Counterpoint: امسال شاهد کاهش عرضه گوشی هوشمند خواهیم بود - تکفارس 
Counterpoint: امسال شاهد کاهش عرضه گوشی هوشمند خواهیم بود - تکفارس 
Counterpoint: امسال شاهد کاهش عرضه گوشی هوشمند خواهیم بود - تکفارس 

Counterpoint: امسال شاهد کاهش عرضه گوشی هوشمند خواهیم بود

افشین نوری
۹ مهر ۱۴۰۰ - 11:53
گوشی های هوشمند

موسسه Counterpoint در جدیدترین گزارش خود پیش‌بینی قبلی خود درباره میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۱ را کاهش داده است. این موسسه قبلاً پیش‌بینی کرده بود که صنعت گوشی هوشمند در سال جاری حدد ۹ درصد رشد خواهد داشت و میزان عرضه‌ این دستگاه‌ها به ۱.۴۵ میلیارد دستگاه خواهد رسید. حالا در گزارش جدید این موسسه، میزان رشد صنعت گوشی هوشمند در سال جاری به ۶ درصد و تعداد عرضه‌ها به ۱.۴۱ میلیارد دستگاه کاهش یافته است.

مطالب مرتبط:

در این گزارش آمده است که برخی از سازندگان گوشی هوشمند گفته‌ بودند که فقط ۸۰ درصد از قطعات درخواستی خود را در سه ماهه دوم امسال دریافت کره‌اند و به نظر می‌سد که شرایط در سه ماهه سوم امسال حتی بدتر خواهد شد. آن‌ها حالا فقط ۷۰ درصد از قطعات درخواستی خود را در سه ماهه سوم را دریافت کرده‌اند و همین موضوع باعث شده تا موسسه Counterpoint در گزارش قبلی خود تجدیدنظر کند.

موسسه Counterpoint

با وجود اینکه شرکت‌های سازنده تراشه با تمام ظرفیت خود در حال کار هستند، اما هنوز کمبود تراشه در بازار وجود دارد و همین امر صنعت گوشی هوشمند را تحت تاثیر قرار داده است. باید منتشر بمانیم و ببینیم که این بحران تا چه زمانی ادامه خواهد داشت و آیا بار دیگر شاهد رونق صنعت گوشی‌های هوشمند خواهیم بود یا نه.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید