سامسونگ دیسپلی در سال ۲۰۲۱ بیش از ده نمایشگر اولد نوت بوک معرفی می‌کند - تکفارس 
سامسونگ دیسپلی در سال ۲۰۲۱ بیش از ده نمایشگر اولد نوت بوک معرفی می‌کند - تکفارس 

سامسونگ دیسپلی در سال ۲۰۲۱ بیش از ده نمایشگر اولد نوت بوک معرفی می‌کند

حامد شهرزاد
۱۵ دی ۱۳۹۹ - 23:00
Samsung Display Notebook

طبق گزارش رسمی سامسونگ دیسپلی، این شرکت امسال بیش از ۱۰ نمایشگر اولد برای نوت بوک ها منتشر خواهد کرد. این شرکت قصد دارد طوفانی در بازار نوت بوک بر پا کند. البته با رقابت سایر بازارها، شرکت‌های دیگر به دنبال کسب‌وکارهای جدید برای نفوذ هستند.

در سال ۲۰۱۹، سامسونگ دیسپلی اولین نمایشگر اولد الترا اچ دی (Ultra High Definition) جهان را برای رایانه‌های نوت بوک معرفی کرد. در پایان سال ۲۰۲۰، سامسونگ برای اولین بار یک صفحه‌نمایش ۱۳٫۳ اینچی اولد فول HD (Full High Definition) را معرفی کرد. در فوریه سال جاری، سامسونگ دیسپلی سرمایه‌گذاری در نمایشگرهای اولد ۱۵٫۶ اینچی با همان وضوح را برای ورود به بازار مصرف رایانه‌های نوت بوک آغاز خواهد کرد.

مقامات سامسونگ بیان کرده‌اند که صفحه‌نمایش اولد نوت بوک اندازه‌های مختلف از ۱۳٫۳ اینچ تا ۱۶ اینچ را پوشش خواهد داد. علاوه بر این، از عملکرد و مشخصات متنوعی نیز برخوردار خواهد بود. این شرکت پیش‌بینی کرده است که فروش نمایشگرهای اولد نوت بوک بیش از ۵ برابر سال در سال ۲۰۲۰ افزایش یابد.

سامسونگ دیسپلی تولید نمایشگرهای LCD را در کره جنوبی گسترش می‌دهد

Samsung Display Notebook

طبق گفته سامسونگ دیسپلی، به دلیل تقاضای زیاد در کره جنوبی این شرکت تولید پنل‌های صفحه‌نمایش کریستال مایع (LCD) برای تلویزیون‌ها و مانیتورها را در کره جنوبی به‌طور نامحدود افزایش می‌دهد. این تصمیم جایگزین برنامه قبلی سامسونگ برای تعلیق تولید پنل‌های LCD می‌شود. در ماه مارس، سامسونگ گفته بود که تولید پنل‌های LCD را قبل از پایان سال جاری متوقف خواهد کرد. تولیدکننده کره جنوبی امیدوار است که بتواند روی فناوری‌های پیشرفته‌تری تمرکز کند.

طبق گزارش ترندفورس، تأخیر سامسونگ در تعطیل کردن کارخانه پنل LCD باعث افزایش ۲٫۲ درصدی سطح تولید در سه‌ماهه دوم سال آینده می‌شود. با این حال، همچنان خطر کمبود مواد مورد نیاز در سه‌ماهه دوم وجود دارد. علاوه بر این، تقاضا همچنان زیاد خواهد بود. با آخرین تصمیم سامسونگ، میزان عرضه و تقاضا می‌تواند به تعادل برسد.

خط تولید ال سی دی کره جنوبی سامسونگ دیسپلی همچنان یک خط تولید هفتم و دو خط تولید ۸٫۵ تا سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ دارد. پیش‌بینی می‌شود که فقط یک خط تولید ۸٫۵ تا سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ در تولید عادی باقی بماند.

علاوه بر این، اگرچه سامسونگ دیسپلی قصد دارد زمان تولید پنل‌های LCD را تمدید کند، ترندفورس انتظار دارد که آن را فقط تا پایان سال ۲۰۲۱، نه به مدت نامحدود، تمدید کند.

ترندفورس در این باره گفت:

سامسونگ دیجیتال قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱ به تولید صفحات نمایشگر کریستال مایع (LCD) ادامه دهد که این امر احتمال عرضه بیش از حد در نیمه دوم سال آینده را افزایش می‌دهد، اما عرضه و تقاضا در سه‌ماهه دوم سال آینده تقریباً متعادل خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.