اپل تولید آی مک پرو را متوقف می‌کند - تکفارس 
اپل تولید آی مک پرو را متوقف می‌کند - تکفارس 

اپل تولید آی مک پرو را متوقف می‌کند

حامد شهرزاد
۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - 11:33
Apple

طبق پیام جدیدی که در روز جمعه به صفحه محصولات دسک تاپ وب‌سایت اپل اضافه شد، اپل فروش آی مک پرو را متوقف خواهد کرد و دستگاه‌های آی مک پرو باقیمانده در انبار شرکت را به فروش می‌رساند.

پایگاه خبری مک رومرز اعلان جدید وب‌سایت اپل را در صفحه محصولات آی مک پرو کشف کرد و سپس با اپل در مورد این موضوع تماس گرفت. شرکت اپل نیز تأیید کرد که تولید دستگاه آی مک پرو متوقف شده است. اپل به این پایگاه خبری گفت که با اتمام منابع ساخت این دستگاه، آی مک پرو دیگر در دسترس نخواهد بود. در واقع، از آنجا که اپل تولید سایر گزینه‌های ارتقاءیافته این محصول را قبلاً متوقف کرده بود، تنها نسخه موجود این دستگاه که اکنون برای خرید موجود است، نسخه استاندارد است که قیمتی معادل ۵۰۰۰ دلار دارد.

طبق گزارش مک رومرز، اپل بیان کرد که آی مک ۲۷ اینچی که تابستان سال گذشته منتشر شد – و احتمالاً آخرین آی مک با تراشه شرکت اینتل است – اولین انتخاب برای اکثر کاربران حرفه‌ای آی مک است. این شرکت اضافه کرد که مشتریانی که به عملکرد و قدرت پردازشی بالاتری نیاز دارند، می‌توانند مک پرو را برای خرید انتخاب کنند.

آی مک پرو اپل یکی از قدرتمندترین دستگاه‌های تولیدشده توسط این شرکت بود

آی مک پرو اپل

آی مک پرو جدید در جریان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل در سال ۲۰۱۷ (WWDC) در مرکز همایش های سان خوزه کالیفرنیا در ۵ ژوئن ۲۰۱۷

آی مک پرو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و به‌عنوان قدرتمندترین کامپیوتر مک اپل، به بازار عرضه شد. در آن زمان، بسیاری از کاربران این محصول را ابرکامپیوتر نام‌گذاری کردند چراکه آی مک پرو دارای قدرت پردازشی زیادی بود. برای سال‌ها مشخص نبود که آیا آی مک پرو فروش خوبی داشته است یا خیر. در واقع، از زمانی که این محصول به بازار عرضه شد، به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری قابل توجهی دریافت نکرده است.

موقعیت این دستگاه در خانواده اپل نیز نامشخص بود. همان‌طور که ۹ تو ۵ مک اشاره کرده است، مک پرو ۲۰۱۹ نیز افرادی را هدف قرار داده است که نیاز به خرید دستگاه‌هایی با سطح عملکرد بالا هستند. از نظر عملکرد، آی مک پرو نسبت به مدل‌های سطح بالای دیگر سری آی مک، دارای قدرت پردازشی تقریباً یکسانی است.

علاوه بر این، تداوم تولید دستگاه‌های آی مک پرو برای اپل چندان منطقی نیست، زیرا گزارش شده است که اپل قصد دارد اواخر امسال آی مک را دوباره طراحی کند و نسخه جدید آن را منتشر کند. آی مک به‌روزرسانی شده دیگر از تراشه‌های ساخت شرکت اینتل استفاده نخواهد کرد. اپل قصد دارد سیلیکون خود را جایگزین آن کند.

بر اساس گزارش‌ها، آی مک ۲۷ اینچی ۲۰۲۰ آخرین دستگاهی است که از طرح آی مک سنتی استفاده می‌کند، به این معنی که حاشیه‌های ضخیم و دارای جنس آلومینیومی و آرم اپل در محصولات جدید این شرکت استفاده نخواهد شد. در صورت صحت این گزارش، این اولین تغییر اساسی و عمده سری مک طی ۹ سال گذشته خواهد بود. گفته می‌شود که این شرکت همچنین در حال توسعه دو مک پرو جدید است که گران‌ترین دستگاه‌های موجود در این سری به حساب می‌آیند.

اگرچه ممکن است برخی کاربران آی مک پرو را دوست داشته باشند، اما به نظر می‌رسد که آن‌ها خواهند توانست محصول جایگزینی را از بین دستگاه‌های شرکت اپل انتخاب کنند چراکه این شرکت پر از محصولات جدید و هیجان‌انگیز است. اکنون زمان این رسیده است که با آی مک پرو اپل خداحافظی کنیم

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.