راهنمای استفاده از کلاب هاوس و دریافت دعوت نامه - تکفارس 
راهنمای استفاده از کلاب هاوس و دریافت دعوت نامه - تکفارس 

راهنمای استفاده از کلاب هاوس و دریافت دعوت نامه

محمد رضا حیدری
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - 15:54
آموزش استفاده و دریافت دعوت نامه ی کلاب هاوس

سال جدید میلادی به تازگی شروع شده و امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد موج جدیدی از اپلیکیشن‌های اجتماعی محبوب تازه‌وارد هستیم. سال گذشته شاهد محبوبیت شدید تیک‌تاک بودیم و امسال نیز کلاب هاوس (Club House) پا به عرصه گذاشت و به شهرتی شدید رسید.

آموزش ویدیویی ورود به کلاب هاوس

دانلود ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p | دانلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰p

آشنایی با کلاب هاوس:

دلیل این شهرت را می‌توان سیاست عجیب و غریب سازندگان این اپلیکیشن در «اجازه ندادن» به کاربران برای استفاده از این اپلیکیشن پیدا کرد. در کلاب هاوس راه ارتباطی شما از طریق ویس چت خواهد بود و هیچ‌گونه تماس تصویری و ویدیویی‌ای در کلاب هاوس جای ندارد. با این حال بسیاری از افراد مشهور و مقامات رسمی کشورهای مختلف در این اپلیکیشن حاضر هستند و در آن به بحث و گفت‌وگو با یکدیگر یا مردم عادی می‌پردازند.

در کلاب هاوس شما توانایی ایجاد اتاق‌های صوتی یک‌طرفه‌ی پادکست مانند، اتاق‌های گفت‌وگوی معمولی با توانایی گفت‌وگوی چند طرفه و مواردی از این قبیل را دارید و از آنجایی که هیچ تماس تصویری‌ای در کار نیست، با بسیاری از مشکلات این تماس‌ها دست و پنجه نرم نخواهید کرد.

از سوی دیگر این تماس‌های صوتی از طریق برنامه غیرقابل ضبط هستند و تنها راه ضبط کردن آن‌ها استفاده از برنامه‌های ضبط صفحه یا دیگر موارد این‌چنینی است که این موضوع، هریک از این اتاق‌های گفت‌وگو را به رویدادی تکرار نشدنی تبدیل می‌کند که نباید آن را از دست داد.

با این حال برای ورود به این اپلیکیشن باید توسط یکی از کاربران آن دعوت شوید و سپس می‌توانید با دوستانتان و یا کسانی که علایقی مشابه با علایق شما دارند صحبت کنید. در مقاله‌ی امروز نحوه‌ی استفاده از این اپلیکیشن و بهترین راه‌های دریافت دعوت‌نامه در کلاب هاوس را به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش استفاده و دریافت دعوت نامه ی کلاب هاوس

چگونه در کلاب هاوس دعوت‌نامه دریافت کنیم:

هنگامی که اپلیکیشن کلاب هاوس را برای آی‌اواس دانلود می‌کنید (این اپلیکیشن در حال حاضر تنها برای این سیستم‌عامل در دسترس قرار دارد و به زودی برای اندروید نیز منتشر خواهد شد)، برنامه از شما می‌پرسد که آیا دارای دعوت‌نامه هستید یا نه. در صورتی که حالت دوم را داشته باشید، اپلیکیشن از شما می‌خواهد تا نام خود، شماره تلفن و نام کاربری خود را وارد کنید و سپس پیامی مبنی بر این که در صورت دعوت شدنتان به کلاب هاوس پیامکی برای شما ارسال خواهد شد به شما نمایش داده می‌شود.

از اینجا به بعد همه‌چیز به دوستان شما بستگی دارد. در کلاب هاوس پس از ثبت‌نام یک کاربرِ، کاربرانی که به طور مستقیم به این اپلیکیشن دعوت شده‌اند و حالا یک کاربر فعال به شمار می‌روند، لیست مخاطبان خود را در اختیار برنامه قرار می‌دهند و کلاب هاوس نیز در صورتی که کسی از میان این افراد در لیست انتظار باشد گزینه‌ای برای اجازه دادن به آن‌ها برای عضویت در کلاب هاوس به کاربر نمایش می‌دهد که در صورت انتخاب آن عضویت ثبت‌نام کنندگان حاضر در صف نیز تکمیل خواهد شد.

آموزش استفاده و دریافت دعوت نامه ی کلاب هاوس

در نتیجه آسان‌ترین راه برای عضویت در کلاب هاوس این است که اکانت خود را ایجاد کنید و امیدوار باشید که یکی از افرادی که شماره‌ی شما را در لیست مخاطبین خود دارد به قدری از شما خوشش بیاید که شما را در کلاب هاوس تأیید و شما را به یکی از گروه‌های خود دعوت کند.

اما مراقب باشید چرا که سوءاستفاده کنندگان و کلاه‌برداران ممکن است پیامی را مبنی بر این که به کلاب هاوس دعوت شده‌اید ارسال کنند و از شما بخواهند تا وارد یک لینک تقلبی شوید اما پیام‌های کلاب هاوس همواره چنین محتوایی دارند:

[نام کاربری که شما را تأیید کرده] moved you to the front of the waitlist and your Clubhouse account is ready! Open or install Clubhouse to get started!

در این پیام‌ها هیچ لینکی وجود ندارد.

آموزش استفاده و دریافت دعوت نامه ی کلاب هاوس

تا هنگامی که در کلاب هاوس به طور رسمی عضو نشده باشید، توانایی دیدن آن دسته از مخاطبینتان که در حال حاضر از این برنامه استفاده می‌کنند را نخواهید داشت. در نتیجه اگر منتظر ماندن با شکست مواجه شد می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی از دوستانتان بپرسید که آیا می‌توانند شما را دعوت کنند یا نه.

هنگامی که در کلاب هاوس عضو می‌شوید می‌توانید دو نفر دیگر را نیز به برنامه دعوت کنید که البته این مقدار با فعالیت بیشتر و میزبانی از گفت‌وگوهای مختلف قابل‌افزایش است. در نتیجه اگر یکی از دوستانتان کاربر فعالی در کلاب هاوس است می‌توانید شانس خود را امتحان کنید.

با این حال سازندگان این برنامه اعلام کرده‌اند که به‌زودی کلاب هاوس برای همه آزاد خواهد شد و دیگر نیازی به دعوت نخواهید داشت. در نتیجه اگر به هیچ نتیجه‌ای نرسیدید می‌توانید منتظر باشید تا بالاخره این محدودیت از برنامه حذف شود.

ثبت نام نهایی در برنامه:

پس از این که با موفقیت عضو کلاب هاوس شدید، برنامه از شما می‌خواهد تا نام و عکس واقعی خود را در پروفایلتان قرار دهید چرا که سازندگان این برنامه می‌خواهند تا از هرگونه برخورد ناشناس جلوگیری شود که این کار را می‌توانید به صورت دستی انجام داده و یا اطلاعات خود را مستقیماً از توییتر وارد کنید.

پس از وارد کردن اطلاعات، برنامه به شما فهرستی پیشنهادی از کلوپ‌ها و افراد مختلف می‌دهد تا آن‌ها را دنبال کنید. این لیست می‌تواند شامل مخاطبان شما و کلوپ‌های آن‌ها و همچنین افراد مشهور حاضر در برنامه باشد.

در مرحله‌ی بعد نیز می‌توانید موارد موردعلاقه‌ی خود را مشخص کنید تا برنامه کلوپ‌ها و افرادی مرتبط با علاقه‌های شما را معرفی کند که بتوانید با افرادی با طرز فکر مشابه خود صحبت کنید.

آموزش استفاده و دریافت دعوت نامه ی کلاب هاوس

نحوه‌ی استفاده از کلاب هاوس:

پس از این که تمامی این تنظیمات را انجام دادید بالاخره وارد صفحه‌ی اصلی می‌شوید و می‌توانید فهرستی از رویدادهای در جریان و یا رویدادهای آینده را مشاهده کنید و در صورت امکان وارد آن‌ها شوید و یا این که اتاق گفت‌وگوی مخصوص خود را بسازید. با انتخاب حالت Open این اتاق برای همه قابل عضو شدن خواهد بود، با انتخاب گزینه‌ی Social تنها افرادی که دنبال می‌کنید توانایی عضو شدن در اتاق را پیدا می‌کنند و در نهایت نیز با انتخاب گزینه‌ی Closed می‌توانید فهرستی از افرادی که به اپلیکیشن دعوت می‌شوند را مشخص کنید.

پس از ساختن اتاقتان تبدیل به مدیر اتاق می‌شوید و می‌توانید کاربرانی که وارد آن می‌شوند را مدیریت کنید. کاربرانی که وارد اتاق می‌شوند به طور پیش‌فرض نقش شنونده را دارند اما می‌توانید به شنوندگان نقش صحبت کننده نیز بدهید و یا از قبل صحبت کنندگان اتاق خود را تعریف کنید تا به طور پیش‌فرض این نقش را دریافت کنند.

در اکثر موارد در اتاق‌هایی خواهید بود که به طور اتفاقی پیدایشان کرده‌اید و این موضوع بدان معنی است که می‌توانید در تمام مدت راحت بنشینید و به صحبت‌های دیگران گوش دهید؛ اما در صورتی که نیاز به حرف زدن داشته باشید می‌توانید به مدیر اتاق اعلام کنید و در صورت اجازه‌ی آن‌ها نقش گوینده پیدا کنید.

آموزش استفاده و دریافت دعوت نامه ی کلاب هاوس

مدیریت اتاق‌ها در کلاب هاوس از جمله مواردی هستند که تیم کوچک توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن برای مدتی طولانی در حال کشمکش درباره‌ی آن بوده است. گزارش‌های زیادی که از بحث‌های متخلفانه‌ای از جمله اطلاعات غلط درباره‌ی بیماری کرونا در این اپلیکیشن به دست تیم آن رسیده بود، آن‌ها را بر این وا داشت تا گزینه‌ای برای گزارش وجود تخلف در اتاق گفت و گو را در اپلیکیشن قرار دهند.

کلاب هاوس در حالت عادی چیزی از صحبت‌های اتاق‌ها را ضبط نمی‌کند اما در صورتی که کاربری از این گزینه استفاده و اتاقی را به تیم نظارت برنامه گزارش کند، نسخه‌ای از گفت‌وگوهای این اتاق برای تیم کلاب هاوس ارسال می‌شود.

در نتیجه اگر مدیر اتاق برخلاف شما با صحبت‌هایی که در اتاق می‌شود مشکلی ندارد، تنها کاری که از دست شما بر می‌آید خروج از اتاق است.

آموزش استفاده و دریافت دعوت نامه ی کلاب هاوس

تجربه‌ی شما از این برنامه تماماً به این بستگی دارد که با چه کسانی صحبت می‌کنید. در صورتی که دوستانتان و افراد مشهوری که از سوءاستفاده نکردن آن‌ها اطمینان دارید تنها افرادی باشند که در رویدادهایشان شرکت می‌کنید، به احتمال بسیار زیاد هیچ مشکلی با کلاب هاوس نخواهید داشت. اگر به دنبال گروه‌هایی باشید که شباهت فکری زیادی با شما دارند و یا گروه‌های طرفداری و مذهبی خاصی هستند که به آن‌ها علاقه دارید، می‌توانید از رویدادهای مختلف این گروه‌ها لذت ببرید و یا شانس خود را برای ارتباط با اشخاص مهم امتحان کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.