Counterpoint: سری آیفون ۱۲ پرفروش‌ترین گوشی های دنیا در سه ماهه اول امسال بود‌ه‌اند - تکفارس 
Counterpoint: سری آیفون ۱۲ پرفروش‌ترین گوشی های دنیا در سه ماهه اول امسال بود‌ه‌اند - تکفارس 
Counterpoint: سری آیفون ۱۲ پرفروش‌ترین گوشی های دنیا در سه ماهه اول امسال بود‌ه‌اند - تکفارس 

Counterpoint: سری آیفون ۱۲ پرفروش‌ترین گوشی های دنیا در سه ماهه اول امسال بود‌ه‌اند

افشین نوری
۱ خرداد ۱۴۰۰ - 09:08
آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 مینی

آیفون ۱۲ پرفروش ترین هندست دنیا از نظر تعداد فروش در سه ماهه اول امسال بوده است. آیفون ۱۲ پرو مکس نیز در جایگاه دوم قرار داشته است. اما براساس جدیدترین گزارش موسسه Counterpoint درآمد فروش آیفون ۱۲ پرو مکس بیشتر از آیفون ۱۲ بوده است.

مطالب مرتبط:

این موسسه در گزارش جدید خود، سه ماهه اول امسال را یک سه ماهه رکوردشکن برای صنعت گوشی های هوشمند دانسته است که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار درآمد داشته است. همانطور که انتظار می‌رفت، هندست‌های رده‌بالا بیشترین درآمد فروش را برای شرکت ایجاد کرده‌اند، بطوریکه مدل‌های ۴۰۰ دلار به بالا حدود ۶۵ درصد از این کل درآمدهای حاصله را ایجاد کرده‌اند. ده هندست برتری که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید با وجود اینکه فقط ۲۱ درصد از تعداد کل گوشی‌های فروش‌رفته در دنیا را شامل می‌شوند، اما ۴۶ درصد از کل درآمدها را ایجاد کرده‌اند.

آیفون ۱۲ پرو مکس

بنابراین جای تعجبی ندارد که بسیاری از شرکت‌هایی که کار خود را با گوشی‌های اقتصادی شروع کرده بودند، حالا به سمت عرضه هندست‌های رده‌بالا رفته‌اند.

برخی از بازارها، فقط گوشی‌های رده‌بالا و پرچمدار را ترجیح می دهند. مثلاً در بازار آمریکا برخلاف سایر بازارها، هندست آیفون ۱۲ پرو مکس فروش بیشتری نسبت به مدل آیفون ۱۲ داشته است. همچنین گلکسی اس ۲۱ الترا در آمریکا و اروپا فروش بهتری نسبت به مدل‌های ارزان‌تر سری اس ۲۱ داشته است. با این حال، گلکسی اس ۲۱ الترا از نظر تعداد فروش جزو ۱۰ گوشی برتر دنیا نیست و از نظر درآمد فروش، پایین ‌تر از آیفون ۱۱ قرار گرفته است. اپل در بخش گوشی‌های ۴۰۰ دلار به بالا پیشتاز بوده است و سری آیفون ۱۲ در سه ماهه اول امسال از نظر درآمد فروش در جایگاه سوم قرار گرفته است. اما در بخش گوشی‌های ۱۵۰ دلار تا ۲۵۰ دلار سامسونگ رتبه نخست را کسب کرده و در بخش هندست‌های زیر ۱۵۰ دلار شیائومی پیشتاز بوده است.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید