گوگل کیفیت تصاویر دوربین گوشی‌های پیکسل را بهبود می‌بخشد - تکفارس 
گوگل کیفیت تصاویر دوربین گوشی‌های پیکسل را بهبود می‌بخشد - تکفارس 

گوگل کیفیت تصاویر دوربین گوشی‌های پیکسل را بهبود می‌بخشد

محمدحسین فرقانی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 17:34
گوگل کیفیت تصاویر دوربین گوشی‌های پیکسل را بهبود می‌بخشد - تکفارس 

شرکت گوگل در کنفرانس آی/او امسال خود، که به‌صورت مجازی و از طریق لایواستریم پخش شد، از تغییراتی پرده برداشت که به‌زودی روی برنامه‌های گوگل مپس (Google Maps)، گوگل فوتوز (Google Photos) و سیستم‌عامل Wear OS اعمال خواهند شد. در این میان، گوگل هم‌چنین از پروسهٔ بهبود دوربین گوشی‌های پیکسل خبر داد. تمرکز تیم تحقیقاتی این شرکت در طی ماه‌های اخیر، بیشتر بر روی بهبود ثبت تصاویر رنگین‌پوستان، علی‌الخصوص سیاه‌پوستان، بوده‌است. هدف از انجام این تحقیقات، بهترساختن کیفیت تصاویر حاصل‌شده از افراد رنگین‌پوست است.

مطالب مرتبط:

علاوه بر این‌ها، گوگل در حال حاضر به‌دنبال الگوریتمی است که بتواند با استفاده از آن، تصویر افرادی که موی فِر دارند را به‌صورت دقیق‌تری ثبت نماید. این بدین معناست که دوربین گوشی‌های پیکسل، در آینده‌ای نزدیک قادر به جداسازی موی هر فردی از بک‌گراند (پس‌زمینه) پرتره ثبت‌شده خواهد بود.

گوگل می‌گوید این تغییرات در پاییز امسال بر روی گوشی‌های هوشمند پیکسل اعمال می‌گردند. به علاوه، گوگل می‌خواهد نتایج حاصل‌شده از این تحقیقاتش را با تمام توسعه‌دهندگان و تولیدکنندگان اندرویدی به اشتراک بگذارد تا در تمام گوشی‌هایی که از این سیستم‌عامل استفاده می‌کنند، شاهد تصاویر باکیفیت‌تری باشیم. به‌نظر می‌رسد این به‌روزرسانی برای کاربران پیکسل بسیار مفید خواهد بود؛ به‌خصوص برای افراد رنگین‌پوست.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید