آماده انتشار ور او اس ۳ باشید؛ به روزرسانی گوگل پلی - تکفارس 
آماده انتشار ور او اس ۳ باشید؛ به روزرسانی گوگل پلی - تکفارس 
آماده انتشار ور او اس ۳ باشید؛ به روزرسانی گوگل پلی - تکفارس 

آماده انتشار ور او اس ۳ باشید؛ به روزرسانی گوگل پلی

مهدی ملکی
۳۰ تیر ۱۴۰۰ - 09:59
گوگل ور او اس

گوگل به آماده‌سازی فروشگاه پلی برای عرضه ور او اس ۳ (Wear OS) روی ساعت‌های هوشمند ادامه می‌دهد. آخرین به‌روزرسانی اجازه می‌دهد که شما اپلیکیشن‌های ساعت را از طریق فروشگاه گوشی نصب کرده و با استفاده از فیلترهای موجود هنگام جست‌وجو تنها اپلیکیشن‌ها و یا واچ فیس‌ها را تماشا کنید.

اپلیکیشن فروشگاه پلی موجود روی ساعت‌های هوشمند نیز به وسیله یک به‌روزرسانی جدید از ابتدای ماه به‌روز خواهد شد و در طراحی آن از الگوی متریال یو (Material You) بهره گرفته می‌شود. ظاهراً رابط کارت‌مانند این فروشگاه بهترین شیوه برای تعامل روی نمایشگرهای کوچک مجهز به قاب‌های دایره‌ای ساعت‌های هوشمند است.

به این ترتیب از این پس اگر پرداخت درون برنامه‌ای روی یکی از اپلیکیشن‌های ساعت انجام شود، شما برای تایید آن باید به گوشی مراجعه و یا از طریق یک URL وارد مرورگر شوید و عملیات تراکنش را انجام دهید. این به‌روزرسانی طی هفته‌های آینده برای گوشی‌های هوشمند اندروید و ساعت‌های مبتنی بر سیستم عامل ور او اس منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط:

سامسونگ یکی از شرکت‌های بزرگ تولید کننده محصولات پوشیدنی مدتی پیش اعلام کرد که به استفاده از این سیستم عامل گوگل خواهد پرداخت. در رویداد گوگل I/O 2021 مشخص شد که این شرکت کره‌ای همراه با گوگل تمرکز مضاعفی روی این سیستم عامل منعطف خواهند کرد تا ور او اس باری دیگر بدرخشد. به این منظور نیاز است که اپلیکیشن‌های این اکوسیستم به گونه‌ای تنظیم شوند که کمترین مصرف انرژی و باتری را داشته باشند؛ موضوعی که سامسونگ در آن تجربه کسب کرده و آماده عمل است.

گوگل نیز در همین راستا قول داده که کارکرد بهتری را در سیستم عامل گجت‌های پوشیدنی خود اعمال کند. به این معنا که اپلیکیشن‌ها در جدیدترین تراشه‌های مورد استفاده در این ساعت‌ها، حدود ۳۰ درصد روان‌تر خواهند بود و همچنین انیمیشن‌های بهتری خواهند داشت.

برای اعمال عمر باتری طولانی‌تر، لایه‌های پایین‌تر سیستم عامل برای استفاده از انرژی اندک هسته‌های سخت‌افزار بهینه خواهد شد. به عبارت دیگر یعنی شما می‌توانید حسگر اندازه‌گیری ضربان قلب را استفاده کرده، خواب خود را رهگیری کنید و باز هم شاهد ظرفیت باتری زیادی برای ادامه روز باشید.

دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل ور او اس اکنون می‌توانند یک رابط کاربری قابل شخصی‌سازی روی پوسته اصلی اضافه کنند. ظاهراً‌ گوگل سرانجام متوجه شده که این موضوع همان چیزی تلقی می‌شود که اندروید را در بازار گوشی‌های هوشمند به این جایگاه رسانده است. در نتیجه از این به بعد سامسونگ به فروش گلکسی واچ‌های مبتنی بر ور او اس خواهد پرداخت که رابط کاربری وان UI روی آن‌ها اجرا می‌شود؛ این فرایند را می‌توان به دیگر تولید کنندگان ساعت‌های هوشمند نیز تعمیم داد.

گلکسی واچ سامسونگ به عنوان جدیدترین محصول رو به عرضه این شرکت، طبق شایعات از سخت‌افزار جدیدی بهره‌مند خواهد بود تا پتانسیل‌های ور او اس شکوفا شود.

وب‌سایت SamMobile مدتی پیش گزارش کرد که این سری جدید مبتنی بر پردازنده‌های تازه‌نفس اگزینوس W920 خواهند بود که کارایی بالاتری را نسبت به پیشینیان خود ارائه می‌کنند. برای نمونه همه ساعت‌های هوشمند سامسونگ از ۲۰۱۸ تاکنون به پردازنده‌های ۱۰ نانومتری اگزینوس ۹۱۱۰ مجهز بوده‌اند.

ور او اس گوگل سامسونگ

گزارش مذکور همچنین اشاره کرده است که این پردازنده جدید قادر به پردازش سریع‌تر اطلاعات به اندازه ۱.۲۵ برابر و کارایی گرافیکی ۸.۸ برابر روان‌تر نسبت به اگزینوس ۹۱۱۰ است.

این تراشه‌های کاملاً جدید در کنار ۱.۵ گیگابایت رم درون سری گلکسی واچ ۴ مورد استفاده قرار خواهند گرفت که خود یک ارتقای کامل نسبت به سری‌های پیشین است. به این ترتیب قدرت مورد نیاز برای اجرای رابط کاربری وان UI مبتنی بر ور او اس شرکت گوگل برای سری گلکسی واچ ۴ فراهم می‌شود و کاربران احتمالاً با تجربه مناسب و خوشایندی روبه‌رو خواهند شد.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید