اپل در دادگاه برای دفاع از آی او اس، مک او اس را قربانی کرد - تکفارس 
اپل در دادگاه برای دفاع از آی او اس، مک او اس را قربانی کرد - تکفارس 
اپل در دادگاه برای دفاع از آی او اس، مک او اس را قربانی کرد - تکفارس 

اپل در دادگاه برای دفاع از آی او اس، مک او اس را قربانی کرد

حامد شهرزاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 15:57
اپل

کریگ فدریگی، رئیس بخش مهندسی نرم‌افزار اپل در دادگاه این شرکت در برابر اپیک گیمز وظیفه‌ای دشوار داشت. او قرار بود توضیح دهد که چرا سیاست های امنیتی مک برای آی او اس مناسب نیست.

رایانه‌های مک نیز مانند دستگاه‌های دارای سیستم عامل آی او اس، دارای فروشگاه اپ استور رسمی اپل هستند، اما فرق مک و آی او اس این است که امکان بارگیری نرم‌افزار از اینترنت یا فروشگاه شخص ثالث نیز وجود دارد. اپل هرگز اجازه چنین کاری را در سیستم عامل آی او اس نداده است، اما مدت‌ها است که از حریم خصوصی و امنیت هر دو سیستم عامل پشتیبانی می‌کند.

اپیک گیمز نیز در مورد این موضوع از اپل شکایت کرد تا اپل را تحت فشار قرار دهد و بیان کرد که اگر سیاست‌های باز به اندازه کافی برای مک او اس مناسب و امن باشد، ادعا‌های اپل در مورد محدود کردن آی او اس برای امنیت بیشتر توخالی است. دیروز در دادگاه، فدریگی سعی کرد تا نشان دهد که آیفون‌ها و مک‌ها به عنوان دستگاه‌هایی کاملاً متفاوت شناخته می‌شوند تا بتواند این مشکل را در دادگاه برطرف کند و در این راه، به نوعی مک او اس را قربانی آی او اس کرد.

مطالب مرتبط:

آیفون به مراتب بیشتر از مک در معرض خطر بدافزار‌ها قرار دارد

فدریگی سه تفاوت اصلی بین آی او اس و مک او اس را بیان کرد. اولین موضوع تعداد کاربران این دو پلتفرم است. افراد به مراتب بیشتر از مک، از آیفون استفاده می‌کنند و هرچه تعداد کاربران یک پلتفرم بیشتر شود، هکر‌ها و افراد سودجو برای توسعه‌دهندگان بدافزار جذاب‌تر می‌شوند. فدریگی استدلال کرد که کاربران آی او اس در مورد بارگیری نرم‌افزار نیز دقت بسیار کمتری را به خرج می‌دهند و به مهاجمین شانس بیشتری برای بارگیری بدافزار می‌دهد.

وی با استناد به عبارت کلیدی اپل گفت که کاربران آی او اس فقط به دریافت برنامه‌ها به صورت همیشگی عادت کرده اند. برنامه‌ای برای انجام هر کاری در آیفون وجود دارد.

تفاوت دوم حساسیت نسبت به داده‌های شبکه است. آیفون‌ها اهداف بسیار جذابی برای هکر‌ها هستند. آن‌ها وسایل بسیار شخصی هستند که همیشه با کاربران هستند. آن‌ها برخی از شخصی‌ترین اطلاعات کاربران را در اختیار دارند، از جمله مخاطبین، عکس‌های کاربران، و همچنین موارد دیگر. دستگاه‌های تلفن همراه دوربین، میکروفون و ردیاب جی پی اس را در جیب کاربر قرار می‌دهند. همه این موارد دسترسی یا کنترل این تجهیزات را به طور بالقوه برای یک هکر و یا مهاجم سایبری بسیار ارزشمند می‌کند.

این موضوع ممکن است میزان خصوصی بودن دستگاه‌های مک را کمتر از واقعیت نشان دهد. مشاور اپیک گیمز یعنی یوناتان حتی خاطر نشان کرد که بسیاری از تماس‌های پزشکی از راه دور و سایر تعاملات مجازی در رایانه‌های مک انجام می‌شود. با این وجود، هنوز هم منصفانه است که بگوییم تلفن‌های همراه به دستگاه‌های دیجیتالی همه منظوره برای بسیاری از افراد تبدیل شده اند.

تفاوت سوم بیشتر مفهومی است. فدریگی در این مورد گفته است که کاربران آی او اس باید بیشتر در برابر هکر‌ها محافظت شوند، زیرا مک ابزاری ویژه افرادی است که می‌دانند چگونه از پیچیدگی‌های یک سیستم قدرتمند استفاده کنند، در حالی که آیفون و آیپد – به معنای واقعی کلمه – برای تازه کاران است.

اپل: سطح بدافزارهای موجود در مک او اس از نظر ما قابل قبول نیست

اپل از سویی دانش کاربران آی او اس را زیر سؤال برده است و از سوی دیگر نیز امنیت مک او اس را. اپل در مورد امنیت مک او اس گفت:

اگر درست با مک کار کنید، ایمن است، دقیقاً مانند یک اتومبیل. اگر می‌دانید که چگونه با یک اتومبیل رانندگی کنید و از قوانین جاده پیروی می‌کنید و بسیار محتاط هستید، بله. اگر اینگونه نیستید، خیر. چند نفر از اعضای خانواده من نیز برخی از بدافزار‌ها را در مک خود پیدا کرده اند. اما در نهایت، من فکر می‌کنم مک دارای امنیت کافی است.

اگر نظرات و جملات سخنگوی اپل در مورد مک او اس بررسی کنید، متوجه می‌شوید که بسیار عجیب است. فدریگی صریحاً از امنیت مک او اس انتقاد کرد و گفت:

اپل سطحی از بدافزار‌ها را در مک مشاهده کرد که به نظر ما قابل قبول نیست. اگر از سیاست‌های امنیتی مک در آیفون استفاده کنیم، با توجه به تعداد زیاد دستگاه‌های آیفون و آیپد، فجایعی به مراتب بدتر از آنچه در مک اتفاق می‌افتد، خواهد افتاد. آی او اس یک پشتیبانی فوق العاده بهتر برای حمایت از مشتری ایجاد کرده است. امروز مک در این زمینه به خوبی آی او اس نیست.

این یک ارزیابی کاملاً غیر حرفه‌ای از سیستم‌های ما و سیاست‌های ما است که نشان می‌دهد یک پلت فرم نسبتاً بزرگ مانند آی او اس نمی‌تواند سیاست‌های باز را بدون پدید آمدن فجایع مختلف تحمل کند.

فدریگی نسبت به شاهد خبره خود اپیک، جیمز می‌کنز، دیدگاه گسترده‌تری در مورد امنیت داشت. می‌کنز قبلاً شهادت داد که آی او اس به طور قابل توجهی ایمن‌تر از اندروید نیست، اما او بیشتر تهدیدات فنی این سیستم عامل‌ها را تجزیه و تحلیل کرد. فدریگی روی کلاهبرداری، فیشینگ و سایر برنامه‌هایی تمرکز کرد که ضعف دانش انسان را به جای کد رایانه هدف قرار می‌دهند که بسیاری از آن‌ها خطرات جدی دارند.

وقتی فدریگی محدودیت‌های اعمال شده توسط اپل در زمینه بازی‌های ابری را توضیح داد، تا حدی روی مسائل امنیتی ملموس مانند نحوه اعطای مجوز به دستگاه برای عناوین مختلف در یک برنامه بازی خاص متمرکز شد. اما او به طور کلی به بحث در مورد گیج شدن کاربران به خاطر مفاهیم تخصصی پرداخت. او گفت که صاحبان آیفون و آیپد با مفاهیم تخصصی گیج شوند.

اپل می‌خواهد کاربران آی او اس به این سیستم عامل اعتماد داشته باشند، اما به نظر می‌رسد که به کاربران آی او اس اعتماد ندارد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید