نسخه ایکس باکس هدست متا کوئست از راه می‌رسد - تکفارس 
نسخه ایکس باکس هدست متا کوئست از راه می‌رسد - تکفارس 
نسخه ایکس باکس هدست متا کوئست از راه می‌رسد - تکفارس 

نسخه ایکس باکس هدست متا کوئست از راه می‌رسد

افشین نوری
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - 09:20
نسخه ایکس باکس هدست متا کوئست

مایکروسافت قصد دارد با همکاری متا نسخه ایکس باکس هدست متا کوئست را ارائه کند. این هدست در تعداد محدود عرضه خواهد شد.

در واقع نسخه جدید هدست متا کوئست قرار است با الهام از کنسول ایکس باکس معرفی شود و می تواند جذابیت‌هایی برای گیمرها داشته باشد.

نتا تصمیم گرفته است تا پلتفرم هدست‌های کوئست خود را در اختیار شرکت‌های شخص‌ثالث از جمله لنوو و ایسوس قرار دهد تا هدست‌های اختصاصی خود را بر اساس آن بسازند.

همکاری متا و مایکروسافت نیز در واقع بخشی از این برنامه بزرگ است و نشان‌دهنده تلاش متا برای توسعه هرچه بیشتر هدست واقعیت مجازی خودش است.

نسخه ایکس باکس هدست متا کوئست قرار است به همراه کنترلرهای ایکس باکس ارائه شود و امکان بازی را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

اخیرا مارک زاکربرگ مدیرعامل متا که هدست واقعیت مجازی کوئست ۳ را عرضه کرده گفته که این هدست از ویژن پرو اپل بهتر است.

زاکربرگ در اینستاگرام خود نظرش را درباره ویژن پرو اپل که به تازگی عرضه شده بیان کرده و گفته است که: «کوئست ۳ دستگاه بهتری است. تمام.»

به‌گفته زاکربرگ، کنترلرهای کوئست ۳ و فناوری ردیابی دست آن عملکرد بهتری در مقایسه با ویژن پرو اپل دارند. همچنین به نظر زاکربرگ، کوئست ۳ نسبت‌ به ویژن پرو محتواهای بسیار بهتری ارائه می‌دهد. 

گفتنی است قیمت هدست ویژن پرو اپل ۷ برابر قیمت هدست واقعیت مجازی کوئست ۳ است و به نظر می‌رسد این موضوع می‌تواند در خرید مشتریان بسیار تاثیرگذار باشد.

ویژن پرو دارای دو نمایشگر ۴K میکرو OLED با نرخ نوسازی ۹۰ تا ۱۰۰ هرتز است که واقعیت مجازی را نشان می‌دهند و دوربین‌های خارجی آن با بهره‌گیری از حالت Pass-Through می‌توانند قابلیت‌های واقعیت افزوده را ارائه دهند.

این هدست مجهز به تراشه اصلی M2 و یک تراشه‌R1 برای پردازش اطلاعات دوربین‌ها و حسگرها است. ویژن پرو دارای پردازنده گرافیک ۱۰ هسته‌ای در کنار ۱۶ گیگابایت رم و حافظه ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایت تا ۱ ترابایت است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید