مایکروسافت در حال طراحی هالولنز ۳ می‌باشد - تکفارس 
مایکروسافت در حال طراحی هالولنز ۳ می‌باشد - تکفارس 
مایکروسافت در حال طراحی هالولنز ۳ می‌باشد - تکفارس 

مایکروسافت در حال طراحی هالولنز ۳ می‌باشد

مهدی حلوائی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 18:16
مایکروسافت هالولنز

الکس کیپمن رئیس بخش واقعیت ترکیبی مایکروسافت در مصاحبه‌ای با وب‌سایت بلومبرگ در مورد آینده‌ی هدست‌ واقعیت مجازی/افزوده‌ی هالولنز صحبت کرد و اطلاعاتی را در مورد نسخه‌ی بعدی این هدست به اشتراک گذاشت.

به‌ گفته‌ی آقای کیپمن، هالولنز در حال حاضر کارمندان خط مقدم را هدف قرار داده است. تا به حال، ۶۰ درصد از شرکت‌های لیست فورچن ۵۰۰ (Fortune) فناوری واقعیت ترکیبی را آزمایش کرده و ۹۰ درصد شرکت‌های این لیست که بیش از ۵۰۰ کارمند دارند، از این سرویس استفاده کرده‌اند. این فناوری شرکت مایکروسافت بیشترین موفقیت را در بخش‌های سلامت، ساخت و ساز و معماری داشته و برخی از صنایع نیز استفاده‌ی کمتری از آن داشته‌اند. براساس سخنان آقای کیپمن، فروش هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت در ۱۸ ماه گذشته افزایش داشته است.

کیپمن همچنین اعلام کرد که هدست هالولنز ۳ ابتدا باید در ۳ قسمت پیشرفت داشته باشد:

  • پیشرفت در عملکرد
  • پیشرفت در سبکی و راحتی
  • افزایش ارزش آن‌چه که می‌توان به‌دست آورد

مطالب مرتبط:

hohloمایکروسافت هالولنز

مایکروسافت قصد دارد تا تغییرات گسترده‌ای را در این هدست ایجاد کند. در حال حاضر این هدست در مرحله‌ی طراحی قرار داشته و بعید است که در سال جاری به بازار عرضه شود. کیپمن همچنین اعلام کرد که علاوه بر هدف قراردادن صنایع مختلف، مایکروسافت به‌دنبال ساخت نسخه‌ی مخصوص کاربران خانگی آن نیز می‌باشد.

این نسخه از هالولنز برای موفقیت ابتدا باید بتواند تجربه‌ی بی‌نقصی را ارائه داده و همچنین وزنی کمتر از ۹۰ گرم داشته (هالولنز ۲ وزنی معادل ۵۰۰ گرم دارد) و مصرف برق آن کمتر از ۲ وات باشد (مصرف برق هالولنز ۲ برابر با ۸ وات است). با توجه به این موارد، بعید است که این نسخه از هالولنز ۳ به زودی در دسترس کاربران قرار بگیرد.

کیپمن در نهایت اعلام کرد که شرکت مایکروسافت با شرکت‌هایی مانند نیانتیک و اپیک همکاری کرده تا فناوری واقعیت ترکیبی خود را به پلتفرمی آزاد و با پشتیبانی از منابع سخت‌افزاری مختلف تبدیل کند.

منبع: MSPoweruser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید