مدیاتک از پردازنده MT9638 برای تلویزیون های هوشمند رونمایی کرد - تکفارس 
مدیاتک از پردازنده MT9638 برای تلویزیون های هوشمند رونمایی کرد - تکفارس 

مدیاتک از پردازنده MT9638 برای تلویزیون های هوشمند رونمایی کرد

خشایار جهانی
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - 10:15
Mediatek

شرکت مدیاتک بیشتر برای تولید پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند شناخته شده است، اما این شرکت برای تمامی دستگاه‌های الکترونیکی چیپست تولید می‌کند. روز گذشته، مدیاتک از پردازنده جدید خود به نام MT9638 برای تلویزیون‌های ۴کی رونمایی کرد.

البته پشتیبانی از ۴کی تنها یکی از ویژگی‌های آن است. این پردازنده مجهز به هوش مصنوعی، قادر به پشتیبانی از رزولوشن فوق‌العاده بالا، نمایش عکس باکیفیت و دستیار صوتی است. متاسفانه ویژگی MEMC وجود دارد، اما پشتیبانی از نرخ نوسازی تصویر متغیر، مهم‌ترین ویژگی این پردازنده برای گیمرهاست.

۴ عدد چیپست‌ آرم کورتکس A-55 با سرعت پردازشی ۱٫۵ گیگاهرتز داخل این پردازنده قرار دارند. در کنار پردازنده یا سی پی یو، ای پی یو (APU) یا همان واحد پردازش هوش مصنوعی نیز وجود دارد و با کمک پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC1، این چیپست می‌تواند محتوا و صحنه را در لحظه بررسی کند و روشنایی، کنتراست، تیزی و کاهش نویز را اعمال کند.

Mediatek

از طرف دیگر، وضوح تصویر فوق‌العاده هوش مصنوعی، می‌تواند رزولوشن یک فیلم عادی را به ۴کی ارتقا دهد و با ترکیب فناوری MEMC کاربران ویدیوهایی با رزولوشن بالا و روان را خواهند دید.

بعضی از مهم‌ترین ویژگی‌های این پردازنده عبارت‌اند از قابلیت پخش فیلم ۴کی با ۶۰ فریم بر ثانیه و پشتیبانی از HEVC ،VP9 و AV1، اچ دی آر ۱۰ پلاس و پشتیبانی از مناطق کم‌نور ۲۳۰۴، دالبی اتموس و دی تی اس مجازی اکس، که برای تجربه صدای بهتر قرار داده شده‌اند. همچنین این پردازنده در بخش ارتباطی دارای رابط HDMI 2.1 ،USB 3.0 و وای‌فای ۶ است. این پردازنده در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.