اینتل به تاریخ عرضه‌ پردازنده گرافیکی Xe HPG اشاره می‌کند - تکفارس 
اینتل به تاریخ عرضه‌ پردازنده گرافیکی Xe HPG اشاره می‌کند - تکفارس 
اینتل به تاریخ عرضه‌ پردازنده گرافیکی Xe HPG اشاره می‌کند - تکفارس 

اینتل به تاریخ عرضه‌ پردازنده گرافیکی Xe HPG اشاره می‌کند

مهدی حلوائی
۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - 20:03
اینتل

به احتمال زیاد، زمان زیادی تا رونمایی از پردازنده‌های گرافیکی Xe HPG DG2 اینتل باقی نمانده باشد. این شرکت در تیزری جدید به رونمایی از این محصولات در تاریخ ۶ فروردین (۲۶ مارچ) اشاره کرده است.

اینتل در مراسم GDC 2021، وبسایتی را در یک دنباله‌ی باینری مخفی کرده بود که به‌ عرضه‌ی این کارت‌های گرافیک اشاره می‌کرد. Wccftech موفق به رمزگشایی این دنباله شد و براساس اطلاعات آن، آی پی وبسایت ذکرشده به ارائه‌ی اطلاعات بیشتر در تاریخ ۶ فروردین اشاره می‌کرد.

آقای پت گلسینگر، مدیرعامل جدید شرکت اینتل اعلام کرد که دوران جدید فناوری و خلاقیت در شرکت اینتل در تاریخ ۳ فروردین (۲۳ مارچ) شروع خواهد شد. هنوز دقیقاً مشخص نیست که کدام تاریخ برای رونمایی از این کارت گرافیک‌ها در نظر گرفته شده است.

کارت گرافیک Xe اینتل

شرکت اینتل در اوایل سال جاری، کارت گرافیک‌های آیریس Xe را به بازار عرضه کرد. این محصولات براساس کارت گرافیک‌های DG1 که از معماری Xe LP استفاده می‌کردند، ساخته شده بود. با این حال، این کارت گرافیک‌ها مخصوص بازی نبود و بیشتر در اختیار شرکت‌‌های دیگر قرار می‌گرفت.

کارت گرافیک‌های DG2 که بر پایه‌ی معماری قدرتمندتر Xe HPG طراحی شده، با هدف ارائه‌ی خدمات گیمینگ و رقابت با محصولات شرکت‌های انویدیا و ای ام دی تولید شده است. به گزارش Wccftech، این کارت گرافیک اخیراً در بنچمارک Geekbench مشاهده‌ شده بود و براساس آن، این محصول به ۵۱۲ EU، سرعت کلاک ۱۸۰۰ مگاهرتز، ۴۰۹۶ هسته‌ی پردازشی و ۱۲ گیگابایت حافظه‌ِ گرافیکی GDDR6 مجهز خواهد بود.

شایعات دیگر به تولید لاین‌آپ جدیدی از پردازنده‌های متکی بر معماری Xe HGP اشاره دارد. گفته می‌شود که شرکت اینتل تولید انبوه این محصولات را شروع را آغاز کرده و در نظر دارد تا آن‌ها را با قیمتی مناسب به بازار عرضه کند.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید