گوگل پیکسل ۶ احتمالاً از فناوری باند فوق پهن استفاده خواهد کرد - تکفارس 
گوگل پیکسل ۶ احتمالاً از فناوری باند فوق پهن استفاده خواهد کرد - تکفارس 
گوگل پیکسل ۶ احتمالاً از فناوری باند فوق پهن استفاده خواهد کرد - تکفارس 

گوگل پیکسل ۶ احتمالاً از فناوری باند فوق پهن استفاده خواهد کرد

افشین نوری
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - 10:09
گوگل پیکسل ۶

براساس اطلاعاتی که وب‌سایت ۹to5Google به‌تازگی منتشر کرده، گوشی گوگل پیکسل ۶ ممکن است از فناوری باند فوق پهن (UWB) بهره ببرد.

این فناوری یک پروتکل ارتباط بی‌سیم است که می‌تواند برای جمع‌آوری داده‌های مربوط به مکان و جهت استفاده شود. تکنولوژی باند فوق پهن می‌تواند موقعیت افراد یا اشیاء را با دقت بسیار بالایی تعیین کند. این فناوری اخیراً در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و اپل به کار گرفته شده و گجت‌های ایرتگ و اسمارت‌تگ هم از آن استفده می‌کنند.

مطالب مرتبط:

گوگل ظاهراً در حال تست پشتیبانی از اتصال باند فوق پهن بر روی هندستی با نام رمزی “Raven” است که احتمال داده می‌شود همان پیکسل ۶ باشد. به نظر می‌رسد که این گوشی از فناوری باند فوق پهن شرکت Qorvo استفاده خواهد کرد.

گوگل در ماه ژانویه امسال، APIهایی برای پشتیبانی از سنسورهای باند فوق پهن اضافه کرد. کدهای سیستم‌عامل اندروید ۱۲ نشان می‌دهند که فقط اپلیکیشن‌های سیستمی قادر به استفاده از قابلیت‌‌های باند فوق پهن خواهند بود. در حال‌حاضر هیچ‌کدام از محصولات Nest گوگل، فناوری مذکور را ارائه نمی‌کنند، بنابراین مشخص نیست که گوشی‌های هوشمند جدید گوگل چگونه از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد. ضمن اینکه، در خال‌حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که گوگل روی یک ردیاب هوشمند کار می‌کند.

گوشی “Raven” احتمالاً در کنار هندست دیگری با نام رمزی “Oriole” که احتمال می‌رود پیکسل ۶ XL باشد معرفی خواهد شد. براساس شایعات، این دو گوشی مجهز به چیپست خانگی گوگل یعنی Whitechapel GS101 خواهند بود. این تراشه توسط سامسونگ و با استفاده از فناوری ۵ نانومتری ساخته خواهد شد. ما احتمالاً در کنفرانس I/O گوگل خبرهایی درباره این دو گوشی خواهیم شنید.

هندست‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ XL احتمالاً در ماه اکتبر امسال معرفی خواهند شد. البته قبل از آن، ما احتمالاً شاهد رونمایی از خواهیم بود. درباره پیکسل ۵a باید بگوییم که خبرهای خوبی از این گوشی به گوش نمی‌رسد و این هندست حتی ممکن است جزو بهترین گوشی‌های اندرویدی اقتصادی ۲۰۲۱ هم قرار نگیرد.

منبع: phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید