تاریخ رونمایی از گوشی‌ های وان‌پلاس ۹ به طور رسمی مشخص شد - تکفارس 
تاریخ رونمایی از گوشی‌ های وان‌پلاس ۹ به طور رسمی مشخص شد - تکفارس 
تاریخ رونمایی از گوشی‌ های وان‌پلاس ۹ به طور رسمی مشخص شد - تکفارس 

تاریخ رونمایی از گوشی‌ های وان‌پلاس ۹ به طور رسمی مشخص شد

مهدی حلوائی
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - 18:50
وان‌پلاس 9

شرکت وان‌پلاس آماده است تا یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌ها در تاریخ کوتاه اما موفق خود را داشته باشد. قرار است این شرکت به معرفی سه گوشی هوشمند از سری وان‌پلاس ۹ و یک ساعت هوشمند بپردازد. این بیشترین تعداد محصولی است که وان‌پلاس تا به حال در یک رویداد از آن رونمایی کرده است.

در ابتدا انتظار می‌رفت که از سری وان‌پلاس ۹ در اواخر اسفندماه (اواسط ماه مارچ) رونمایی شود و پس از آن شایعاتی مبنی بر معرفی این محصول در تاریخ ۱۸ اسفند (۸ مارچ) ارائه شد. اما حالا شرکت وان‌پلاس سه‌شنبه ۲۳ اسفند (۱۳ مارچ) را تاریخ رونمایی رسمی سری گوشی‌های وان‌پلاس ۹ در نظر گرفته است.

شرکت وان‌پلاس در سال گذشته، رویداد معرفی گوشی‌های وان‌پلاس ۸ را در تاریخ ۲۶ فروردین (۱۴ آپریل) و به‌صورت مجازی برگزار کرد. امسال نیز شاهد برگزرای این مراسم به‌صورت مجازی خواهیم بود. قرار است در این مراسم از گوشی‌های وان‌پلاس ۹، وان‌پلاس ۹ پرو، وان‌پلاس ۹R و ساعت وان‌پلاس رونمایی شود.

وان‌پلاس ۹

وان‌پلاس تایید کرده است که در گوشی‌های سری ۹ از لنزهای IMX789 سونی استفاده خواهد کرد و در طی چند سال آینده با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیونی، با برند افسانه‌ای هسل‌بلد (Hassleblad) برای ارتقای کیفیت عکس‌برداری در گوشی‌های خود همکاری خواهد کرد.  وان‌پلاس در این خوص اعلام کرد:

چهار آزمایشگاه تحقیق و توسعه در جهان که شامل دو آزمایشگاه در آمریکا و ژاپن می‌شود، در تلاشند تا جدیدترین فناوری‌های عکس‌برداری را برای کاربران گوشی‌های وان‌پلاس عرضه کنند.

اولین و چالش‌بر‌‌انگیزترین نتیجه‌ی این همکاری، درجه‌بندی پیشرفته‌ی رنگ‌هاست. این فناوری که با همکاری بین وان‌پلاس و هسل‌بلد تولید شده است، رنگ‌های واقعی‌تر و دقیق‌تری را به عکس‌های گرفته‌شده توسط دوربین‌های گوشی‌های وان‌پلاس اضافه می‌کند. این فناوری در تمام گوشی‌های هوشمند آینده‌ی وان‌پلاس استفاده خواهد شد.

قابلیت جدید هسل‌بلد پرو، درجه‌بندی پیشرفته‌ی دوربین‌های هسل‌بلد را برای اولین بار به گوشی‌های هوشمند اضافه می‌کند و باعث ثبت تصاویری با رنگ‌های طبیعی و دقت بالا می‌شود. این ویژگی از رابط کاربری جدیدی استفاده کرده و به کاربران اجازه می‌دهد تا تنظیماتی مانند بالانس رنگ سفید، فوکوس، نوردهی و موارد بیشتر را کنترل کنند. همچنین این فناوری، قابلیت استفاده از فرمت ۱۲ بیتی RAW برای دستیابی به رنگ‌های غنی‌تر و دامنه‌ی داینامیک بالاتر را نیز به همراه دارد.

هسل‌بلد و وان‌پلاس

این قابلیتی است که کاربران در مورد آن هیجان زده شده‌اند و از آن برای اولین بار در گوشی‌های وان‌پلاس ۹ استفاده خواهد شد.

گوشی وان‌پلاس ۹ به لنز IMX789 سونی محهز خواهد شد و این بزرگ‌ترین لنزی است که تا به امروز در گوشی‌های وان‌پلاس به‌کار رفته است. به لطف پشتیبانی از فرمت ۱۲ بیتی RAW، تصاویر ۶۴ برابر طبیعی‌تر جلوه کرده و رنگ‌های پویاتر و زنده‌تری را به نمایش می‌گذارند. همچنین دوربین هسل‌بلد، ضبط ویدیو به‌صورت ۴کی (۱۲۰ فریم بر ثانیه)، ۸کی (۳۰ فریم بر ثانیه) و HDR را به ارمغان می‌آورد.

در حالی که دوبین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی این گوشی در مقایسه با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی شایعه شده، ضعیف‌تر است اما این همان دوربینی است که در گوشی اوپو فایند X3 پرو استفاده شده بود و در نتیجه در مقایسه با گوشی وان‌پلاس ۸ پیشرفت‌های قابل توجهی خواهد داشت. شرکت وان‌پلاس در این خصوص گفت:

وان‌پلاس ۹ از دوربین پانورامیک با میدان دید ۱۴۰ درجه، فناوری T-Lens برای فوکوس فوق سریع و لنز Freeform برای از بین بردن اعوجاج لبه‌ها در تصاویر فوق عریض استفاده خواهد کرد.

نام‌های مشهور متعددی در عکاسی با شرکت‌های گوشی‌سازی همکاری کرده‌اند. نوکیا و زایس، هوآوی و لایکا و حالا وان‌پلاس و هسل‌بلد از جمله این همکاری‌هاست.

با این وجود، چنین همکاری‌هایی هیچ کمکی به نجات شرکت‌های گوشی‌سازی ذکرشده نکرده است و حتی برخی افراد، به دلیل آن‌چه برای نوکیا و هوآوی رخ داد، آن را یک نفرین می‌نامند. با این حال، این کار باعث تولید برخی از نوآورانه‌ترین و جذاب‌ترین دوربین‌های موجود در گوشی‌های هوشمند شد. فناوری PureView گوشی لومیا و یا حسگر RYYB گوشی‌های هوآوی، ویژگی‌هایی بود که مورد استقبال قرار گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید