آیپد مینی پرو اپل با پشتیبانی از ۵ جی معرفی می‌شود - تکفارس 
آیپد مینی پرو اپل با پشتیبانی از ۵ جی معرفی می‌شود - تکفارس 
آیپد مینی پرو اپل با پشتیبانی از ۵ جی معرفی می‌شود - تکفارس 

آیپد مینی پرو اپل با پشتیبانی از ۵ جی معرفی می‌شود

حامد شهرزاد
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - 18:11
ipad mini pro

با نزدیک شدن به فصل بهار، تغییر ساعت تابستانه نیز آغاز می‌شود. متأسفانه، مشکلی که آیفون و دستگاه‌های اپل با آن روبه‌رو هستند این است که دو بار در سال و در زمان تغییر ساعت تابستانه، زمانی که نشان می‌دهند صحیح نخواهد بود. این مشکلی است که اپل آن را رفع خواهد کرد. البته، فصل بهار و ماه مارس برای اپل معنای دیگری نیز دارد. در سه سال گذشته، اپل مدل آیپد جدید خود را در این ماه معرفی کرده است. در سال ۲۰۱۸، آیپد جدیدی با نمایشگر ۹٫۷ اینچی که از تراشه‌ای ۱۰ فوژن استفاده می‌کرد، به بازار عرضه شد. در سال ۲۰۱۹، آیپد ایر اپل در ماه مارس منتشر شد و نسخه جدید این رایانه لوحی به تراشه جدید ای ۱۲ بایونیک و ۳ گیگابایت رم مجهز شد. مارس گذشته، اپل مدل‌های ۱۱ اینچی و ۱۲٫۹ اینچی آیپد پرو را معرفی کرد. پس عجیب نخواهد بود که در ماه مارس سال ۲۰۲۱ منتظر آیپد جدید اپل باشیم. این رایانه لوحی جدید احتمالاً آیپد مینی پرو خواهد بود.

آیپد مینی پرو اپل ممکن است به‌زودی معرفی شود

در مارس سال جاری، ممکن است شاهد مراسمی از طرف اپل برای معرفی آیپد مینی جدید باشیم. این نسخه نسل ششم رایانه‌های لوحی سری مینی خواهد بود و طبق گزارش ۹ تو ۵ مک، این دستگاه ممکن است آیپد مینی پرو نامیده شود. در ماه ژانویه سال جاری، مک اوتاکارا بیان کرد که اپل از یک صفحه‌نمایش ۸٫۴ اینچی برای این تبلت استفاده خواهد کرد. این اندازه صفحه‌نمایش ۰٫۷ اینچ بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش ۷٫۹ اینچی سنتی است که همراه با آیپد مینی ارائه می‌شود. تحلیلگر مطمئن بازار تلفن‌های هوشمند و تبلت ها نشریه تی اف اینترنشنال یعنی مینگ چی کو پیش‌بینی می‌کند که اندازه نمایشگر جدید بین ۸٫۵ اینچ و ۹ اینچ باشد. این تحلیلگر گفت که نقطه فروش این تبلت «بقیمت مناسب و تراشه  سریع و قدرتمند» خواهد بود.

وبلاگ کره جنوبی با نام نور گفت که در نسخه صفحه بزرگ آیپد مینی، اپل ممکن است آن را آیپد مینی پرو بنامد، زیرا بیشتر تبلت های با صفحه‌نمایش بزرگ، توسط شرکت‌ها و افراد حرفه‌ای استفاده می‌شود. می‌توان در رستوران‌های بزرگ برای هر پیشخدمت یک آیپد مینی تهیه کرد تا مشتری بتواند به‌وسیله این رایانه‌های لوحی، سفارش خود را انجام دهد. همچنین، ممکن است از این تبلت برای کارمندان تولیدی‌های مختلف استفاده شود تا بتوانند میزان دقیق مواد اولیه و مرتب‌سازی اجزای مختلف کارخانه را به‌وسیله این رایانه‌های لوحی انجام دهند. وقتی تعداد قطعات یک بخش کاهش یابد، آیپد مینی می‌تواند به کارمند اطلاع دهد تا بتواند قطعات لازم را دوباره سفارش دهد.

وبلاگ کره‌ای نور بیان کرد:

مدل آیپد مینی پرو که ما در ژوئیه سال گذشته و ۱۰ ژانویه امسال درباره آن صحبت کردیم، برای اولین بار به‌صورت یک پروژه آزمایشی و داخلی ثبت شد. در حال حاضر، این رایانه لوحی در مرحله طراحی پی ۲ و خارج از مرحله تحقیق و توسعه و برنامه‌ریزی است. به نظر می‌رسد این تبلت به‌زودی وارد مرحله دی وی تی پی ۳ شود … اندازه این دستگاه ۸٫۷ اینچ است. عرض این تبلت از آیپد مینی قبلی بیشتر است و میزان طول عمودی آن کمی کاهش می‌یابد.

اپل به‌زودی در محصولات خود، از فناوری نمایشگر مینی ال ای دی استفاده خواهد کرد

آیپد مینی پرو اپل

مینگ چی کو نیز بیان کرد که ممکن است اپل تصمیم بگیرد اندازه حاشیه آیپد مینی پرو آینده را کاهش دهد تا صفحه‌نمایش بزرگ‌تر را از ۸٫۵ اینچ به ۹ اینچ افزایش دهد تا متناسب با اندازه مدل فعلی باشد. اپل می‌تواند تصمیم بگیرد که دکمه «هوم» برای رفتن به صفحه اصلی و یا استفاده از شناسه لمسی را از نسخه جدید حذف کند و فیس آی دی را زیر صفحه‌نمایش قرار دهد و یا تاچ آی دی را زیر صفحه‌نمایش قرار دهد.

رایانه‌های لوحی جدید ممکن است به نمایشگرهای مینی ال ای دی مجهز شوند. در امسال، ممکن است این فناوری در ۳۰ تا ۴۰ درصد از کل مدل‌های آیپد استفاده شود. مینی ال ای دی دارای مزایای مشابه پنل‌های اولد است، از جمله رنگ سیاه عمیق، کنتراست بهتر، رنگ‌های غنی‌تر و مصرف باتری کمی کاهش یافته. البته با وجود همه این موارد، بر خلاف صفحه‌نمایش‌های اولد، این ویژگی‌ها باعث سوختن صفحه‌نمایش نمی‌شوند. در حقیقت، مینی ال ای دی یک نمایشگر ال ای دی نسل بعدی است که می‌تواند حداکثر روشنایی بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهد.

شبکه نسل ۵ سرعت بارگیری داده‌ها را تا ۱۰۰ برابر بیشتر می‌کند

آیپد مینی پرو آینده همچنین ممکن است از نسل بعدی اتصال بی‌سیم یعنی شبکه ۵ جی پشتیبانی کند. سال گذشته، اپل اولین مدل‌های آیفون را که از ۵ جی پشتیبانی می‌کنند، منتشر کرد و شایعاتی در مورد استفاده آیپد از شبکه ۵ جی مدتی است که منتشر می‌شود. این شبکه نسل جدید سرعت بارگیری داده را ۱۰ تا ۱۰۰ برابر بیشتر از سرعت ۴ جی برای استفاده کاربر فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال، فیلم‌های با کیفیت بالا که بارگیری آن‌ها قرار است چند دقیقه طول کشد، تنها در عرض چند ثانیه تکمیل می‌شوند. سرعت داده‌های ۵ جی ممکن است منجر به ایجاد فناوری‌ها و مشاغل جدید شود که هنوز ایجاد نشده‌اند.

تبلت جدید آیپد مینی پرو ممکن است به‌زودی معرفی شود. به‌محض معرفی این رایانه لوحی، اخبار آن را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید