گوشی‌های جدید سری ۲۰ تی سی ال معرفی شدند - تکفارس 
گوشی‌های جدید سری ۲۰ تی سی ال معرفی شدند - تکفارس 
گوشی‌های جدید سری ۲۰ تی سی ال معرفی شدند - تکفارس 

گوشی‌های جدید سری ۲۰ تی سی ال معرفی شدند

حامد شهرزاد
۲۶ فروردین ۱۴۰۰ - 09:50
تی سی ال

شرکت تی سی ال با معرفی سری تی سی ال ۲۰ خود در اواخر سال گذشته، نسل جدید گوشی‌های هوشمند خود را آغاز کرد و این شرکت در حال حاضر در حال گسترش سری ۲۰ خود با سه گوشی جدید با نام‌های ۲۰ ال، ۲۰ ال پلاس و ۲۰ پرو ۵G است، هر چند که ممکن است گوشی‌های هوشمند جدیدی نیز در آینده معرفی شوند. این شرکت بیان کرده است که تفاوت اصلی این گوشی‌های هوشمند در نمایشگر‌های آن‌ها است و در واقع، صفحه نمایش‌های این تلفن‌های همراه، آن‌ها را به روشی دقیق تعریف می‌کند.

به هر حال، تی سی ال به معنای واقعی کلمه تجربه زیادی در ساخت انواع صفحه نمایش دارد. بیایید با معرفی جالب‌ترین مورد شروع کنیم، که در واقع گوشی هوشمند تی سی ال ۲۰ پرو ۵G است، که توجه بسیاری از افراد و رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این گوشی هوشمند دارای یک صفحه نمایش منحنی شیک با استفاده از فناوری‌های جدید است. در مورد مشخصات فنی، این گوشی هوشمند دارای یک صفحه ۶٫۶۷ فول اچ دی پلاس امولد است.

به لطف تراشه پیکسل ورکس اضافی، این صفحه نمایش می‌تواند اس دی آر را به صورت واقعی و در لحظه تبدیل فیلم به اچ دی آر کند که قابلیت جالبی به شمار می‌رود. دقت رنگ صفحه نمایش نیز بسیار دقیق تنظیم شده و می‌تواند به یک میانگین دلتا ای ۲۰۰۰ تقریباً کمتر از ۱٫۰ دست یابد که طبق استاندارد‌های مختلف، دقت رنگ بسیار عالی به شمار می‌رود و برای کاربران حرفه‌ای نیز رضایت بخش است.

مطالب مرتبط:

گوشی‌های هوشمند جدید تی سی ال از اندروید ۱۱ بهره می‌برند

تی سی ال

این گوشی هوشمند دارای فناوری جدید و انحصاری شرکت تی سی ال با نام ان ایکس تی ویژن ۲.۰ است که به معنای واقعی کلمه امکان دستیابی به ابزار ای آی او را در لحظه فراهم می‌کند که می‌تواند کیفیت تصویر محتوای نمایش داده شده را به طرز ویژه‌ای افزایش دهد. در قلب این گوشی هوشمند تراشه اسنپدراگون ۷۵۰ جی کوالکام قرار گرفته است که برای چنین تلفن همراهی مناسب است.

دوربین اصلی در پشت این گوشی هوشمند دارای سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱. ۸ و تثبیت‌کننده تصویر یا همان او آی اس است و ۲۰ پرو ۵G همچنین یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲. ۴ با زاویه دید فوق العاده گسترده و با میدان دید ۱۲۳ درجه ارائه می‌دهد که برای همه اهداف و سوژه‌های مختلف عکاسی مناسب است. شما همچنین می‌توانید با خرید این گوشی هوشمند از یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲. ۴ و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی برای پرتره‌ها استفاده کنید و به طرز جالب توجهی در این گوشی هوشمند قرار گرفته است چراکه این دوربین‌ها بدون هیچ برآمدگی این این گوشی هوشمند قرار گرفته اند.

در قسمت جلویی، ما به طور کلی یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲. ۴۵ را در اختیار داریم که عملکرد نسبتاً مناسبی دارد. یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی قطعاً برای چنین گوشی هوشمندی مناسب است که همچنین می‌توان آن را به صورت بی‌سیم با توان خروجی ۱۵ وات شارژ کرد. این اولین بار برای تی سی ال است که از چنین فناوری استفاده می‌کند. رنگ‌های موجود این گوشی هوشمند دو نوع است: خاکستری و آبی دریایی که هر دوی این رنگ‌ها زیبا هستند.

تی سی ال ۲۰ ال

تی سی ال

گوشی هوشمند دیگر این شرکت تی سی ال ۲۰ ال است که اندازه صفحه نمایش آن در حدود ۶٫۶۷ اینچ با رزولوشن فول اچ دی پلاس و از جنس آی پی اس ال سی دی بدون بریدگی برای دوربین سلفی است که در سال ۲۰۲۱ یک ویژگی بسیار مثبت و نوآورانه به حساب می‌آید. تراشه اسنپدراگون ۶۶۲ شرکت کوالکام در این گوشی هوشمند با ۴ گیگابایت حافظه رم دو پیکربندی حافظه داخلی عرضه می‌شود: یکی ۶۴ گیگابایت و دیگری ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی که هر دوی این پیکربندی‌ها قابل خرید است.

این گوشی هوشمند از یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲. ۰ به همراه یک دوربین با وضوح ۸ مگاپیکسل و دیافراگم f/۲. ۲ و یک دوربین ۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۲. ۴ استفاده می‌کند که یک ماژول دوربین نسبتاً مناسب به شمار می‌رود. دوربین چهارمی نیز در پشت این گوشی هوشمند وجود دارد که فقط برای سنجش عمق میدان است.

از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در این گوشی هوشمند استفاده شده است که توانایی شارژ سریع را نیز برای کاربر فراهم می‌کند. حسگر اثر انگشت در قسمت جانبی این تلفن همراه قرار داده شده است و از آن می‌توان به عنوان کلید پاور نیز استفاده کرد. رنگ‌های موجود این گوشی هوشمند سیاه کسوف و آبی ماه است.

تی سی ال ۲۰ اس

تی سی ال

گوشی هوشمند تی سی ال ۲۰ اس نیز برای خرید وجود دارد، اما این تلفن همراه در واقع فقط همان ۲۰ ال پلاس با تراشه متفاوت برای بازار آمریکای شمالی است، هرچند احتمال دارد که تفاوت‌های اندکی در این گوشی هوشمند مشاهده شود. گوشی بعدی در این لیست تی سی ال ۲۰ ال پلاس است و همانطور که از نام آن مشخص است، در اصل با مشخصات فنی کمی بهتر نسبت به مدل غیر پلاس به صورت رسمی ارائه می‌شود.

این گوشی هوشمند از یک دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با دیافراگم f/۱. ۸ به همراه ۶ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که در واقع می‌تواند با یک کارت مایکرو اس دی تا میزان ۱ ترابایت به صورت حداکثری توسعه یابد. بقیه دوربین‌های این تلفن همراه به معنای واقعی کلمه یکسان هستند، بنابراین مشخصات دیگر نظیر تراشه، صفحه نمایش و باتری کاملاً یکسان است. رنگ‌های موجود دارای نام‌های راه شیری خاکستری و آبی است. درست مثل بقیه اعضای خانواده جدید شرکت تی سی ال، ۲۰ ال پلاس نیز با اندروید ۱۱ به بازار عرضه می‌شود.

این سه گوشی از هم اکنون برای خرید و استفاده در دسترس هستند. ۲۰ پرو ۵G با قیمت ۵۴۹ یورو به بازار عرضه می‌شود، ۲۰ ال پلاس با قیمت پایه ۲۶۹ یورو و ۲۰ ال با قیمت پایه ۲۲۹ یورو به فروش می‌رسند که قیمت قابل قبولی از طرف شرکت تی سی ال است. سرانجام، تی سی ال به طور رسمی از ۲۰ اس رونمایی کرد، که در حقیقت فقط یک ۲۰ ال پلاس با تراشه متفاوت برای بازار آمریکای شمالی است. با این وجود اینکه تراشه جایگزین شده هنوز مشخص نشده است، اما ما انتظار داریم که این نسخه در آینده به طور رسمی به بازار آمریکای شمالی عرضه شود.

منبع: GSM Arena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید