تصاویر هدست متا کوئست ۳ فاش شد - تکفارس 
تصاویر هدست متا کوئست ۳ فاش شد - تکفارس 
تصاویر هدست متا کوئست ۳ فاش شد - تکفارس 

تصاویر هدست متا کوئست ۳ فاش شد

افشین نوری
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - 20:04
متا کوئست ۳

متا خود را برای معرفی هدست واقعیت مجازی کوئست ۳ آماده می‌کند و حالا رندرهای این هدست فاش شده است که طراحی آن را به ما نشان می‌دهد.

یک تحلیلگر سرشناس به نام Brad Lynch رندرهای CAD متا کوئست ۳ را با نام رمزی Eureka منتشر کرده است.

این رندرها در داخل اپلیکیشن Quest کشف شده‌اند و طراحی نسل بعدی هدست متا را فاش می‌کkند. به نظر می‌رسد طراحی این هدست نهایی شده است و احتمالا ظرف چند ماه آینده معرفی خواهد شد.

متا کوئست ۳

برخی کارشناسان حدس می‌زنند که این هدست در اکتبر ۲۰۲۳ در رویداد Connect 2023 متا معرفی خواهد شد‌. این هدست هم از نظر طراحی و هم از نظر کاربرد تفاوت‌هایی با متا کوئست ۲ خواهد داشت. این هدست مجهز به ۶ دوربین رنگی خواهد بود، در حالیکه‌ کوئست ۲ از دوربین‌های سیاه‌وسفید استفاده می‌کند.

البته هدست متا کوئست ۲ فروش بسیار خوبی در بین مشتریان داشت و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی بازار شد. حالا به نظر می‌رسد مدل جایگزین آن ترکیبی از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خواهد بود. در همین رابطه، مارک زاکربرگ مدیرعامل متا گفته است که کوئست ۳ از فناوری Meta Reality بهره خواهد برد تا بتواند واقعیت افزوده را نیز برای کاربران ارائه نماید. بد نیست بدانید که هدست متا کوئست پرو که چند ماه پیش به قیمت ۱۵۰۰ دلار معرفی شد از این فناوری بهره می‌برد. 

کوئست ۳ همچنین دارای ۱۲۸ گیگابایت رم خواهد بود (افزایش دو برابری نسبت به کوئست ۲) و از طرف دیگر ضخامت و وزن کمتری نسبت به مدل قبلی خواهد داشت. با این حال، هدبند این هدست مشابه کوئست ۲ خواهد بود.

محدوده قیمتی کوئست ۳ احتمالا بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار خواهد بود. این در حالیست که قیمت کوئست ۲ فقط ۳۹۹ دلار بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید