هنوز نسخه اندروید و ویندوز کلاب هاوس وجود ندارد؛ گول تبلیغات را نخورید - تکفارس 
هنوز نسخه اندروید و ویندوز کلاب هاوس وجود ندارد؛ گول تبلیغات را نخورید - تکفارس 

هنوز نسخه اندروید و ویندوز کلاب هاوس وجود ندارد؛ گول تبلیغات را نخورید

خشایار جهانی
۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - 08:03
هنوز نسخه اندروید و ویندوز کلاب هاوس وجود ندارد؛ گول تبلیغات را نخورید - تکفارس 

از آن‌جایی که هنوز نسخه اندرویدی کلاب هاوس عرضه نشده و شاید ماه‌ها طول بکشد، بعضی از تبلیغاتی در فضای مجازی در دنیا دیده شده که از آن به‌عنوان نسخه کلاینت کلاب هاوس یا جایگزین آن برای اندروید یاد می‌شود، اما گول نخورید. وبسایت TechCrunch گزارش داد که مجرمان اینترنتی، تبلیغاتی را در فیسبوک برای نسخه اندرویدی و ویندوز کلاب هاوس انجام می‌دهند.

در حال حاضر تنها پلتفرمی که کلاب هاوس به‌طور رسمی روی آن اجرا می‌شود آی او اس (iOS) است. این پلتفرم که براساس گفتگو از طریق صدا به‌وجود آمده است، چندوقتی است که بسیار پرطرفدار شده است، ولی کاربر برای ورود به آن نیازمند دعوت‌نامه است. همچنین بدفزارهای موجود نیز با استفاده از تبلیغات، کاربر را به صفحات غیررسمی انتقال می‌دهند. با فشار دادن دگمه تبلیغ، صفحه‌ای برای کاربر باز می‌شود که به آن لینک دانلود نسخه ویندوز نمایش داده می‌شود. با زدن دگمه، بدافزار روی سیستم کاربر دانلود شده و با نصب آن شروع به دزدی اطلاعات می‌کند.

مطالب مرتبط:

علت اصلی اختلالات موجود در کلاب هاوس چیست؟ فیلتر از سوی ایران؟

فیس بوک سرویس هات لاین را برای رقابت با کلاب هاوس معرفی کرد

بعضی از کاربران گزارش دادند که بعد از نصب این بدافزارها، از مالک دستگاه پول طلب شده است تا دستگاهشان مجدداً کار کند. به‌نظر می‌رسد سرورهای این وبسایت‌ها و بدافزارها در روسیه قرار دارد و فیسبوک نیز توانست ۹ تبلیغ مرتبط با این بدافزارها را شناسایی کند.

این تبلیغات سعی داشتند تا به کاربر نسخه کامپیوتر کلاب هاوس را در کنار مدیرعامل‌هایشان نشان دهند. فیسبوک این تبلیغات را حذف کرده است ولی یادتان باشد، کلاب هاوس فعلاً برای آی او اس در دسترس است.

منبع: Phonearena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.