مایکروسافت مرورگر اج را برای کنسول‌های ایکس باکس عرضه می‌کند - تکفارس 
مایکروسافت مرورگر اج را برای کنسول‌های ایکس باکس عرضه می‌کند - تکفارس 

مایکروسافت مرورگر اج را برای کنسول‌های ایکس باکس عرضه می‌کند

مهدی حلوائی
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - 15:53
اج برای ایکس باکس

شرکت مایکروسافت در حال آزمایش مرورگر اج بر روی کنسول‌های ایکس باکس است. کاربران می‌توانند به نسخه‌ی آلفای این  مرورگر در  کنسول‌های  ایکس باکس وان و ایکس باکس سری اس و ایکس دسترسی داشته باشند. در حال حاضر، استفاده از موس و کیبورد در این مرورگر امکان‌پذیر نیست و برای برای این کار باید از کنترلر ایکس باکس استفاده کنید. نسخه‌ی آلفای این مرورگر مشکلات ریز و درشتی داشته اما با این وجود، هنوز تا حدودی انتظارات را برآورده می‌کند.

اضافه‌شدن مرورگر اج به کنسول‌های ایکس باکس، خبر خوبی برای افرادی است که با کنسول خود به جستجو در اینترنت می‌پردازند. به لطف پشتیبانی از کرومیوم، مرورگر اج دسترسی به سرویس استریم گوگل استیدیا را فراهم می‌کند. همچنین توانایی اجرای بازی‌های تحت وب و سرویس‌هایی مانند اسکایپ و دیسکورد در این مرورگر وجود دارد.

نسخه‌ی اولیه منتشرشده این مرورگر برای ایکس باکس، از موتور هماهنگ‌سازی استفاده شده در مرورگر اصلی اج استفاده می‌کند و احتمالاً از افزونه‌ها، کالکشن‌ها، صفحه‌های عمودی و بسیاری دیگر از ویژگی‌های اج پشتیبانی خواهد کرد.

پشتیبانی از مرورگر قدیمی اج در ویندوز از تاریخ ۱۹ اسفند (۹ مارچ) به اتمام می‌رسد و انتشار آزمایشی نسخه‌ی به‌روزشده‌ی این مرورگر به عرضه‌ی آن بر روی تمام کنسول‌های ایکس باکس در آینده‌ای نزدیک اشاره دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.