Counterpoint: مدیاتک امسال بزرگترین سازنده چیپست دنیا خواهد شد - تکفارس 
Counterpoint: مدیاتک امسال بزرگترین سازنده چیپست دنیا خواهد شد - تکفارس 

Counterpoint: مدیاتک امسال بزرگترین سازنده چیپست دنیا خواهد شد

افشین نوری
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 09:13
بازار چیپست

موسسه تحقیقاتی Counterpoint در جدیدترین گزارش خود درباره بازار جهانی چیپست‌های گوشی هوشمند پیش‌بینی کرده است که مدیاتک و کوالکام همچنان سلطه خود بر این بازار حفظ خواهند کرد. این موسسه گفته است که مدیاتک امسال با کسب ۳۷ درصد از بازار، رتبه اول را کسب خواهد کرد و کوالکام پیشتار بخش چیپست‌های ۵G خواهد بود.

مطالب مرتبط:

پیش‌بینی Counterpoint برای سال ۲۰۲۱ این است که مدیاتک به‌خاطر محدودیت‌هایی که کوالکام در تامین مدارهای RFIC از کارخانه سامسونگ در شهر آستین تگزاس دارد، نسبت به این شرکت برتری خواهد داشت. همچنین، محصولات کمی به چیپست‌های ۵ نانومتری مجهز خواهند شد و از این بابت کوالکام مزیت چندانی نسبت به مدیاتک نخواهد داشت.

بازار چیپست

بزرگترین بازنده این رقابت، واحد های‌سیلیکون هواوی خواهد بود که به‌طور کامل از لیست ۵ شرکت برتر سازنده چیپست حدف خواهد ششد و جای آن را شرکت چینی Unisoc خواهد گرفت.

اما بازار چیپست‌های ۵G به نظر می‌رسد کمی متفاوت‌تر باشد. تحلیلگران می‌گویند که چیپست‌های ۵G روزبه‌روز در حال رواج پیدا کردن هستند. به این ترتیب، کوالکام خواهد توانست در نیمه دوم امسال بعد از رفع شدن موانع و مشکلاتش، با قدرت بیشتری به این بخش از بازار برگردد.

اما در ادامه‌ی سال، رقابت برای کسب جایگاه اول تولید چیپست دنیا، بیش از پیش، شدیدتر خواهد شد و پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارد که سه شرکت اول این حوزه اختلاف بسیار اندکی در سهم بازار خواهند داشت.

و نکته آخر اینکه، امسال تقریباً ۹ تا از ۱۰ گوشی هوشمند ۵G بازار مجهز به یکی از چیپست‌های کوالکام، اپل یا مدیاتک خواهند بود و چیپست‌های سایر رقبا مانند سامسونگ و چیپست اگزینوس آن از این رقابت جای خواهند ماند.

منبع: GSMArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید