معرفی کلاب هاوس برای اندروید در ماه های آینده - تکفارس 
معرفی کلاب هاوس برای اندروید در ماه های آینده - تکفارس 

معرفی کلاب هاوس برای اندروید در ماه های آینده

حامد شهرزاد
۵ فروردین ۱۴۰۰ - 18:00
clubhouse

برنامه رسانه‌های اجتماعی با نام کلاب هاوس برنامه‌ای است که تنها برای ایجاد ارتباطات بین کاربران به صدا متکی است. کاربران کلاب هاوس ممکن است نتوانند یکدیگر را در حین مکالمه ببینند، اما مطمئناً می‌توانند صحبت‌های گروهشان را بشنوند. در حال حاضر، این برنامه فقط برای کاربران آی او اس و آیپد او اس از طریق اپ استور در دسترس است. در اواخر ژانویه، کلاب هاوس در یک پست در وبلاگ خود گفت که به زودی کار بر روی برنامه اندروید خود را آغاز می‌کند. اما در جریان رویداد هفتگی شرکت تاون هال در روز یکشنبه، پاول دیویسون که بنیانگذار کلاب هاوس است، یک بازه زمانی برای نمایش نسخه آندروید برنامه کلاب هاوس به ما داد.

کلاب هاوس یک برنامه صوتی اجتماعی معروف و موفق است که به افراد اجازه می‌دهد با یکدیگر ویدیوی لایو منتشر کنند. تعداد افرادی که می‌توانند در یک زمان صحبت کنند از ۱۰ نفر بیشتر است و در صورت وجود ظرفیت کافی در لایو روم، می‌تواند حداکثر ۸۰۰۰ نفر را در خود جای دهد. کلاب هاوس نیازی به دسترسی به دوربین برای عملکرد صحیح ندارد.

محبوبیت این برنامه در اپ استور اپل بسیار بالا است. اشخاص بزرگی مثل ایلان ماسک که مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس است، از این برنامه استفاده می‌کنند. میزان کاربران این برنامه نسبت به سال گذشته حدود ۴ برابر شده است.

طبق گفته بنیانگذار کلاب هاوس یک نسخه اندرویدی از این برنامه ممکن است در ماه‌های آینده معرفی شود

طبق گزارش تک کرانچ، دیویسون گفت که کلاب هاوس بسیار سخت کار می‌کند تا این برنامه را به سیستم عامل اندروید بیاورد، اما همچنین اشاره کرد که ممکن است چند ماه طول بکشد تا این اتفاق بیفتد. این بدان معناست که ما می‌توانیم کلاب هاوس برای اندروید را زمانی در سه ماهه دوم یا اوایل سه ماهه سوم ببینیم. با توجه به اینکه سیستم عامل تلفن همراه متن باز گوگل تقریباً ۸۵ درصد بازار جهانی گوشی را در اختیار دارد، هرچه زودتر کاربران برنامه کلاب هاوس اندروید خود را نصب و فعال کنند، بهتر از نبود نسخه اندروید برای کلاب هاوس خواهد بود. این شرکت اشاره کرد که فقط اولین مهندس اندروید خود را استخدام کرده است.

کاربران اندرویدی که می‌خواهند یک برنامه اجتماعی که فقط مبتنی بر صوت است را داشته باشند می‌توانند به توییتر اسپیس مراجعه کنند که سرویس سیستم عامل اندروید خود را در اوایل ماه جاری معرفی کرده است. در حال حاضر، کاربران سیستم عامل اندروید فقط می‌توانند از طریق توییتر اسپیس صحبت کنند و به گپی که قبلاً ایجاد شده است بپیوندند. آن‌ها فعلاً قادر به ایجاد فضای شخصی خود نخواهند بود اگرچه این ممکن است این موضوع در ماه آینده تغییر کند. توییتر بیان کرده است که قصد دارد در ماه‌آوریل توییتر اسپیس را برای عموم مردم باز کند و به آن توجه بیشتری نسبت به کلاب هاوس در مورد سیستم عامل اندروید می‌دهد.

کلاب هاوس قصد دارد تا با معرفی نسخه اندروید این برنامه، محبوبیت آن را افزایش دهد

کلاب هاوس

تغییر دیگری که دیویسون روز یکشنبه در مورد آن بحث کرد، حذف نهایی تنها شرط دعوت کلاب هاوس بود. بنیانگذار برنامه گفت این موضوع می‌تواند در ماه‌های آینده انجام شود، زیرا بسیاری از سازندگان پرافتخار که هنوز در کلاب هاوس حضور ندارند، مخاطبان زیادی دارند. وی ادامه داد که بسیار مهم خواهد بود که ما این برنامه و پلتفرم را به روی همه بگشاییم. اندروید واقعاً برای گسترش بیشتر سرویس کلاب هاوس مهم خواهد بود. بدیهی است که بومی‌سازی بسیار مهم خواهد بود. تغییراتی که در برنامه ایجاد می‌شود می‌تواند شامل تغییرات جزئی در فعالیت‌های مختلف باشد، به این ترتیب کاربران می‌توانند اعلان‌های دریافت شده خود را به طور بهتری کنترل کنند و لیستی که هنگام معرفی برنامه با یک لیست شخصی از اتاق‌هایی که کلاب هاوس پیشنهاد می‌کند از مشترک بازدید کند، باز می‌شود.

در همین حال، افراد سودجو با فریب دادن کاربران اندروید برای بارگیری برنامه‌های مخرب خود بر روی تلفن‌های خود، از محبوبیت کلاب هاوس و وضعیت انحصاری بودن برای آی او اس سوء استفاده می‌کنند. این به این افراد بد اجازه داده است تا بدافزار بلک راک را پخش کنند که می‌تواند اطلاعات ورود کاربران را برای بیش از ۴۵۰ سرویس آنلاین از جمله توییتر، فیس بوک و آمازون بدزدد و به سرور‌های بلک راک بفرستد. اگر نسخه اندروید کلاب هاوس را جستجو کنید، متوجه می‌شوید که این برنامه هنوز عرضه نشده است. برنامه‌هایی که با استفاده از آیکون‌های کمی متفاوت از آنچه در برنامه مشروع آی او اس استفاده شده است، سعی می‌کنند از کسانی که آشنایی چندانی با این برنامه ندارند، درآمد کسب کنند.

کلاب هاوس هشدار داد که تمامی برنامه‌های اندرویدی که نام کلاب هاوس دارند، جعلی هستند

در طی مراسم تاون هال در روز یکشنبه، دیویسون به همه هشدار داد که برنامه‌های جعلی کلاب هاوس را روی اندروید نصب نکنند و گفت:

این برنامه می‌تواند مضر باشد. هرگز برنامه‌های غیر مجاز را روی گوشی هوشمند خود نصب نکنید زیرا این برنامه‌ها حاوی بدافزار‌هایی هستند که باعث تخریب عملکرد سیستم گوشی شما و همچنین سرقت اطلاعات کاربران می‌شود.

وی افزود که مطمئنا این برنامه‌های اندرویدی کلاب هاوس واقعی نیستند. این موضوع در مورد رایانه‌های شخصی نیز صدق می‌کند. هیچ برنامه رایانه شخصی برای کلاب هاوس وجود ندارد. طبق گفته بنیانگذار شرکت، نسخه دسک تاپ کلاب هاوس در لیست کار‌های این شرکت و اولویت‌های کلاب هاوس نیست. به نظر می‌رسد که در حال حاضر نباید انتظار معرفی و عرضه نسخه کلاب هاوس مخصوص رایانه‌های شخصی را داشته باشیم. البته با توجه به محبوبیت زیاد این برنامه و تعداد زیاد کاربرانی که از آن استفاده می‌کنند، معرفی یک نسخه مخصوص رایانه‌های شخصی چندان دور از انتظار نیست.

همچنین یکشنبه گذشته برنامه‌هایی به طور رسمی اعلام شد که به سازندگان امکان می‌دهد از طریق اشتراک محتوا و موزیک‌های مختلف، پرداخت مستقیم جهات حمایت مالی از برندها و هنرمندان گوناگون و اشتراک پولی، از رویداد‌ها و خدمات خود خود کسب درآمد کنند. برنامه محبوب کلاب هاوس همچنین به سازندگان ابزار‌هایی داده است که برای ردیابی عضویت کاربران، شنوندگان و سایر داده‌ها استفاده می‌شود. البته ذکر این نکته ضروری است که هنوز مشخص نیست که چه زمانی همه ابزار و امکانات در دسترس هنرمندان و کاربران این پلتفرم قرار خواهد گرفت.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید