فهرست FCC پیکسل ۵A 5G خبر از معرفی زودهنگام این دستگاه می دهد - تکفارس 
فهرست FCC پیکسل ۵A 5G خبر از معرفی زودهنگام این دستگاه می دهد - تکفارس 
فهرست FCC پیکسل ۵A 5G خبر از معرفی زودهنگام این دستگاه می دهد - تکفارس 

فهرست FCC پیکسل ۵A 5G خبر از معرفی زودهنگام این دستگاه می دهد

محمدحسین فرقانی
۱۸ تیر ۱۴۰۰ - 17:31
پیکسل 5a 5g

گوشی هوشمند پیکسل ۵A 5G که به‌نوعی نسخه‌ی میان‌رده‌ای است که شرکت گوگل برای گوشی پیکسل ۵ (Pixel 5) سال گذشته‌اش در نظر گرفته، در پایگاه داده FCC رویت شده. این خبر حاکی از این است که تاریخ معرفی و عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی منتشرشده برای این گوشی هوشمند، آنقدرها هم دور از دسترس نیست. رسانه‌ی «اندروید پلیس» (Android Police) که برای اولین بار متوجه حضور نام این گوشی در دو فهرست FCC شد، گزارش داده که نام خاص گوشی «Pixel 5A» در هیچ یک از این دو فهرست ذکرنشده اما حداقل یکی از سه شماره مدل‌های مربوط به این گوشی (GR0M2) با گزارش‌های قبلی مرتبط به آن، مطابقت دارد.

این رسانه حدس می‌زند که یکی از این مدل‌ها (G1F8F) نسخه‌ای از گوشی پیکسل ۵A 5G است که قرار است به‌صورت انحصاری در کشور ایالات متحده (بر اساس باند فرکانس بی‌سیم آن) عرضه گردد؛ اما با این حال، به‌نظر می‌رسد که در این نسخه (مخصوص ایالات متحده) شاهد پشتیبانی از شبکه های mmWave 5G نخواهیم بود. از سوی دیگر، از قبل این موضوع را می‌دانیم که قابلیت پشتیبانی mmWave حین استفاده از اپراتورهای سازگار، در گوشی‌های قبلی گوگل از جمله پیکسل ۴A 5G مورد استفاده قرار گرفته بود. جدا از این بحث‌ها، انتظار می‌رود دو مدل دیگر، نسخه‌های بین‌المللی این گوشی همراه (مخصوص کشورهایی غیر از آمریکا) باشند.

مطالب مرتبط:

گوگل پیکسل 5a

به‌غیر از این دو موضوع، فهرست‌های ارائه‌شده در مقایسه با آنچه در مورد این مدل شایعه شده، جزئیات جدیدتری زیادی ارائه نمی‌دهند. گفته می‌شود که پیکسل ۵A مجهز به پردازنده‌ی کوالکام اسنپ‌دراگون ۷۶۵G و نمایشگری ۶٫۲ اینچی OLED 1080p مجهز خواهد بود و همانند سایر گوشی‌های پیکسل سری A گوگل، از جک هدفون برخوردار خواهد بود. انتظار می‌رود بر اساس آخرین اخبار فاش‌شده پیرامون این گوشی هوشمند، شاهد دو دوربین عقب – یک دوربین اصلی و یک دوربین فوق عریض – باشیم.

اکنون سوال اصلی اینجاست که ما چه زمان شاهد معرفی رسمی و اعلام جزئیات بیشتر این گوشی (جدا از بحث تاییدکردن این‌که آیا اصلا ساخته‌شدن مدل پیکسل ۵A 5G از سوی گوگل صحت دارد یا خیر) خواهیم بود. وقتی در اوایل سال جاری شایعه‌ی لغو ساخت این گوشی مطرح شده بود، شرکت گوگل تاریخ دقیقی برای عرضه‌ی آن اعلام نکرد و فقط گفت که تا «اواخر امسال» باید منتظر بیرون‌آمدنش بمانیم. این خبر در زمان خودش فقط عرضه‌ی رسمی این گوشی در دو کشور ایالات متحده و ژاپن را تأیید می‌کرد اما همان‌طور که رسانه‌ی اندروید پلیس اشاره می‌کند، اگر ژاپن تنها بازار غیر آمریکایی این دستگاه باشد، تولید دو نسخه‌ی بین‌المللی از این مدل گوشی کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید