چت روم صوتی توییتر برای کاربران اندرویدی فعال شد - تکفارس 
چت روم صوتی توییتر برای کاربران اندرویدی فعال شد - تکفارس 

چت روم صوتی توییتر برای کاربران اندرویدی فعال شد

محمدحسین فرقانی
۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - 20:08
توییتر

شرکت توییتر سه‌شنبهٔ این هفته خبر از فعال‌سازی قابلیت چت‌روم صوتی خود در اسپیسز (Spaces) برای کاربران اندرویدی خود داد.

این قابلیت اولین بار در ژانویهٔ امسال برای سیستم‌عامل آی‌اواس به‌عنوان رقیبی برای برنامهٔ کلاب‌هاوس (Clubhouse) معرفی شده بود. در حال حاضر تمامی کاربران آی‌اواسی توییتر این توانایی را دارند که به چت‌روم‌های صوتی درون این برنامه ملحق شوند؛ اما تنها تعداد محدودی از کاربران قابلیت میزبانی و آغاز آن‌ها را دارند. برای شروع، توییتر قصد دارد بازخورد گروه کوچکی از افراد را دربارهٔ این ویژگی جدید دریافت کند. نکتهٔ جالب توجه اینجاست که اکثر افرادی که این قابلیت جدید در اختیارشان قرار داده‌شده، زنان هستند. حال کاربران اندرویدی نیز از این ویژگی جدید توییتر بهره خواهند برد.

هنوز معلوم نیست چه زمانی دسترسی میزبانی این چت‌روم‌های صوتی به کاربران اندرویدی داده می‌شود؛ به‌نظر می‌رسد آن‌ها در حال حاضر غیر از ملحق‌شدن به گروه‌ها در اسپیسز (Spaces)، نمی‌توانند چت‌های مورد نظر خود را آغاز و میزبانی کنند. یکی از سخنگویان توییتر در ایمیلی به خبرگزاری وِرج (The Verge) زده بود، اعلام کرد کاربران هر دو سیستم‌عامل آی‌اواس و اندروید «به‌زودی» به آغاز و میزبانی مکالمات صوتی در اسپیسز دسترسی پیدا خواهند کرد.

توییتر در ژوئن سال گذشته توانایی ضبط و ارسال وویس‌های حداکثر ۱۴۰ ثانیه‌ای را به کاربران آی‌اواس خود داده بود.

توییتر حین معرفی این ویژگی جدید، قابلیت اضافه‌نمودن کپشن را به پیام‌های صوتی‌اش اضافه نکرده بود؛ در نتیجه افرادی کم‌شنوا یا ناشنوا قادر به تشخیص پیام‌های صوتی آن نبودند و از این رو، انتقادات شدیدی به این شرکت وارد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.