نتیجه نظرسنجی ماه دسامبر استیم منتشر شد - تکفارس 
نتیجه نظرسنجی ماه دسامبر استیم منتشر شد - تکفارس 

نتیجه نظرسنجی ماه دسامبر استیم منتشر شد

مهدی حلوائی
۱۳ دی ۱۴۰۱ - 17:56
استیم

نظرسنجی ماه نوامبر استیم نشان داد که برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ یک کارت گرافیک جدید در صدر برترین کارت‌های گرافیک این پلتفرم قرار گرفته است. انویدیا GTX 1650 در ماه دسامبر نیز موفق به حفظ رتبه‌ی اول خود شده اما به‌نظر می‌رسد که کارت جدید و قدرتمند RTX 3060 به زودی جایگاه آن را به خطر خواهد انداخت.

نظرسنجی ماه دسامبر استیم

کارت گرافیک RTX 3060 موفق شد تا با ثبت رشد ۰.۴۷ درصدی از این حیث بالاتر از سایر کارت‌های گرافیک قرار بگیرد. رتبه‌ی دوم این لیست نیز به کارت RTX 3060 Ti (با ۰.۳۱ درصدی) رسید. به‌طور کلی به‌نظر می‌رسد که کارت‌های سری امپر (Ampere) انویدیا در لیست خرید کریسمس بسیاری از کاربران بوده چرا که RTX 3070 نیز با رشد ۰.۲۸ درصدی در رتبه‌ی سوم لیست یادشده قرار گرفت.

نظرسنجی ماه دسامبر استیم

در حال حاضر هنوز خبری از کارت‌های سری RTX 4000 انویدیا در لیست برترین کارت‌های استیم نیست. این موضوع با توجه به قیمت بسیار بالا و فروش کمتر از حد انتظار آن‌ها قابل پیش‌بینی بود. با این وجود، کارت‌های سری رادئون RX 7900 نیز در لیست یادشده حضور نداشته‌اند. البته این موضوع می‌تواند به دلیل عرضه‌ی این کارت‌ها در اواسط ماه دسامبر نیز باشد.

نظرسنجی ماه دسامبر استیم

در بخش پردازنده‌ها، سهم ای ام دی با افتی ۰.۷ درصدی به ۳۲.۱۶ درصد رسید تا تیم قرمز از این نظر پشت سر اینتل قرار بگیرد. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که ای ام دی در ماه گذشته، حداقل در آلمان، تعداد پردازنده‌‌های بیشتری را نسبت به اینتل فروش رسانده و از این رو احتمالاً نگران آمار استیم نخواهد بود.

نظرسنجی ماه دسامبر استیم

در بخش‌ سیستم‌عامل ، ویندوز ۱۱ کماکان روند صعودی خود را حفظ کرده و حالا سهم آن با رشدی ۰.۴۴ درصدی به ۲۸.۴۲ درصد رسیده است. همچنین ویندوز ۷ نیز با افتی ۰.۲۲ درصدی به سهم ۱.۶۶ درصد دست پیدا کرده است. در بخش‌های دیگر، هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست ۲، رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ و رم ۸‌ گیگابایتی کماکان در بخش‌های مربوطه محبوب‌ترین بوده‌اند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید