حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در گوگل پیکسل ۶ ۵G - تکفارس 
حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در گوگل پیکسل ۶ ۵G - تکفارس 

حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر در گوگل پیکسل ۶ ۵G

حامد شهرزاد
۲ اسفند ۱۳۹۹ - 13:40
گوگل پیکسل

طبق کد پنهانی که در اولین نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ منتشر شده است، پیکسل ۶ ممکن است به حسگر اثرانگشت زیر صفحه‌نمایش و سیستم عبور به‌وسیله تشخیص چهره مجهز شود. ممکن است به یاد داشته باشید که پیکسل ۴ هنگام حذف کردن حسگر اثرانگشت، عملکرد باز کردن قفل به‌وسیله تشخیص صورت را جایگزین آن کرد. پیکسل ۵ با حذف کردن باز کردن قفل به‌وسیله تشخیص صورت و قرار دادن حسگر اثرانگشت در پشت دستگاه، این موضوع را برعکس کرد.

میشال رحمان که در XDA فعالیت دارد، رشته کد مربوطه را در نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ که دیروز منتشر شد، پیدا کرد. در این کد، باز کردن قفل گوشی به وسله تشخیص اثرانگشت و صورت ذکر شده است. همچنین در قسمتی از آن آمده است:

قفل تلفن را به‌راحتی باز کنید: در وقت خود صرفه‌جویی کنید تا قفل تلفن در جیب شما باز شود و با استفاده از صورت و اثرانگشت خود قفل تلفن را به‌طور ایمن باز کنید.

حدس و گمان‌هایی وجود دارد که اپل در حال تولید نسخه تاچ آی دی و فیس آی دی زیر نمایشگر است. اخباری قبلاً منتشر شد مبنی بر اینکه اپل در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) درخواست ثبت اختراع کرده است. این درخواست مربوط به محل قرارگیری دوربین، عمق حسگرهای زیر نمایشگر آیفون، آیپد و اپل واچ، حسگرهای بیومتریک و حسگرهای دیگر بوده است.

گوگل پیکسل

کد یافت‌شده در نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید ۱۲ به حسگر اثرانگشت و تشخیص چهره زیر نمایشگر اشاره دارد.

به یاد داشته باشید که با وجود اطلاعات جدید کشف‌شده توسط رحمان، حتی اگر این ویژگی به یکی از ویژگی‌های اصلی اندروید تبدیل شود، هیچ تضمینی برای اضافه شدن حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر به گوگل پیکسل ۶ وجود ندارد. نیازی به گفتن نیست که ما نمی‌توانیم تضمین کنیم که شرکت گوگل، سیستم عبور به‌وسیله تشخیص چهره را دوباره به سری پیکسل وارد می‌کند. در ابتدای سال گذشته، قفل این سیستم شکست. بدون استفاده از حسگرهای بیومتریک مانند حسگر اثرانگشت، کاربران پیکسل ۴ برای باز کردن قفل دستگاه خود باید از پین، الگو یا رمز عبور یک روش را انتخاب کنند. در صورت صحیح بودن این کد، کاربران پیکسل ۶ می‌توانند از حسگر اثرانگشت در صورت نامعتبر بودن تشخیص چهره و بالعکس استفاده کنند.

برای کسانی که به پیکسل ۶ علاقه‌مند هستند، بزرگ‌ترین سؤال این است که آیا گوگل سری پیکسل را دوران اوج خود باز خواهد گرداند یا خیر. پیکسل ۵ از اسنپدراگون ۷۶۵G استفاده می‌کرد و نه تراشه پرچم‌دار اسنپدراگون ۸۶۵٫ اگر پیکسل ۶ پایه و اساس محصولات پرچم‌دار سری پیکسل را دوباره بازیابی کند، می‌توان انتظار داشت که این گوشی هوشمند از تراشه پرچم‌دار فعلی کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده می‌کند. می‌توان انتظار داشت که پیکسل ۶ در اکتبر امسال معرفی شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید