FCC می خواهد استاندارد حداقل سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای ارتباط پهن باند تصویب کند - تکفارس 
FCC می خواهد استاندارد حداقل سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای ارتباط پهن باند تصویب کند - تکفارس 

FCC می خواهد استاندارد حداقل سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را برای ارتباط پهن باند تصویب کند

افشین نوری
۲۶ تیر ۱۴۰۱ - 08:56
FCC

در ایالات متحده آمریکا شرط لازم‌ برای اینکه سازمان FCC یک ارتباط اینترنتی را به‌عنوان ارتباط پهن باند در نظربگیرد این است که حداقل سرعت دانلود و آپلود آن به‌ترتیب ‌‌۲۵ و ۳ مگابیت بر ثانیه باشد. اما حالا رئیس FCC گفته است‌ که این سازمان قصد دارد اعداد فوق را به ۱۰۰ و ۲۰ مگابیت بر ثانیه افزایش دهد و حتی در آینده نزدیک ممکن است این اعداد به ۱ گیگابیت بر ثانیه و ۵۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش یابند. 

بد نیست بدانید که سازمان FCC از عبارت پهن باند برای مشخص کردن مناطقی در آمریکا که اتصال اینترنتی مناسبی ندارد و‌ نیاز به کمک مالی دولت این کشور برای بهبود سرعت اینترنت دارند استفاده می‌کند. از طرف دیگر، هدف این سازمان از تعیین حداقل سرعت‌های لازم برای این سرویس، مجبور کردن اپراتورها و سرویس‌دهندگان به ارتقا شبکه‌های خودشان است.  

سازمان FCC استاندارد فعلی سرعت ۲۵ و ۳ مگابیت بر ثانیه را در سال ۲۰۱۵ تصویب کرده بود که جایگزین استاندارد سرعت ۴ و ۱ مگابیت بر ثانیه شده است.  البته در جریان شیوع کرونا فشار زیادی بر این سازمان وارد شد تا سرعت‌های فوق را افزایش دهد تا مردم با سرعت بیشتری به اینترنت دسترسی داشته باشند اما رئیس قبلی FCC معتقد بود که همین سرعت‌ها کافی هستند. 

البته هنوز مشخص نیست که FCC از چه زمانی قصد اجرایی کردن استاندارد جدید خود را دارد. این استاندارد ابتدا باید به تصویب اعضای این سازمان برسد و بعدا به مرحله اجرا در بیاید. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم این اتفاق چه زمانی می‌افتد. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید