FCC: برای حذف هواوی و ZTE از مخابرات آمریکا ۳ میلیارد دلار بودجه لازم است - تکفارس 
FCC: برای حذف هواوی و ZTE از مخابرات آمریکا ۳ میلیارد دلار بودجه لازم است - تکفارس 

FCC: برای حذف هواوی و ZTE از مخابرات آمریکا ۳ میلیارد دلار بودجه لازم است

افشین نوری
۲۷ تیر ۱۴۰۱ - 12:51
هوآوی

هواوی چند سالی است که تحت تحریم آمریکا قرار گرفته است و سازمان FCC آمریکا سال گذشته از اپراتورهای این کشور خواست تا به جای تجهیزات شبکه هواوی و ZTE از تجهیزات سایر شرکت‌ها استفاده کنند‌. این سازمان همان موقع مبلغ ۱.۹ میلیارد دلار را به این موضوع اختصاص داد و ‌حالا به نظر می‌رسد که ۳ میلیارد دلار دیگر نیز برای این کار لازم است. وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت‌های هواوی و ZTE را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است و از آن‌ها به‌عنوان تهدیدکننده امنیت ملی آمریکا یاد کرده است. 

اپراتورهای آمریکایی در طول سال‌های گذشته عمدتا از تجهیزات شرکت‌های هواوی و ZTE به خاطر قیمت پایین‌شان استفاده کرده‌اند و حالا مقامات امریکایی این موضوع را تهدیدی برای امنیت ملی این کشور قلمداد کرده‌اند و از اپراتورهای آمریکایی خواستند که این تجهیزات را از شبکه‌های خود حذف کنند. برای همین منظور، FCC در ابتدای سال جاری بودجه‌ای معادل ۱.۹ میلیارد دلار را تصویب کرد تا آن را در اختیار اپراتورها قرار دهد. حالا طبق گزارشی که‌امروز منتشر شده است ظاهرا ۳ میلیارد دلار دیگر برای تکمیل کردن این پروژه لازم است. FCC از سنای آمریکا خواسته است تا بودجه موردنظر را مورد بررسی قرار دهد. ‌

همانطور که ‌گفته شد آمریکا نگاه بدبینانه‌ای نسبت به شرکت‌های چینی هواوی و ZTE دارد و از بابت حضور آن‌ها در شبکه‌های مخابراتی آمریکا نگران هستند. مقامات آمریکایی فکر می‌کنند که این دو شرکت رابطه نزدیکی با دولت چین دارند و اطلاعات کاربران آمریکایی را در اختیار چین قرار می‌دهند. اما هواوی و ZTE این موضوع را بارها رد کرده‌اند. همین بدبینی باعث شد تا نمایندگان مجلس آمریکا در سال ۲۰۱۹ قانونی را برای حذف تجهیزات هواوی و ZTE از شبکه‌های مخابراتی این کشور تصویب کنند. 

بخشی از بودجه این کار قرار بود از طریق صندوق USF تامین شود. این صندوق هر سال ۸.۵ میلیارد دلار برای توسعه شبکه‌های ارتباطی آمریکا خرج می‌کند و نقش مهمی در گسترش اینترنت در نقاط مختلف این کشور دارد. با این حال، به نظر می‌رسد که جایگزین کردن تجهیزات هواوی و ZTE کار چندان راحتی نیست و نیاز به بودجه بیشتری دارد. 

ضمن اینکه هواوی الان بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی در دنیاست و ZTE هم در بین چهار شرکت برتر در این زمینه است. حالا باید منتظر ماند و دید آمریکا برای مقابله با سلطه شرکت‌های چینی در این بخش چه اقداماتی انجام‌ می‌دهد. 

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید