پیش نمایش گوگل پیکسل ۵a - تکفارس 
پیش نمایش گوگل پیکسل ۵a - تکفارس 

پیش نمایش گوگل پیکسل ۵a

پیکسل 5a

در حال حاضر، از میان گوشی‌های میان‌رده گوگل می‌توان گزینه‌های مناسبی برای خرید پیدا کرد. گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل ۴a، پیکسل ۴a و g و پیکسل ۵ همگی میان‌رده و نه پرچم‌دار هستند که در آینده عرضه می‌شوند. طبق شایعات منتشرشده، ممکن است گوگل در نیمه اول امسال (در ماه مه یا اوت)، پیکسل ۵a را نیز به جمع گوشی‌های پیکسل سال ۲۰۲۱ اضافه کند. در این مقاله، ما انتظاراتی که از گوگل پیکسل ۵a داریم -مانند طراحی، نمایشگر، دوربین و سایر ویژگی‌های اصلی- را بیان کرده‌ایم.

آیا تلفن همراه جدید گوگل می‌تواند عملکردی به‌مراتب بهتر از پیکسل ۴a یا ۵g داشته باشد؟ این موضوع در درجه اول به تصمیم گوگل در تعیین قیمت آن بستگی دارد. با توجه به اینکه این تلفن همراه مجهز به تراشه اسنپدراگون ۶۵۰ جی یا اسنپدراگون ۷۳۲ جی خواهد بود، انتظار داریم تا شاهد عملکرد مناسب آن باشیم. البته دوربین را فراموش نکنید، چراکه سیستم پردازش تصویر نرم‌افزاری عالی گوگل نیز در گوگل پیکسل ۵a استفاده خواهد شد تا عکس‌های زیبایی را خلق کند. بیایید در ادامه در مورد انتظارات ما از گوگل پیکسل ۵a و عملکرد آن به‌طور مفصل بحث کنیم.

توجه: این مقاله براساس اطلاعات فاش شده و شایعات مربوط به گوشی هوشمند گوگل پیکسل ۵a نوشته شده است. پس از معرفی رسمی این تلفن همراه، اطلاعات به‌روز شده را منتشر خواهیم کرد. تمام رندرهای پیش نمایش گوگل پیکسل ۵a در این مقاله از استیو هماشتافر گرفته شده است.

طراحی و صفحه‌نمایش

آخرین اطلاعات فاش شده در مورد گوگل پیکسل ۵a حاکی از آن است که طراحی این گوشی ارزان‌قیمت نسبت به گوشی‌های سال گذشته تغییر زیادی نکرده است. پیکسل ۵a دارای ظاهری پلاستیکی، درست مانند ۴ ای ۵ جی است و از یک صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی اولد بهره می‌برد. حاشیه‌های دور صفحه‌نمایش بسیار باریک هستند. با توجه به رندرهای منتشرشده، می‌توان فهمید که حاشیه قسمت پایین گوشی کمی بیشتر شده است. گوگل پیکسل جدید دارای یک دوربین سلفی به‌صورت پانچ هول در گوشه‌ی نمایشگر در قسمت بالا و سمت چپ آن است که در گوشی‌های پیکسل معمول است. در پشت این تلفن همراه یک برجستگی مستطیل شکل وجود دارد که دو سنسور در آن قرار دارد. دکمه روشن و خاموش و لوگوی گوگل یادآور طراحی پیکسل قبلی است. سنسور اثرانگشت نیز در پشت دستگاه قرار دارد.

رندرهای گوگل پیکسل ۵a

طبق گزارش‌ها، این گوشی هوشمند دارای صفحه‌نمایش ۶٫۲ اینچی اولد با وضوح فول اچ دی پلاس خواهد بود که رزولوشن آن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است و مانند صفحه‌نمایش پیکسل ۴ ای ۵ جی به نظر می‌رسد. این به آن معناست که این تلفن همراه باید با همان نسبت ۱۹:۹ و غلظت پیکسل ۴۱۶ پیکسل در اینچ معرفی شود. البته وضوح تصویر این گوشی مانند پیکسل ۴ ای است اما اندازه صفحه‌نمایش پیکسل ۴ ای کوچک‌تر است.

اندازه صفحه‌نمایش بزرگ‌تر -حداقل از نظر تئوری- ممکن است به این معنی باشد که پیکسل ۴ ای باید تصاویر واضح‌تری را نسبت به پیکسل ۵a نشان دهد. با این حال، اختلاف غلظت پیکسل این دو گوشی هوشمند بسیار ناچیز است. بنابراین، تفاوت این دو تلفن همراه با چشم غیر مسلح قابل مشاهده نیست. بسیاری از کاربران در هنگام بررسی صفحه‌نمایش پیکسل ۴ ای ۵ جی -که ظاهراً صفحه‌نمایش آن درست مانند پیکسل ۵a است- نتوانستند اختلاف غلظت پیکسل‌های صفحه‌نمایش را از هم تشخیص دهند.

انتظار می‌رود که پیکسل ۵a نیز دارای قیمت مناسب محصولات میان‌رده سری گوگل پیکسل باشد. البته امیدواریم گوگل از صفحه‌نمایشی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز در این گوشی هوشمند استفاده کند. در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد این موضوع در دسترس نیست، اما با توجه به اینکه بسیاری از رقبا به صفحه‌نمایش‌هایی با نرخ تازه‌سازی بالاتر از ۶۰ هرتز روی آورده‌اند، انتظار داریم گوگل نیز در گوشی هوشمند جدید خود، از صفحه‌نمایشی با نرخ تازه‌سازی ۹۰ هرتز استفاده کند. اگر این موضوع اتفاق بیفتد، قطعاً گوگل پیکسل ۵a مناسب افرادی خواهد بود که علاقه‌مند به خرید یک گوشی با نرخ تازه‌سازی بالا و با قیمت مناسب هستند.

در حال حاضر، ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که صفحه‌نمایش پیکسل ۵a بدون آنکه رنگ‌های غیر طبیعی ایجاد کند، بتواند تصاویر روشن و واضحی را ارائه دهد.

دوربین و بلندگو

همان‌طور که همه ما می‌دانیم، گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل در زمینه عکاسی بسیار خوب عمل می‌کنند. این موضوع به دلیل نرم‌افزار عالی پردازش تصاویر برنامه دوربین سری پیکسل است. همچنین، این گوشی‌ها از نظر سخت‌افزاری معمولاً از مشخصات خوبی برخوردار هستند. امیدواریم در این زمینه نیز گوگل پیکسل ۵a مانند بقیه گوشی‌های هوشمند سری پیکسل باشد.

در مورد مشخصات فنی دوربین گوگل پیکسل ۵a، شایعات منتشرشده نشان می‌دهد که این تلفن دارای همان دوربین پیکسل ۴ ای ۵ جی و پیکسل ۵ است، به این معنی که دو دوربین در پشت وجود دارد: یک دوربین اصلی ۱۲٫۲ مگاپیکسلی و یک حسگر با زاویه فوق‌العاده گسترده ۱۶ مگاپیکسلی. علاوه بر این، ممکن است این گوشی هوشمند دارای یک سنسور فوکوس خودکار تشخیص فاز (پی دی اف ای) باشد. البته هنوز اطلاعاتی در مورد این موضوع منتشر نشده است. سنسور فوکوس خودکار تشخیص فاز یک فناوری است که باعث افزایش دقت و سرعت فوکوس خودکار می‌شود و بنابراین، تصاویر واضحی را ارائه می‌دهد.

با توجه به شایعات و اطلاعات منتشرشده، گوگل پیکسل ۵a از همان سنسورهای پیکسل ۴ ای ۵ جی بهره می‌برد. این به آن معناست که می‌توان اطمینان داشت دوربین پیکسل ۵a تقریباً در هر شرایط نوری دارای عملکردی عالی است و می‌تواند عکس‌هایی واضح و طبیعی با دامنه داینامیکی عالی تولید کند. علاوه بر این، ما امیدواریم که نرم‌افزار پردازش تصویر برای گوشی هوشمند پیکسل ۵a به‌روز شود.

ممکن است برخی از ویژگی‌های اختصاصی به نسخه جدید برنامه دوربین گوگل اضافه شوند. البته اطلاعاتی از ویژگی‌های اختصاصی برنامه دوربین گوگل که بتواند عملکرد دوربین پیکسل را بهبود بخشد، در دسترس نیست. در مورد دوربین سلفی نیز انتظار می‌رود این گوشی از سنسور دوربین ۸ مگاپیکسلی که اخیراً در گوشی‌های هوشمند گوگل پیکسل استفاده شده است، بهره ببرد.

پس از اینکه گوشی گوگل پیکسل ۵a به‌طور رسمی عرضه شد، حتماً عملکرد دوربین آن را بررسی خواهیم کرد. البته همان‌طور که گفتیم، انتظار داریم عملکرد دوربین این گوشی هوشمند مشابه پیکسل ۴ ای ۵ جی باشد. در زیر می‌توانید تصاویر گرفته‌شده با گوگل پیکسل ۴ ای ۵ جی را مشاهده کنید:

گوگل پیکسل 5a

در مورد عملکرد صوتی این تلفن همراه نیز گزارش شده است که پیکسل ۵a دارای یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری به همراه بلندگوهای استریو خواهد بود. می‌توان انتظار داشت که کیفیت صدای پیکسل ۵a با کیفیت صدای پیکسل ۴ ای ۵ جی مشابه باشد، این به آن معناست که این تلفن همراه دارای حجم نسبتاً بالای صدا با مدیریت اعوجاج نسبتاً خوب و صدای شفاف خواهد بود.

نرم‌افزار و عملکرد پردازشی

گوگل پیکسل ۵a ممکن است با اندروید ۱۱ به بازار عرضه شود. برخلاف اکثر گوشی‌های شرکت‌های دیگر، سری پیکسل از رابط کاربری اندروید اصلی و اصطلاحاً خام و بدون تغییرات عمده بهره می‌برد. بنابراین، استفاده از آن‌ها تجربه ساده و در عین حال لذت بخشی از اندروید و سرویس‌های داخلی گوگل را برای ما فراهم می‌کند. انتظار داریم در این زمینه تغییر سیاستی را از جانب گوگل برای پیکسل ۵a مشاهده نکنیم.

متأسفانه در حال حاضر هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد مدل تراشه استفاده‌شده در گوگل پیکسل ۵a در دسترس نیست. می‌دانیم که پیکسل ۴ ای از تراشه اسنپدراگون ۷۳۰ بهره می‌برد و کوالکام نیز متعاقباً نسخه ارتقاءیافته این تراشه یعنی اسنپدراگون ۷۳۲ را منتشر کرد. اما این تراشه از فناوری ۵ جی پشتیبانی نمی‌کند. ما مطمئن نیستیم که آیا شرکت گوگل، گوشی هوشمند پیکسل ۵a را بدون ۵ جی در سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد کرد یا خیر. ما حدس می‌زنیم که گوگل این بار تراشه اسنپدراگون ۶۹۰ جی را انتخاب کند. این تراشه هم از نظر قدرت پردازشی و هم از نظر قیمت تمام‌شده، مناسب برای استفاده در پیکسل ۵a است. در واقع، این پردازنده را می‌توان در وان پلاس نورد ان ۱۰ یافت.

اقدام دیگری که گوگل ممکن است انجام دهد، استفاده از پردازنده بهتری مانند اسنپدراگون ۷۷۵ است. با این حال و تا منتشر شدن اطلاعاتی در مورد تراشه استفاده‌شده در گوگل پیکسل ۵a، نمی‌توان با قاطعیت در مورد تراشه این گوشی هوشمند صحبت کرد.

صرف نظر از اینکه گوگل چه تصمیمی را اتخاذ می‌کند، می‌توان اطمینان داشت که پیکسل ۵a همچنان بتواند پیمایش روزانه، استفاده از برنامه‌های مختلف و عملکردهای چندوظیفه‌ای مانند پیکسل ۴ ای ۵ جی را برای کاربر انجام دهد. البته، از آنجا که پیکسل ۵a یک دستگاه میان‌رده است، برای اجرای صحیح برخی از بازی‌های سنگین‌تر، ممکن است مجبور باشید تا تنظیمات بازی را روی متوسط قرار دهید.

عمر باتری

در حال حاضر، هنوز اطلاعاتی در مورد باتری پیکسل ۵a در دسترس نیست. پیکسل ۴ ای ۵ جی به یک باتری ۳۳۸۵ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است، بنابراین می‌توانید در طول یک روز و بدون نیاز به شارژ مجدد، از گوشی هوشمند خود استفاده کنید. می‌توان انتظار داشت که پیکسل ۵a نیز در این زمینه ناامیدکننده نباشد. در مورد فناوری شارژ گوگل پیکسل ۵a، این تلفن همراه به‌ احتمال زیاد از فناوری شارژ سریع سیمی ۱۸ واتی بهره خواهد برد. در حال حاضر، ما اطلاعاتی در مورد اینکه گوشی هوشمند جدید گوگل به‌صورت بی‌سیم نیز شارژ می‌شود یا خیر در اختیار نداریم.

برچسب‌ها: ، ،

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید