‌اند. در بخش سیستم‌عامل نیز ویندوز ۱۱ کماکان روند صعودی خود را حفظ کرده و حالا روی سیستم ۳۰.۳۳ درصد از کاربران نصب شده است. در همین حال، ویندوز ۷ تنها توسط ۰.۱۱ درصد از کاربران استیم مورد استفاده قرار گرفته است. در بخش دیگر نظرسنجی ماه ژانویه‌ استیم، ۱۶ گیگابایت به عنوان محبوب‌ترین رم، ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل به عنوان محبوب‌ترین وضوح و آکیولس کوئست ۲ به عنوان محبوب‌ترین هدست واقعیت مجازی شناخته شده‌اند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید