سامسونگ دیسپلی شیشه UTG خود را در اختیار همه شرکت قرار می دهد - تکفارس 
سامسونگ دیسپلی شیشه UTG خود را در اختیار همه شرکت قرار می دهد - تکفارس 
سامسونگ دیسپلی شیشه UTG خود را در اختیار همه شرکت قرار می دهد - تکفارس 

سامسونگ دیسپلی شیشه UTG خود را در اختیار همه شرکت قرار می دهد

افشین نوری
۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - 09:50
نمایشگر تاشو سامسونگ

وب‌سایت ETNews گزارش داده است که سامسونگ دیسپلی تصمیم گرفته تا شیشه نمایشگر فوق‌ نازک خود یا همان UTG را به سایر سازندگان گوشی هوشمند هم بفروشد. از این شیشه‌ها فقط سامسونگ الکترونیکس می‌توانست روی گوشی‌های تاشو گلکسی خود استفاده کند.

دلیل این تصمیم سامسونگ دیسپلی آن است که این شرکت فکر می‌کند گوشی‌های تاشو گلکسی به‌اندازه کافی جایگاه خودشان را ثبیت کرده‌اند و حتی در صورت استفاده سایر شرکت‌ها از فناوری UTG، جایگاه آن‌ها متزلزل نخواهد شد. ضمن اینکه سامسونگ دیسپلی با این کار خواهد توانست کسب‌وکار خودش را توسعه دهد و درآمد خوبی از این طریق داشته باشد. سامسونگ دیسپلی در حال حاضر تنها سازنده UTG دنیاست.

مطالب مرتبط:

وب‌سایت ETNews در گزارش خود به نام گوگل هم اشاره کرده و گفته است که پیکسل تاشو گوگل هم ظاهراً از شیشه UTG و پنل انعطاف‌پذیر امولد (AMOLED) سامسونگ استفاده خواهد کرد. طبق شایعات، پیکسل تاشو گوگل، مانند گلکسی فولد ۳ از یک دوربین زیر نمایشگر ناپدیدشونده استفاده خواهد کرد. هرچند برنامه سامسونگ دیسپلی این است که از نیمه دوم امسال شیشه‌های UTG خود را به سایر شرکت‌ها عرضه کند، اما گوگل ممکن است اولین شرکتی نباشد که این فناوری استفاده می‌کند. طبق شایعات، شیائومی و هواوی تمایل خود را به استفاده از این فناوری نشان داده‌اند.

بد نیست بدانید که سامسونگ دیسپلی در مورد نمایشگرهای سوپر امولد (Super AMOLED) خود هم چنین روشی اتخاد کرد و در ابتدا، آن‌ها را فقط برای دستگاه‌های سامسونگ ارایه کرد، اما حالا سایر برندها هم از این پنل‌ها استفاده می‌کنند.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید