نگاه اولیه بر Apple Vision Pro: آیا هیجان کاربران منطقی است؟ - تکفارس 
نگاه اولیه بر Apple Vision Pro: آیا هیجان کاربران منطقی است؟ - تکفارس 

نگاه اولیه بر Apple Vision Pro: آیا هیجان کاربران منطقی است؟

سپهر بندزر
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - 09:12
نگاه اولیه به اپل ویژن پرو

شب گذشته، Apple Vision Pro با قابلیت‌های مسحور کننده عرضه شد و اگرچه شکل و شمایل آن شبیه عینک اسکی لاکچری است، اما با درنظر گرفتن ۵۰۰۰ پتنت ثبت شده برای اپل، حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و در نگاه اولیه به مشخصات آن خواهیم پرداخت.


بنابر گفته تیم سازنده Apple Vision Pro، اپل دهه‌ها است که روی ساخت و توسعه این هدست تمرکز می‌کند و جزئیات بسیاری درباره قابلیت‌ها و نحوه کار این محصول در کنار قیمت بالای آن در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفت؛ محصولی ۳۵۰۰ دلاری که در آخر مراسم اپل و با شعار One more thing همه حضار را شگفت زده کرد.

برمبنای مشاهده نزدیک ما با این هدست، Apple Vision Pro مدلی باریک نسبت به محصولات سایر تولید کنندگان است که به لطف محافظ پارچه‌ای، وزن کمتری دارد و عینک آن بخش قابل توجهی از صورت را می‌پوشاند. بقیه بدنه نیز به رنگ نقره‌ای است و سیم متصل به باتری نیز در بخش چپ به هدست متصل شده است که قول شارژدهی ۲ ساعته را به کاربران می‌دهد.

Apple Vision Pro و اپل

دو برجستگی کنار هدست که در سمت چپ و راست قرار گرفته، دو خروجی صوتی برای پخش صدای زنده و فوق العاده باکیفیت هستند و Spatial Audio اپل که از آن به عنوان صدای فضایی یاد می‌شود، تاثیر بسزایی را در پخش صدا خواهد داشت و یکی از نقاط قوت این هدست است.

اکثر سنسور و دوربین‌های Apple Vision Pro در زیر شیشه جلو جای گرفته‌اند و درست زیر دو بخش چشم، درگاه‌های خروجی هوا قرار دارند که با توجه به بکارگیری پردازنده R1 و M2 و توان پردازشی بالا برای اجرای محتواهای تصویری نیازی مبرم است.

Apple Vision Pro، هدست واقعیت مجازی و افزوده اپل معرفی شد؛ تماشا کنید

در این بین، پنل جلویی هدست اپل در مواقع بخصوصی با نور، پالس‌هایی را ایجاد می‌کند. به عنوان نمونه، یکی از پالس‌ها نشان دهنده این است که شخصی که در حال استفاده از هدست است، نمی‌تواند بیرون را ببیند. به علاوه، مشاهده چشم‌ها از درون بخش جلویی نیز غیر ممکن بود و باید هدست را به شکل تخصصی بررسی کنیم تا ویژگی‌های نوآورانه آنرا ببینیم.

سوالات بی‌شماری در ذهن همه بینندگان مراسم دیشب ایجاد شده است. اینکه آیا استفاده از هدست بدون بند پشتی به بینی فشار وارد می‌کند؟ آیا سیم متصل شده به بخش چپ در استفاده از دستگاه در شرایط مختلف باتری را از خود آویزان می‌کند و سوالاتی درباره داغ شدن دستگاه و باتری، همه موضوعاتی هستند که اپل سالهاست برای ایجاد تجربه کاربری بی‌نقص به آن‌ها اندیشیده است و سعی دارد تا Apple Vision Pro را به رایانه و تلوزیون شما تبدیل کند.

Apple Vision Pro و اپل
Apple Vision Pro و اپل

و البته به سوالی مهم‌تر از موارد بالا می‌رسیم. اینکه این هدست در چه زمینه‌هایی کاربرد خواهد داشت و بازار فروش آن در کنار محصولاتی مانند اپل واچ و ایرپاد چگونه خواهد بود؟ موضوعاتی که باعث می‌شوند تا به محصولات مشابهی مانند: هولولنز مایکروسافت و متاکوئست فکر کنیم.

Apple Vision Pro و اپل

بسیاری از افراد حتی با دیدن مراسم دیشب نیز ایده‌ای نسبت به کاربرد این دستگاه در زندگی روزمره ندارند و بعضی افراد تصور می‌کنند که نهایت لذت استفاده از این هدست در تماشای فیلم خلاصه می‌شود.

در کل، نرم افزار و رابط گرافیکی این هدست بسیار مهم‌تر از سخت افزار است و پیشینه اپل در ساخت و توسعه نرم افزار نشان می‌دهد که این محصول ایده‌های نوآورانه‌ای را برای ارائه به جهان دارد و بقیه مسیر نیز توسط توسعه دهندگان هموار می‌شود.

Apple Vision Pro و اپل

همانطور که اپل به این موضوع اشاره کرد، Apple Vision Pro در اوایل سال ۲۰۲۴ وارد فرایند فروش می‌شود و تا آن زمان اطلاعات بیشتری درباره هدست منتشر خواهد شد تا قابلیت‌ها و ارزش خرید آن نیز مشخص شود.


مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید