اسپیس ایکس با سرمایه دوج کوین یک ماهواره به ماه می‌فرستد - تکفارس 
اسپیس ایکس با سرمایه دوج کوین یک ماهواره به ماه می‌فرستد - تکفارس 

اسپیس ایکس با سرمایه دوج کوین یک ماهواره به ماه می‌فرستد

حامد شهرزاد
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 22:49
spacex

اسپیس ایکس اکنون در حال پذیرش دوج کوین به عنوان سرمایه برای پروژه فضایی بعدی خود است و برای پرتاب ماهواره آینده خود به نام دوج وان به ماه، به طور انحصاری از این ارز رمزپایه استفاده می‌کند.

دوج وان یک ماهواره مکعبی است که با استفاده از دوربین‌ها و سنسور‌های پیشرفته، از هوش مصنوعی قدرتمندی برخوردار است. این ماهواره توسط شرکتی به نام جئومتریک انرجی کورپوریشن ارسال و سرمایه آن توسط این کمپانی پرداخت می‌شود و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ به همراه موشک فالکون ۹ به پرواز در می‌آید.

دوج کوین ارز رمزنگاری شده‌ای است که به عنوان یک میم عجیب شروع به کار کرد و اکنون تا حدودی به با ارزش‌ترین میم تبدیل شده است. ارزش این ارز رمزپایه اخیراً در حال افزایش است و جهش ارزی که داشته است، باعث خرابی برنامه تجاری با نام رابین هود شده است. ایلان ماسک مهمترین طرفدار دوج کوین است و با ارسال توییت‌هایی با مضمون می‌م‌های دوج کوین، از خودش با عنوان پدرخوانده دوج کوین یاد می‌کند و در برنامه اس ان ال به تبلیغ آن می‌پردازد.

مطالب مرتبط:

سرمایه‌گذاران دوست دارند در مورد ارسال یک ماهواره با سرمایه دوج کوین به ماه صحبت کنند، بنابراین، ایلان ماسک یک میم جدید را درباره ارسال ماهواره‌ای به نام دوج وان شروع کرد و شرکت وی قصد دارد با سرمایه دوج کوین، یک ماهواره را به فضا بفرستد.

با توجه به همه اخبار، اسپیس ایکس در اطلاعیه جمله‌ای را منتشر کرد که می‌توان تصور کرد ماسک‌ایده پرداز آن بوده است. تام اوچینرو که معاون فروش تجاری اسپیس ایکس است، گفت:

ما از پرتاب دوج وان به ماه هیجان‌زده هستیم!

این یک خبر خوب برای دوج کوین است که هفته سختی را پشت سر گذاشته است. پس از‌گران شدن قیمت این ارز رمزپایه، سقوط به خاطر برنامه رابین هود و دوباره اوج گرفتن به خاطر حضور ماسک در برنامه اس ان ال، این ارز رمزنگاری شده یک شبه به خاطر بخشی از صحبت‌های ماسک در مورد دوج کوین، سقوط کرد.

به نظر می‌رسد این خبر برای مقابله با سقوط دوج کوین منتشر شده است. اوچینرو گفته است که این مشارکت پایه و اساس تجارت بین سیاره‌ای را ایجاد می‌کند و مدیر عامل شرکت انرژی گفته است این معامله دوج کوین را تبدیل به یک ارز برای تجارت در ماه خواهد کرد. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که دوج کوین به اندازه کافی پیشرفته است تا برای تأمین مالی یک مأموریت فضایی یعنی سفر به ماه از آن استفاده شود.

از دوج کوین برای مأموریت سفر به ماه استفاده خواهد شد. شرکت دیگر ایلان ماسک یعنی تسلا نیز اخیراً پذیرش خرید‌های خودرو با ارز بیت کوین را آغاز کرده است.

بنابراین با فرض اینکه همه طرح‌ها طبق برنامه پیش بروند، دوج کوین به ارسال دوج وان به ماه در سال آینده کمک می‌کند. آیا این امر دوج کوین را نیز به ماه نیز می‌فرستد؟ این موضوع احتمالاً به این بستگی دارد که طرفین درگیر چقدر به تبلیغ دوج کوین ادامه دهند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.