آیا اطلاعات کاربران کلاب هاوس به بیرون درز کرده است؟ - تکفارس 
آیا اطلاعات کاربران کلاب هاوس به بیرون درز کرده است؟ - تکفارس 

آیا اطلاعات کاربران کلاب هاوس به بیرون درز کرده است؟

آرمین مکاری
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - 10:59
کلاب هاوس

مدیرعامل کلاب هاوس (Clubhouse)، پل دیویسون اعلام کرده است که گزارش مبنی بر درز اطلاعات شخصی کاربران این شبکه اجتماعی، واقعیت ندارد. طبق گزارش سایبر نیوز، یک پایگاه داده SQL حاوی شناسه، نام، نام کاربری، آیدی‌های توییتر و اینستاگرام و تعداد دنبال‌کنندگان کاربران کلاب هاوس در یک انجمن آنلاین هکرها ارسال شده است. به نشر اطلاعات حساسی مانند حساب‌های بانکی در این گزارش اشاره نشده است.

کلاب هاوس در روز یکشنبه به درخواست مصاحبه وبسایت The Verge پاسخ نداد، اما دیویسون در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در شهرداری گفت که این پلتفرم هیچ نقصی در حفظ اطلاعات کاربران خود ندارد. وی افزود:

نه، این یک خبر کذب و ترفند خبرگزاری‌ها برای جذب مخاظب است و ما هک نشده‌ایم. تنها اطلاعات عمومی یک حساب کاربری قابل رویت است و ما قطعاً هک نشده‌ایم.

مطالب مرتبط:

علاوه بر کلاب هاوس، سایبر نیوز در هفته گذشته گزارش داد که داده‌های شخصی ۵۰۰ میلیون کاربر لینکدین (LinkedIn) به صورت آنلاین پخش شده است. این شرکت که متعلق به مایکروسافت است، اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی از حساب کاربری اعضای این وبسایت لو نرفته است. این خبر تنها دو روز پس از فاش شدن اطلاعات شخصی حدود ۵۳۳ میلیون کاربر فیس بوک بر روی اینترنت منتشر شد. گزارش شده است که نشت اطلاعات فیس بوک شامل شماره تلفن، تاریخ تولد، مکان افراد، آدرس‌های ایمیل و نام کامل کاربران بوده است.

کلاب هاوس در اولین سال عرضه خود توانست محبوبیت بسیاری را به‌دست بیاورد و با این‌که ثبت‌نام در آن تنها از طریق دعوت‌نامه ممکن بود و فقط بر روی iOS منتشر شد، توانست با بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود، بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری را وادار به راه‌اندازی سرویس‌های مشابه و ایجاد رقابت کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.