توضیحات اپل درباره ویژگی انتخاب پخش کننده موسیقی سیری - تکفارس 
توضیحات اپل درباره ویژگی انتخاب پخش کننده موسیقی سیری - تکفارس 

توضیحات اپل درباره ویژگی انتخاب پخش کننده موسیقی سیری

حامد شهرزاد
۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 20:30
apple siri

همان‌طور که پایگاه خبری ۹ تو ۵ مک اشاره کرده است، آی او اس ۱۴٫۵ از هوش مصنوعی سیری برای انتخاب سرویس‌های موسیقی بر اساس رفتار کاربران استفاده خواهد کرد. اگرچه این ویژگی در واقع به شما امکان تنظیم یک سرویس موسیقی پیش‌فرض را نمی‌دهد، اما برای ساده‌تر کردن کنترل موسیقی برای استفاده از سرویس‌های بیشتر، بدون اینکه لازم باشد به سیری مشخص کنید که قصد دارید کدام سرویس را استفاده کنید، سیری را روشن می‌کند. اپل اکنون با جزئیات بیشتری نحوه عملکرد جدید را شرح می‌دهد.

تک کرانچ بیانیه‌ای از اپل دریافت کرده است که علاوه بر اینکه بخشی از توضیحات قابلیت‌های کلی سیری محسوب می‌شود، توصیفاتی درباره تغییرات ویژگی مربوط به انتخاب سرویس موسیقی پیش‌فرض را ارائه داده است:

به‌عنوان مثال، اگر به سیری بگویید که آهنگ، آلبوم یا قطعه‌های هنرمندی را اجرا کند، ممکن است از شما بخواهد که از کدام سرویس برای گوش دادن به چنین محتواهایی استفاده کنید. با این حال، اپل اظهار داشت که پاسخ شما به سیری آن سرویس خاص را «پیش‌فرض» قرار نخواهد داد. در حقیقت، ممکن است سیری در برخی موارد دوباره از شما بخواهد که سرویس پخش موسیقی خود را انتخاب کنید. شاید کاربر تصور کند که قبلاً چنین تنظیماتی را به سیری اعلام کرده است. ممکن است این موضوع برای برخی کاربران عجیب و گیج‌کننده باشد.

اپل ممکن است ویژگی انتخاب پخش‌کننده موسیقی پیش‌فرض را به نسخه بعدی آی او اس اضافه کند

اپل سیری

اپل همچنین اشاره کرد که هیچ تنظیمات خاصی در آی او اس برای فعال کردن قابلیت انتخاب کردن سرویس پخش موسیقی پیش‌فرض وجود ندارد و کاربران می‌توانند خدمات موسیقی «پیش‌فرض» را درست مانند ایمیل و برنامه‌های مرورگر پیکربندی کنند.

همان‌طور که در گزارش‌های قبلی اشاره کردیم، کاربران در مورد استفاده اپل از سیری با تردیدهایی مواجه شده‌اند. البته استفاده آمازون از الکسا نیز ممکن است مشکلات مشابهی را برای کاربران به وجود آورد. با این وجود، اسپیکر هوشمند اکو به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق برنامه موبایل الکسا، خدمات صوتی و برنامه پیش‌فرض را برای انواع فایل‌های موسیقی و ایستگاه‌های رادیویی موسیقی (از جمله اپل موزیک) تنظیم کنند.

اپل به کاربران این اجازه را می‌دهد تا مرورگر وب و سرویس گیرنده ایمیل پیش‌فرض را در آی او اس ۱۴ تنظیم کنند، اما اپل تصمیم گرفت که همان سطح کنترل را برای موارد مربوط به موسیقی فراهم نکند.

پس لازم است بدانید که ویژگی موجود در دستیار صوتی اپل یعنی سیری را به‌عنوان پشتیبانی برنامه پیش‌فرض موسیقی در آی او اس ۱۴ تصور نکنید، زیرا سیری ممکن است دوباره از شما برای انتخاب سرویس پخش موسیقی سؤال کند. این موضوع ممکن است باعث ایجاد ابهاماتی در برخی کاربران شود. در حقیقت، اپل به سیری این اختیار را داده است تا در این مورد، به‌صورت خودمختار عمل کند.

آی او اس ۱۴٫۵ در حال حاضر در مرحله سوم نسخه آزمایشی است. البته قرار است به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی در اواخر این ماه منتشر شود. باید توضیحات واضح‌تری از طرف اپل را از طریق یادداشت‌های انتشار ارائه شود. شاید اپل ویژگی تنظیم سرویس پخش‌کننده موسیقی پیش‌فرض را به نسخه جدید آی او اس اضافه کند. البته هم‌اکنون نیز می‌توانید برنامه‌های پیش‌فرض موسیقی، کتاب صوتی و پادکست را در لیست مربوطه در آی او اس ۱۵ انتخاب کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.