امکان ضبط صدا در کلاب هاوس امکان پذیر شد - تکفارس 
امکان ضبط صدا در کلاب هاوس امکان پذیر شد - تکفارس 

امکان ضبط صدا در کلاب هاوس امکان پذیر شد

افشین نوری
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - 15:09
کلاب هاوس

تقریبا یک سال از معرفی کلاب هاوس می‌گذرد و یکی از مهمترین ویژگی‌های این پلتفرم، زنده بودن چت‌های صوتی آن است. با این‌حال، امکان ضبط صداها در آن وجود ندارد و همین موضوع باعث نوعی انحصار در اتاق‌های صوتی آن شده است.

اما حالا کلاب هاوس اعلام کرده است که قابلیت جدیدی به نام Replay به این شبکه اجتماعی اضافه کرده است که امکان ضبط صداها را برای کاربران فراهم خواهد کرد. کاربران همچنین با این قابلیت خواهند توانست صداهای ضبط شده را در پروفایل خود قرار دهند تا قابل ‌دانلود کردن و به اشتراک‌گذاری باشند.

مطالب مرتبط:

یکی دیگر از امکانات قابلیت Replay این خواهد بود که از لینک‌های پین‌شده پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی به ادمین اتاق‌ها اجازه خواهد داد تا در طول گفتگو، به سایت‌های خارجی لینک بدهند. این لینک‌ها برای کسانی که بعدا به گفتگوهای ضبط‌شده گوش خواهند کرد حالت کاملا تعاملی خواهند داشت.

در قابلیت Replay کاربران قادر به انجام کارهای مختلفی مانند skip ،pause ،scrub و ساخت کلیپ‌های ۳۰ ثانیه‌ای خواهند بود. همچنین امکان گوش دادن به گفتگوها با سرعت ۱.۵ یا ۲ برابر نیز وجود خواهد داشت. البته نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که خالقان اتاق‌ها قادر به دیدن کسانی که به Replayها گوش داده‌اند خواهند بود. آن‌ها همچنین خواهند توانست تعداد افرادی را که به این صداها گوش داده‌اند ببینند.

مطمئناً قابلیت جدید Replay برای کسانی که امکان گوش کردن زنده به گفتگوها را ندارند بسیار مفید خواهد بود. کلاب هاوس هم‌اکنون رقابت شدیدی با توییتر اسپیس و پلتفرم Live Audio Rooms فیس بوک دارد و احتمالا در آینده نزدیک قابلیت‌های بیشتری برای عقب نماندن از آن‌ها ارائه خواهد کرد.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید