برنامه جدید گوگل فاصله بین دستگاه های اندرویدی را نشان می دهد - تکفارس 
برنامه جدید گوگل فاصله بین دستگاه های اندرویدی را نشان می دهد - تکفارس 
برنامه جدید گوگل فاصله بین دستگاه های اندرویدی را نشان می دهد - تکفارس 

برنامه جدید گوگل فاصله بین دستگاه های اندرویدی را نشان می دهد

خشایار جهانی
۴ فروردین ۱۴۰۰ - 08:01
گوگل-وای فای

گوگل در چند سال اخیر در حال کار روی بخشی بوده است که در یک محیط مشخص، گوشی کاربر بتواند از طریق آن، دستگاه‌های نزدیک را شناسایی کند. حالا در آخرین اقدام، گوگل دست به عرضه برنامه جدیدی به نام وای‌فای نن اسکن (WifiNanScan) کرده است.

البته برنامه وای‌فای اور (Wifi Aware) به کاربران اندروید ۸ به بالا اجازه می‌داد تا به یکدیگر متصل شوند. این برنامه از طریق ای پی آی (API) دستگاه‌ها، شبکه‌ای را برای اتصال به یکدیگر به‌وجود می‌آورد که کاربران می‌توانند از طریق آن اطلاعات را با هم ردوبدل کنند.

گوگل می‌گوید که انتقال اطلاعات از این طریق، برخلاف بلوتوث، هم سرعت بیشتری داشته و هم در فواصل طولانی‌تر کارایی دارد. همچنین می‌توان سندی را به پرینتر، بدون اتصال به شبکه ارسال کرد. به‌علاوه، می‌توان منوی رستوران را بدون اتصال به شبکه یا چیز دیگر دریافت کرد، حتی اگر رستوران بسته باشد. همچنین می‌توان در شرکت‌ها و مدرسه‌ها زمان ورود و خروج را تعیین کرد و در زمان مسافرت، در فرودگاه فقط کافی است که با استفاده از شناسه تلفن همراه، که مانند گواهینامه و یا گذرنانه منحصربه‌فرد است، بدون ارائه نسخه فیزیکی هرکدام از آن‌ها به سمت حراست رفته و اقدامات لازم برای خروج از مرز را انجام داد.

در هر صورت، برای تشخیص فاصله بین کاربران در یک محیط مشخص با استفاده از وای‌فای نن اسکن، می‌توان فاصله بین دو کاربر را با دقت یک متر تا فاصله پانزده متر اندازه‌گیری کرد. توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از این ابزار، فاصله ایجاد دامنه (محدوده) برای انتقال داده را مشخص و تعیین کنند.

البته باید گفت که این برنامه، تکمیل‌کننده برنامه دیگری به نام وای‌فای آر تی تی اسکن (WifiRTTScan) است که دو سال پیش، برای موقعیت‌یابی داخلی (در محیط مشخص) دستگاه‌ها منتشر شده بود که در اندروید ۱۲ شاهد افزایش دقت و کارایی این برنامه‌ها خواهیم بود.

منبع: ۹to5google

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید